Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

UFO på golfbanen?

Me Rotary

over 19 år siden

Me Rotary

Himmelens sluser åpnet seg og jeg var nesten blind av regnvannet som uhemmet rant ned i øynene. Ørene derimot, oppfattet en rar lyd - en lyd som fra rotorbladene fra et helikopter- men ingen fly i sikte.

Jeg stoppet opp, på vei ned til hull 12, gned vannet ut av øynene, hørte et plask og "helikopterrotorblad"lyden forsvant.

På tee 13 stod det to unge menn. Den ene ropte til meg og spurte om jeg hadde en stang, jeg svarte at jeg hadde fiskestang, for jeg trodde typen hadde mistet ballen sin - før jeg så i vannhinderet. Der lå det en flott dyr utslagsdriver som mannen hadde mistet ut av hendene grunnet gjennomvått glatt skaft.

Som ut fra bilbelen kom en mektig mann og laget en tsunami, eieren av driveren hentet raken fra nærmeste sandbunker beveget seg modig barbeint ut på en "sandbank" og raket til seg kølla. Fanamennene gikk lykkelig videre og ønsket meg lykke til og takk for psykisk støtte.

Er det noen andre golfspillere som har opplevd noe liknende på golfbane?

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Kanonbra story!

En kamerat var noe misfornøyd med nok et driver-utslag som passerte de hvite pinnene på feil side, godt utenfor disse hvite faktisk.

Til venstre for tee lå et bredt og ugjennomtrengelig belte med brennesle og alskens planter og buskevekster.

Ila kort tid lå driveren - ny og stooor - godt plantet i villnisset.

"Ta en ny da vel?" sa en av spillepartnerne.

"Jeg har ikke flere drivere!" svarte han kontant!

Bjarnis

over 19 år siden

Bjarnis

Vi var på golfferie på Tenerife da en venn var rimelig forbanna på ett av hullene. Han slengte så kølla si 30 meter ut i skogen mens han brølte. En annen kar sa: "du er heldig om du finner den igjen". Så sa fjottballen: "da slenger jeg ut en provisorisk i tilfelle" , og mosa en kølla til ut i skogen. Historien endte med at vi måtte vente i 10 minutter før han fant køllene.

Jeg har aldri ledd så mye på en golfbane hverken før eller siden.

704

over 19 år siden

704

He he. Skulle jaggu ønske jeg hadde vært der, Bjarnis. Høres hysterisk morsomt ut. :o)

Kevin

over 19 år siden

Kevin

En kollega fortalte noe tilsvarende i sommer,han hadde vært på 18.hullet på Østmarka og siden han er fan av å drive over skogen der og inn mot hullet,skulle han dra til igjen....det endte med at han glapp drivern sin...når han prøvesvingte for fullt! Drivern suste opp i et stort tre...høyt oppe,og ble utrolig nok sittende fast mellom greiner.

Han og medspiller prøvde å riste den ned,kaste ting opp for å få den ned. Ingenting hjalp,og han måtte klatre opp og hente den...noe som krevde mye tålmodighet og styrke. Men han fikk endelig tak i den og fikk fullført runden...en erfaring rikere,og en god historie å fortelle på jobben:-)

Bjarnis

over 19 år siden

Bjarnis

Kevin: hahahahahahhaha

David Brent

over 19 år siden

David Brent

Nok et dårlig innspill på Stavanger fikk det til å flyte over for en lokal spiller. I frustrasjon over eget spill kastet han hele golfbagen ut i et vannhinder like ved. Umiddelbart etter kastet oppdaget spilleren at bilnøklene ikke var i bukselommen, og dermed måtte ligge i bagen. Spilleren tok av seg, gikk ut i vannet, og fikk etterhvert bagen opp på land. Og ganske riktig lå nøklene i bagen. Etter at nøklene var tatt ut av bagen kastet spilleren igjen bagen ut i hinderet og raste hjem....

