Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Scangolf Invitational Memorial Classic

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Da nærmer vi oss tiden for årets Scangolfturnering. Jeg foreslår at de som ønsker å delta på denne turneringen kommer med tips om hvilken bane vi kan spille. Vi prøver oss på en slags demokratisk avgjørelse via denne tråden. Det blir en bane i Østlandsområdet, i alle fall den som blir arrangert av Scangolf's hovedkontor :) Det må gjerne bli arrangert flere steder hvis noen andre vil ta den staffett-pinnen.

Kom gjerne med innspill til hvilken bane vi kan spille på i år. Dato for turneringen kommer til å bli 1., 2. eller 3. helg i september.

Spilleform: fullt handicap og Stableford. Hvis vi kan stille premier for 2 klasser deler vi inn i handicap over og under 18.

Tilleggskonkurranser:
- Nærmest hullet på par 3
- Lengste drive på passende hull
- Lengste jern
- Lengste putt som går i hullet på hull 18

Mat:
Vi prøver å lage til et opplegg med felles bespisning slik vi hadde i fjor. Dette kommer litt an på klubben vi besøker, men dette kommer vi tilbake til senere.

Hvis det finnes flere der ute som kan stille med premier så send meg gjerne en e-post angående det (gunder@framebase.no).

Håper det kan stille en ivrig gjeng debattanter i år også :) Vi var hele 23 digitale venner i fjor.

Surven

over 19 år siden

Surven

Skal ihvertfall ikke være noe kjærringturnering som å spille Mikla fra gul i år. Mikla fra svart er OK, eller Larvik i vind.

Morten

over 19 år siden

Morten

Med et snitt på 15 i hcp som i fjor er vel ikke svart tee det lureste. Det må vel du og forstå. Eller?

Surven

over 19 år siden

Surven

Hvorfor ikke ??
At gjennomsnitts bruttoscore går opp med 3-4 slag gjør da vel ikke så mye. Storkjefta forståsegpåere med lave handicap som skriver her inne legger seg vel ikke ned og griner fordi om et hull blir 20-30 meter lenger. Men dere kan spille som dere vil, jeg gidder ihvertfall ikke å delta på en puse-turnering.

Morten

over 19 år siden

Morten

Du har misforstått. Dette er en sosial og hyggelig sammenkomst, ikke en Amatour slagturnering der du har lyst å se at forståsegpåerne her inne skal spille til handicappet sitt. Hold deg til P4 eller Amatour du.

Jeg blir gjerne med. Foreslår Hakadal, Losby, Tyrifjorden, Holtsmark, Nøtterøy eller Evje.

Surven

over 19 år siden

Surven

Blir turneringen mindre sosial hvis man spiller en lengere bane ?
Er enig i Nøtterøy, Tyrifjorden og Evje så lenge jeg får spille fra backtee.

Morten

over 19 år siden

Morten

Det kommer neppe mange 20-handicappere hvis man spiller fra back. Men hva sier den gemene hop? Det er ikke sikkert alle er så tøff som deg at dem har lyst å spille back. Flertallet må nok bestemme. F.eks er Nøtterøy fra svart en rimelig annen bane enn fra gult.

Hugin

over 19 år siden

Hugin

Morten har helt rett. Nå må du slutte å surve.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

hihi... morsomt at denne tråden også blir litt tullete da.......

spille Tyrifjorden fra back tror jeg ikke bør by på de store utfordringene.

jeg er med i turneringskomiteen på Tyrifjorden, og kan bidra med arrangementet hvis den banen blir valgt.

stemmer alikevel for Holtsmark, siden dette er en ny perle som de færreste av oss kjenner særlig godt.

Hakadal på en god nr. 2, med samme grunnlag.

Min hjemmebane, Tyrifjord, får bli nr. 3 på listen min. :O)

gjeeeesp.... skulle bare opp for å ta meg et glass med vann, men så kom jeg på at jeg måtte slå av PC'en :D

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Hva med Båkksta? Da hadde sikkert Asbjørn blitt fornøyd, så positiv som han var til denne turneringen i fjor:-)

Jeg er enig med Yngve, Hakadal eller Holtsmark hadde vært suverent. Hadde heller ikke blitt lei meg om jeg måtte spille Nøtterøy en gang til...

flise

over 19 år siden

flise

Hva med Onsøy?.. Blir det en dameklasse og eller?

veggiss

over 19 år siden

veggiss

jeg er med i år også. hvis det blir andre helgen i september så passer deg meg best, fordi da kan dama være med som caddie sånn at jeg slipper å trille tralla mi selv ;)

holtsmark hadde vært flott, men jeg tror ikke de har all verdens mulighet for mat osv etter runden. tyrifjorden eller kongsberg frister meg mest, men jeg er med uansett bane!!

