Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Aurskog Golfbane

petTR

over 19 år siden

petTR

Spilte Nordea Pairs TO-Finale idag, og må bare si at dette er den desidert dårligste banen jeg har spilt på. Herregud, makan til fairwayer, greener, rough og teesteder. Elendig.

hmmm

over 19 år siden

hmmm

Takk skal du ha petTR. Kunne ikke sagt meg mer enig. Spilte i går jeg også og makan til nitrist bane skal du lete lenge etter. En ting er forholdene på banen, men designen var for meg noe av det dummeste jeg har sett. Blinde utslag på mange hull og par 4 hull som kunne drives. Dette første til at runden tok 5 t. Nei, aurskog får nok ikke besøk av meg igjen...

Postitiv

over 19 år siden

Postitiv

Hva med positive ting da? MÅ da ha vært NOE!

Anusnym

over 19 år siden

Anusnym

Blinde hull og drivebare par 4 hull....
Hmmmm

Nevn EN bane på Østlandet som ikke har dette!?

704

over 19 år siden

704

Hmmm snakker om blinde utslag, og ikke blinde hull.

hmmmmmm

over 19 år siden

hmmmmmm

Joa greit med 1 eller 2 par 4 hull som kan drives, men når det gjelder hull 1, hull 8, hull 9, hull 14 og hull 18, blir det vell litt mange?

Bravo

over 19 år siden

Bravo

Høres kult ut, jeg elsker å drive par-4 hull. Takk for tipset, skal ta meg en tur til Aurskog snarest. Skal bli gøy.

petTR

over 19 år siden

petTR

helg enig hmmmm..

designen var også noe av det dummeste jeg har sett

det ene hullet gikk nesten i en sirkel.. liksom ikke dogleg, men en SIRKEL!!!!!!!!!!

Passauf

over 19 år siden

Passauf

Bravo du vil bli skuffet. Kvaliteten på banen er trist for øyeblikket. Det hjelper lite om du lykkes med å sette en eagle eller to.

HIO

over 19 år siden

HIO

Kunne ikke si meg mer enig...hull 18 var ikke så ille, ellers helt RÆVVA bane. Gi meg en gravemaskin, så skal jeg lage en bedre bane hvor som helst på Østlandet :-)

Til HIO

over 19 år siden

Til HIO

Bra Nick og kanskje en litt morsom beskrivelse av Aurskog som golfbane.

Med 27 i hcp så er du så rævva golfspiller HIO at det nesten ikke går an.
Banen har null å si for deg, du klarer ikke å utnytte en god bane uansett.

HIO

over 19 år siden

HIO

Oi, tråkket jeg deg på tærne nå? Er du en av de lettlurte som eier aksje på denne elendig banen? Stakkars deg...

HCP er nede i 21,3 nå, har spilt 15 forskjellige baner på Østlandet og har ikke vansker med å se hva som er en rævva bane og ikke.

Veteran

over 19 år siden

Veteran

Kom tilbake når du har hatt singel hcp i 5 år, så skal vi lytte til deg.

Saklighet

over 19 år siden

Saklighet

Veteran. Med et slik nick du ha, så forstår man med en gang at her snakker vi om en skikkelig lavhcp med under 5 i hcp, og som trolig er medlem på Bogstad eller en annen høykvalitetsbane. Takk og pris at vi har noen golfspillere som deg som kan fortelle hvor skapet står.

Man trenger ikke spille på pga-touren for å kunne hevde at Aurskog er en skikkelig møkkabane. Det tror jeg de aller fleste ville kunne si seg enig i.

HIO

over 19 år siden

HIO

Til veteran. Du får si i fra hvis du trenger hjelp til å registrere et Nick. Ikke lett å være gammel i denne dataverden..

Barnerumpe

over 19 år siden

Barnerumpe

Til HIO. Du får si fra hvis du trenger hjelp til å endre registreringen av hcp fra 27 til 21,3. Vanskelig for noen og enhver i denne dataverden.

FF

over 19 år siden

FF

Vær forsiktig med å kritisere Aurskog, folkens. Jeg har forsøkt meg tidligere, og da er de der med en gang, disse hissige medlemmene.

Aurskog er visst en vakker kvalitetsbane, blant de bedre i Norge, og den ligger max et kvarters kjøring fra Oslo. Mener du noe annet er du en idiot med høyt handicap uten rett til å mene noe som helst om golfbaner, og en total sinke i trafikken.

Digger veteran

over 19 år siden

Digger veteran

Helt enig Veteran!!!

Taylormade

over 19 år siden

Taylormade

Den som kan forsvare at Aurskog er en bra bane, tar jeg gjerne en saklig diskusjon med. Denne personen er enten veldig lokal patriot, ellers så har han aldri spilt noen annen bane. Aurskog er den absolutt dårligste banen jeg noen gang har spilt på. Spilte der for 3 uker siden, og skuffelsen var så stor at jeg var sur i flere timer for å ha ødelagt lørdagen med å spille denne ELENDIGE banen. De som har positive synspunkter på banen, vennligst kom med dem, ikke bare hakk ned på de som er negative til banen. Frem og tilbake på et jorde, og noen hull i skogen..skikkelig interessant bane...Mange hull lå tett innpå hverandre og førte til mange FORE, elendige fairways, greener og tees. Det som var positivt var fin restaurant, selv om det bare var 1,90 under taket og hyggelig kar i proshoppen. Det var vel omtrent alt...

Til HIO

over 19 år siden

Til HIO

Greitt at du har spilt 15 forskjellige baner og tror du vet hva som betyr noe.
Som 21 eller 27 hcper er du uansett så dårlig i golf at banen har intet å si for deg.