Røverhistorie fra Stavanger Golfklubb.

Sala Mander

over 19 år siden

Sala Mander

Samme historie går som vandrehistorie på Bogstad med lokalt tilsnitt....

97

over 19 år siden

97

Denne fra Narvik er fin;
En arkitekt slo teeslaget på hull 10 (utrolig nok et LETT hull i Skjomen...) rett i vannet, slipper ned en ny ball på tee, drar frem 2-ball putteren og lapper til ballen i trollsinne. Og berger par...
Ergo en putt fra tee på drøyt 120 meter.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

En kompis og kunde av meg spilte bogstad for et par år siden. slo et usannsynlig dårlig slag, pegget opp ball nr. 2 og gjentok slaget med glans.

han ble like usannsynlig forbanna, kastet driveren et antall titalls meter ut i bogstadvannet.
Angret naturligvis littegrann, rev av seg klærne, og fikk seg en svømmetur. bildet av dette fikk jeg på mms fra en annen kompis, som tilfeldigvis lo så han ristet mens han dokumenterte hendelsen med sin kameratelefon..... priceless....

Sala Mander

over 19 år siden

Sala Mander

Hull 17 på Cruden Bay i Skottland. Slagkonkurranse. Medspiller leder og slår tre lostballer fra tee. Til slutt får han en ut på fairway. I sinnet mellom lost ball 2 og 3 tar han en ball kaster den på tee og banker den ned i matta med driveren.

Tilbake i klubbhuset kommer en gammel ærværdig skotte bort til ham i restauranten. Gir ham ballen han begravde i tee 17 og sier høyt og tydelig; "Sir, I think you lost this on the 17th. I think you lost some more, but as an engineer I am not competent to find that as well."

Me Rotary

over 19 år siden

Me Rotary

Hjertelig takk for tilbakemeldingene. Det er deilig å kunne humre å le litt av gode og kanskje litt oppspritet hendelser på golfbanen.

Det er nok mange herlige historier som ikke kommer fram på foumet i det hele tatt. Stå på gutter og jenter, det er så deilig å kunne le seg pigg igjen etter en hard, men deilig tur på golfbanen.

Nope

over 19 år siden

Nope

Røverhistorien fra Stavanger og Bogstad om han som kastet køllene i vannhinderet for så å måtte hoppe ut i for å hente bilnøklene er hentet fra den første "Selskapsreisen"-filmen. Det var en meget temperamentsfull svenske som ikke overraskende fikk hjerteattakk senere i filmen.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Jeg og en kamerat havnet sammen med en noen og 50 år gammel danske på Østmarka for noen år siden. Han snakket kontunierlig runden igjen på muledansk og slo hvert 3 slag langt inn i skogen.

Hver gang han slo inn i skogen mumlet han "jeg får å ser om jeg kan finne den ball".
Få sekunder senere hørte vi hver gang : "fant den". Kort tid etter ordene "fant den" kom ballen lydløst ut av skogen i en perfekt bue og landet i fairway. Deretter spilte han glad og fornøyd videre.

Vi hadde etterhvert store problemer med å holde oss alvorlig.

I ettertid kan vi si at han var litt flink tross alt. Å kaste en golfball gjennom skogen x antall meter ,med suksess hver gang , er muligens nesten like vanskelig som å slå den ut av villnisset.....eller? :-)

Potet

over 19 år siden

Potet

Et fantastisk eksempel på hvor det å lure seg selv er lettere enn å lure andre :)

CallMeCracy

over 19 år siden

CallMeCracy

Dansken var vel lur han? Gjorde de andre i flighten lattermilde, og selv fikk han en fornøyelig runde i østmarka.

Han viste til overmål at det er deilig å være Dansk i Norge!!

ufo

over 19 år siden

ufo

en gang kom det en ufo med grønne menn og tok prov1 ballen min og bytta den med en topflit XL også ble jeg diska fra tuneringa

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her