Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Fordeling tildelte slag på 9-hullsbane

Fersking

over 19 år siden

Fersking

Sikkert dumt spm. men jeg har 37 tildelte slag (på 18 hull). Har jeg da 3 tildelte slag på det vanskeligste hullet når jeg går 9 hull? Eller gjelder det bare dersom jeg går to runder (18 hull)?

Håper noen skjønte hva jeg mente.

olemartin

over 19 år siden

olemartin

Du får fortsatt tildelt slag i forhold til indexen på hullene.
Så dvs dersom et av de hullene du går har index 1, vil du få 3 slag på det.

Dilter

over 19 år siden

Dilter

9-hullsbaner som er slopet har typisk en indeks der det vanskeligste hullet typisk har indeks 1 på første 9 og indeks 2 på andre 9. På en 18-hullsrunde får du altså 3 slag første gang du spiller hullet og 2 den andre gangen (slik er f.eks. scorekortet på Grønmo). Når du bare spiller 9 hull er det vel vanlig å bruke det indekstallet som står oppført først.

Fersking

over 19 år siden

Fersking

Takk for svar.

peer

over 19 år siden

peer

Golfforbundet anbefaler vel klubbene/banene å gi å gi hullene indeks 1,3,5 osv. (odde tall) på første 9, og 2,4,6 osv. (like tall) på siste 9, men praksisen i klubbene er litt forskjellig. På 9-hulls-banen på Losby (Vestmork) har ihvertfall første 9 indeks 2,4,6 osv.,altså like tall, så der får man tildelt færrest slag på første 9.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her