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

hakadal eller miklagard (svart tee). eneste hinderet er greenfee prisen, blir litt høy for min soldat lønn :D og har ingen problemer med å spille fra svart tee, selv med mitt hcp (høyt hcp i mange sine øyne her på forumet)

M04

over 19 år siden

M04

Vel, det er maaange som sier at Kongsberg er en alt for lett bane (bevis det!). I år er antagelig Kongsberg på sitt beste, og om Scangolf Invitational Memorial Classic noengang skal spilles der bør det bli i år....

Kongsberg har restaurant og skjenkebevilling, er en time fra Oslo (og det går buss hver time til drammen/oslo HELE døgnet).

Kongsberg har også en greenfee som gjør at du har råd til noen øl i tillegg.....:-)

Vel - det var min salgstale....

(Dersom det bare skal være vanskelig, burde vi dra til kjekstad - og ta med egne greener)

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Hei Petter. Gikk du også rundt og gliste i går? :-)

Sekundært, hvordan gikk din første runde?

veggiss

over 19 år siden

veggiss

M04: solgt :)

Trond

over 19 år siden

Trond

Ønskeliste:

Tyrifjord, gul tee, første helgen.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Vi bør vel strengt tatt uansett spille fra Gul tee. svart tee blir bare tull med oss høyhandicappere uansett.

Janec

over 19 år siden

Janec

Bra initiativ igjen Gunder. Jeg vil gjerne være med i år også. Det var så... gøy i fjor med lite poeng på alle....
Siden Mikla er unnagjort, stemmer jeg for Bogstad- Oslo Golfklubb iår.
Da kan jo kanskje Asbjørn stille også?
Jeg blir allikevel med uansett bane eller farge på klossene.
Golf er gøy i år også!

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

Oslo, kongsberg eller holtsmark ja. Og noen må kjøre meg hjem etterpå!! For jeg skal feire seieren med ØLØLØL! hehe. Nei, det blir nok en høyhcper som vinner i år, og ikke en flaksespiller som Gøndha.

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Jeg er med! Så lenge det er oddetallas helg...
Hvor spiller liten trille så lenge det er mulig å ta en deppe-øl etter runden... ;-))
Kongsberg hadde vært ok! Jeg stemmer for den, Kanskje vi kan sende et par greenkeepere fra Miklagard dit først får å klippe greener!!?

Informasjon

over 19 år siden

Informasjon

Ledelsen på Kongsberg HATER Scangolfere etter kritikken som kom mot banen tidligere år. Tror dessverre ikke at Kongsberg er et alternativ.
Siden konkurransen går litt seint på året er det vel best å holde seg på kysten litt lenger "sør" enn i de kalde innlandsdalene. Jeg stemmer på Evje, Nøtterøy eller Larvik.

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Det er jo i så fall svært modent av ledelsen på Kongsberg. Her drar vi ikke alle over én kam nei.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Jeg hater Svensker, for en gang så sa en svenske at han ikke likte seg i Norge fordi det er så dyrt her.......

Jeg hater lavhandicappere, for de slår meg alltid i brutto slag.

ah... .det var godt å få det ut........

:O)

Tror ikke jeg tar informasjonen som god fisk for å være ærlig. tipper at hvis vi ringer Kongsberg og sier vi ønsker å arrangere turnering, så blir vi mottatt med åpne armer.

En annen ting er at de fleste baner er vel fortsatt i tipp topp stand i september, er de ikke det?

Balle Rud

over 19 år siden

Balle Rud

Hvorfor ikke Ballerud, kort og grei bane og sentralt når det gjelder reise til og fra. Så får alle vist hvor gode de er på nærspill.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

Balle: god spøk ;)

Positiv

over 19 år siden

Positiv

Javel! For Kongsberg har jo ALDRI fått noen positiv omtale her! (???)

Finnes det for øvrig noen baner som ikke har "fått gjennomgå" her? :-D

Yngve

over 19 år siden

Yngve

hmm, ja... Gran Golfbane har aldri fått gjennomgå her...

:O)

pelle

over 19 år siden

pelle

pelle skulle gjerne deltatt iår som ifjor, men spiller ikke golf i år! Ja, Krutt, det er mulig. :-)
Det vil si, har jo løst hcpkort så en sosial turnering er hyggelig, en må jo komme sist også..

Forslår en bane maks snaue timen fra Oslo, dvs Larvik ol synes jeg er langt for en dagstur. Gul tee.
En runde i golfens vugge i Norge hadde vel passet turneringen bra, Bogstad.

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Hehe, er det virkelig mulig...?

Jeg ble litt forvirret av det første avsnittet ditt. Holder du døra på gløtt for deltagelse likevel?

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Mine ønskebaner: Hakadal eller Holtsmark, for jeg har selvfølgelig ennå ikke fått spilt dem.

Bogstad er jo alltid "a nice walk in the park", men det spørs om vi er særlig velkomne...?

veggiss

over 19 år siden

veggiss

jeg kan sikkert høre med folka på holtsmark neste gang jeg er der og spiller, de vil jo gjerne at flest mulig skal få prøvd banen, så vi kan sikkert få en rimelig greenfee der også. utfordringen som jeg ser det blir bespisning etterpå, men jeg kan sjekke det også!