704

over 19 år siden

704

Når kan man si noe om en bane da? Jeg spiller midt på singel-hcp (uten at jeg kan skjønne at det har noen betydning) og har vel spilt rundt 100 baner.

Er helt enig i at HIO kunne uttrykt seg på en litt mer konstruktiv måte, men man kommer ikke vekk fra at Aurskog, slik den har sett ut i år, kommer meget langt ned på listen av baner i Norge.

Taylormade har et poeng. Jeg skulle gjerne sett noen gode argumenter for at det er en bra bane, så kan vi heller diskutere det. Syns også det var veldig hyggelige folk som jobbet der, og hun jenta som var i caféen da jeg var der, var jo riktig søt. Men det kommer jo litt på siden av selve banekvaliteten.

Til Til HIO

over 19 år siden

Til Til HIO

Uansett finnes det ingen baner og intet golfspill som har dårligere kvalitet enn ditt innlegg!

Til HIO

over 19 år siden

Til HIO

Hvis noen her hadde skrevet et saklig innlegg og der skrevet hva med Aurskog som er dårlig så hadde jeg ikke svart slik.

Jeg svarer fordi at HIO kommer med en masse svada om hvor lett det er å lage en golfbane som skal ha så eller så god kvalitet.

Til Til HIO
Du bør han først mestre spillet bedre.
Jeg er selv høyhcp på ca 9 og klager sjelden på baner, jeg innser at jeg er en dårligere golfspiller enn de fleste baner i Norge er dårlige golfbaner.
Opplever stadig at folk klager på greener og mye annet når de har dårlig score. Samtidig spiller gode spillere banen på par.
Slutt med å skylde på baner og utstyr. Dagens baner og utstyr er 50 ganger bedre enn det de gamle gutta spilte med/påfor 50 år siden og de gikk banene under par.
Da skal ikke vi amatører med høy hcp fra 9 til 27 sutre slik.

OG, jeg er ikke medlem i Aurskog.

HIO

over 19 år siden

HIO

Herregud...er det virkelig mulig? Så vi "dårlige" golfspillere skal ta til takke med å betale 300 kroner i greenfee på en bane som er i elendig tilstand???

Har du spilt Aurskog, eller er du her bare for å krangle? Fortell meg hva du synes er bra med banen, så kan vi ha en tosidig diskusjon. Du påstår at jeg skriver masse svada, hva er dette da?

"Jeg er selv høyhcp på ca 9 og klager sjelden på baner, jeg innser at jeg er en dårligere golfspiller enn de fleste baner i Norge er dårlige golfbaner".

Mulig du er en elendig golfspiller og hakker deg rundt på fairwayen, men du må da ha en formening om banen er bra eller ikke for det? Jeg har heller ikke sagt at jeg er noen kanon golfspiller, men jeg har ikke problemer med å se at gresset er grønt fint og tett på fairway på andre baner, mens på Aurskog så vokser det hist og pist og banen og greenene består av mer jord enn gress. La oss så ta banens layout, hull 3 og 4 er korte hull rett frem på et jorde med litt skog på venstre side. Noen små bunkere, med lite sand i og nesten ikke gress på greenene. Men det latterligste med hele banen er sløyfen på siste 9 hvor man kommer til et sted som ligner på ekeberg hvor man har plassert 4 hull rett ved siden av hverandre, uten noen form for hindringer, bare litt fairway, et svært jorde og så noen små greener.

Vær så snill og kom med dine positive meninger om banen, de må man lete lenge etter. 9 hulls banen på Aurskog er faktisk bedre. Uteservering er fint, restauranten er fin, folkene som jobber der er hyggelige, men det forsvarer alikevel ikke banen.

704

over 19 år siden

704

Her er jeg veldig enig med HIO. Hvis kriteriet for å kunne uttale seg er at man er bedre enn banen (gå under par??) så er det svært få som kan si noe i det hele tatt.

Man trenger da vel ikke være topp 5 på P4-touren for å se at Aurskog har MYE arbeid igjen før de i det hele tatt kommer i nærheten av de fleste andre (18-hulls)banene på Østlandet (det er mest de JEG kjenner). Dette gjelder ikke bare gresskvaliteten men også designen som HIO presiserer.

Til HIO

over 19 år siden

Til HIO

Der er jeg enig, men når han sier: "helt RÆVVA bane. Gi meg en gravemaskin, så skal jeg lage en bedre bane hvor som helst på Østlandet " så er han lite konstruktiv og får heller mestre det han prøver på og ikke får helt til, istedet for å påstå at han skal kunne gjøre noe han sikkert ikke får til noe bedre enn de som har bygget Aurskog. -;)

Nordlending

over 19 år siden

Nordlending

Hvor ligger Aurskog?

asdfasdf

over 19 år siden

asdfasdf

Langt bort hvertfall..

Står på siden at man liksom skal bruke 30 minutter fra oslo, men brukte hvertfall 50 minutter..

704

over 19 år siden

704

Enig i det Til HIO.

Nordlending, Aurskog ligger rett øst for Oslo omtrent.

97

over 19 år siden

97

Er det noe å bruke tid på å diskutere da ? La vær å dra til Aurskog, den dør vel av seg selv hvis den er så dårlig...

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Det kan det virke som om banelayout er det viktigste ved golfbaner når man er lavt nede i hcp. Inkludert banekvalitet.

For min del er det nok utfordring i å treffe ballen ok, og til hjelp der er god kvalitet på fairwayer og greener.

Aurskog får ikke meg på besøk i år, men jeg håper den kan levere bedre fairwayer og greener neste år, da stikker jeg bortom.

At noen syter&klager over layout skremmer meg ei. Da gleder jeg meg heller til servering på et hyggelig hull 19!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her