Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf i Thailand

Richard

over 18 år siden

Richard

Hei folkens. Har tenkt å reise til Thailand for å spille golf til høsten, lurer på om det er noen som har noen tips om daner,priser ++++++div dem har av erfaring om Thailand

Dilter

over 18 år siden

Dilter

Her finner du flere reportasjer fra Thailand:

http://www.golfsiden.com/thailand.html

Som du vil se er mange av reportasjene fra Hua Hin, som skal være et OK 'rolig' område. Det er også mange baner rundt Bangkok. Selv foretrekker jeg "Eastern seabord", dvs. på østsiden av Bangkok-bukten. Det mest kjente stedet er Pattaya, men det er også mange andre muligheter mht steder å bo. Her er det mange fine baner innen kort rekkevidde. Du finner et kart og noen enkle banebeskrivelser her:

http://www.thaigerlinegolf.com/index1.php?id=golfmap

Baner som jeg kan hjertelig anbefale (m. designer) er:
1. Laem Chabang (Jack Nicklaus)
2. St. Andrews 2000 (Desmond Muirhead)
3. Rayong Green Valley
4. Phoenix (Dennis Griffith)
5. Khao Kheow (Pete Dye)

men alle er bra.

Et annet sted som absolutt er å anbefale er litt utenfor alfarvei i Chantaburi-provinsen på grensen mot Cambodsja. Der ligger det et 'høyfellshotell' med egen golfbane. Stedet heter Soi Dao. Absolutt verdt en weekend.

Dette nettstedet har kanskje den beste oversikten over alle banene i Thailand:

www.thaigolfer.com

Prisene varierer veldig fra bane til bane og kommer også an på sesongen. Alt fra 100 kroner til 500 kroner. Caddy (50 kroner + 25-50 kroner i tips) er obligatorisk på alle baner og golfbil (ca. 100 kroner) på noen.

Hvis du reiser utenom høysesongen, er det lurt å sjekke om noen av banene har 'Sports Day'. Det betyr egentlig 'rabatt-dag' og da er det betydelig billigere.

Trond

over 18 år siden

Trond

Mange bra tips fra Dilter. Vær oppmerksom på at været vil bedre seg vesentlig jo lengre ut på høsten du venter. Normalt ganske bra fra slutten av november. Oktober kan være veldig våt!

Tom

over 18 år siden

Tom

Har spilt golf i Hua Hin, Bangkok, Pattaya, Kho Samui, Phuket og
Khao Yai som er en nasjonal park. Les litt på web sider. Reiser du alene er Pattaya/jomtien smart da det er mange som arrangerer golf utflukter fra mange forskjellige steder. Finnes også fordels kort som gjør det BILLIG å spille der. Phuket er dyrest. Hua Hin begynner også å bli dyrt. Som Dilter foretrekker jeg også "Eastern seabord" men pleier også å spille noen baner rundt Bangkok hvor det er mange flotte baner.
Hjelper deg gjerne med mer info når du har bestemt deg litt nærmere.

Selv håper jeg på å få ca 10 uker til vinteren. Gleder meg faktisk til vinteren.
=.-)

Bomber

over 18 år siden

Bomber

Jeg jobbet i thailand for noen år tilbake, og har spillt mer eller mindre i hele Thailand. Ut i fra innlegget ditt virker det som du primært drar for å spille Golf, og da er det ingen ting som slår Chonburi distriktet, med Pattaya som sentrum. Klart rimligst og definitift flest baner.
Pattaya er en stygg by, med høy "party" faktor, men er du keen på noen rolige dager på en vakker øy, kan du ta et par dager på Koh Samet som ikke ligger langt unna.

Det er finere og roligere i Hua Hin området, men vesentlig dyrere å spille Golf. Det samme gjelder områdene i sør som f. eks. Puhket.

Dilter vet hva han snakker om, og har listet opp noen krembaner.
Dette er min topp fem liste i Chonburi distriktet:

1. Khao Kheow
2. Burapha
3. Laem Chabang
4. Pattana CC
5. St. Andrews 2000

Du bør dra innom Pattaya sport Club en av de første dagene. Medlemskapet koster ca. 300 kr og gjelder et år. Da får du rabatt på samtlige baner, og kan spille ned mot 50 Kr. inkludert bil hvis du drar på noen av banene som ligger lengst ut. Ellers er det alltid sport days som Dilter nevner, som gir yttligere rabatt.
Medlemskapet er spart inn i løpet av en to tre runder.

Ta en titt på:
http://www.pattayasports.org
(Siden var nede nå, men regner med at den kommer opp igjen snart)

Have fun! Jeg misunner alle dere som skal østover!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her