GKeeper

over 19 år siden

GKeeper

Dere er hjertelig velkommen på Kongsberg, gi oss et par ukers varsel, så vi får pleiet frem kløveren. Banen kan settes back/back, hull 9 blir da ca 560m fra gul, 10 ca 550, 17 ca 230 og som avslutning blir attende ca 530m oppover. Er dette langt nok for surven ? Lett ? vi får se !

Forøvrig så vet vi, at vi har Norges flotteste bane. Så vi tar oss ikke nær av dårlig tilbakmeldinger her i forumet :-)

anonym

over 19 år siden

anonym

Kongsberg er utrolig bra og jevn iår, greenkeeper har gjort knalljobb.
Blir det turnering der klipper de garantert ned greenene.
Det er visst et styrevedtak faktisk;)

tvalo01

over 19 år siden

tvalo01

Kongsberg, Holtsmark, Bærum

Kongsberg

over 19 år siden

Kongsberg

Enig med anonym. Spilte Kberg idag, samme fart på alle greener. Men jævla mye kløver utenfor fway.

Fick Naldo

over 19 år siden

Fick Naldo

Klart jeg blir med i år igjen! Samme for meg hvor...

@lle Fugler

over 19 år siden

@lle Fugler

Je stiller mot håkken som helst hvor som helst......... bare det passer...hehehe
Det var en minnerik opplevelse å spille med Dere i fjor! Håper det passer i år også!

Lake Placid

over 19 år siden

Lake Placid

Jeg er med bare vi styrer unna de to første helgene i september!! Hakadal hadde vært kult, samme med Nøtterøy - den var digg å spille den Gunder!!!

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Finn en bane, sett en dato og passer det for meg så stiller jeg med slicen min. Jeg skal kutte en kilometer samme pokker hvor vi spiller, men jeg vil ha meg frabedt baner med fairwayer som heller, og greener som ser ut som biljardbord... De som spiller på sånne baner er d0mme.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Det er ikke mosh0mt(tm) å spille på skrånende fairwayer som ligger på en bane helt blottet for doglegs, men som av en eller annen merkelig grunn lar seg kutte ca. 1km ved å ta noen snarveier, som ikke må misforstås med doglegger.

Nei, gi oss trege greener på et flatt jorde, uten bunkere, for de er jo bare irriterende, og helst uten vann, da jeg sjelden har dykkerutstyret i baggen. skal jeg bade, så drar jeg til sjøen.

Jeg er også med.... med forbehold om barnevakt eller at frua ikke jobber..... :O)

veggiss

over 19 år siden

veggiss

jeg fikk nye golfsko i dag, og ny golfballer på torsdag, så bare pass dere!!!!

leif

over 19 år siden

leif

hva med askim da? veldig bra mulighet der altså med bespisning og hele pakka

Dato

over 19 år siden

Dato

Hvem kan spille lørdag 16 september ?

Janec

over 19 år siden

Janec

Ok dato for meg, men hvor?

king Ben

over 19 år siden

king Ben

ok for meg

Trond

over 19 år siden

Trond

Det var den verste dagen i september. Alt annet enn den 16.

Tøys

over 19 år siden

Tøys

Den 11. er og blir den verste dagen i september.

@lle Fugler

over 19 år siden

@lle Fugler

16. kan jeg ikke, da spiller jeg en annen turnering på Norsjø....

veggiss

over 19 år siden

veggiss

i'm in (er med uansett dato egentlig)

Sala Mander

over 19 år siden

Sala Mander

Hva med 14 september på Meland ? Evt. 17 september på Kjekstad ?

b

over 19 år siden

b

Huff

Det er godt det finnes diskusjonsforum ja. Tenke seg til disse diskusjonene i klubbhusene - ingen som blir enige
ikke om hvilken bane,
ikke dato,
hva med kleskode, det bør innføres...... skal vi ta en for og imot her :)

veggiss

over 19 år siden

veggiss

kjekstad er vel den eneste banen jeg ikke orker å legge igjen greenfee pengene mine på, maken til dårlig stelt bane finnes knapt på østlandet. meland er uaktuell pga plassering...

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jeg jobber med å få tilbud på greenfee og matservering fra fire baner nå. Mer informasjon kommer senere.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

go Gunder!

704

over 19 år siden

704

Kunne tenkt meg å være med jeg også, men 16. er ikke aktuelt for meg heller.

Presidenten

over 19 år siden

Presidenten

16. er vel for tidlig, kræsjer med for mange andre turneringer.
Selv har jeg ledig alle helger f.o.m. 23 september.
Foreslår derfor 23 sept.

Forøvrig en fordel å spille en bane som ligger nær offentlig transport.
Og spar meg for bygde-baner som ikke har orntlig garderobe/dusj (bl.a. Kongsberg)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her