Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Scangolfs diskusjonsforum

Gammel traver

over 19 år siden

Gammel traver

Jeg er en ivrig leser av diskusjonsforumet over lengre tid, og jeg begynner å se meg lei på dette faktisk. Flere og flere tråder "koker" bort i intet med utrolig mye lavmål og nedsetting av de andre deltakerne.

Er det en som prøver å starte en seriøs diskusjon om golf, så er det alltid en som vet mye bedre enn andre og som absolutt må få nedhvor teit vedkommende som faktisk lurer på noe er. Skal selvfølgelig ikke dra alle over en kam her. Mange deltakere som kommer med konstruktiv kritikk og positive tilbakemeldinger på en hyggelig måte.

Er det bare jeg som har lagt merke til denne "uvanen"? Er Scangolfs diskusjonsforum blitt for useriøs?

Pottis

over 19 år siden

Pottis

Jeg er enig med deg. Men ta en liten titt på VG's debattforum. Der er det enda verre. Flere andre forumer i Norge er mye mye verre enn Scangolf. Jeg tror grunnen er såre enkel, flere og flere bruker forumet, og da dukker det opp flere useriøse. Og det er alltid de få useriøse som høres best.

La oss alle ta et felles initiativ til å holde seriøsiteten oppe.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

eneste som hjelper er å få på plass et skikkelig forum, med et par moderatorer som sletter idiotinnleggene.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Innimellom er det faktisk mange gode innspill til mangt&mye her inne ift golf, og drittslenging mm får man prøve å sile seg bort fra. Men lett er det ikke.

Pottis

over 19 år siden

Pottis

Jeg syns det er kjempelett å sile vekk de uninteressante meldingene. Det er som å trene på å slå over et vannhinder som ikke er langt unna landingssonen - krever bare litt fokus :)

Nææææ

over 19 år siden

Nææææ

Er nok mange forum med veldig mange brukere som absolutt er på et helt annet nivå enn Scangolf. Nevner for eksempel fiskersiden.no, hvis noen av drittslengerne hadde lest noen innlegg der så ville de nok fått seg en aha opplevelse!

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Det virker som om mange forsvarer useriøsitet med at det er verre andre steder. Dette blir da helt bak mål. Det blir da vel ikke mindre primitivt om andre gjør det samme. Om VG eller andre forum godtar det meste, kan da vi prøve å gjøre det bedre her.
På banen prøver vi stadig å bli bedre enn de andre, hvorfor ikke her inne også?

veggiss

over 19 år siden

veggiss

AMEN

Pottis

over 19 år siden

Pottis

Børje: joda man burde klare å skjerpe seg her inne også. Men poenget var at det er ikke noe spesielt useriøst på dette forumet sammenlignet med andre. Man kan ikke forvente at et forum som blir såpass mye som dette skal slippe unna de få som bedriver skittkasting. Dessverre. Men det ER lov å prøve å få bukt med det, men det er en annen diskusjon.

wahtever

over 19 år siden

wahtever

kan vi ikke bruke phpbb? (jf. www.golf.se)

er jo umulig å finne fram her, om man hadde hatt flere kategorier, med webshops etc, så hadde det vært så mye, mye lettere å finne fram, og de samme spørsmålene måtte ikke blitt stilt tusen ganger, samtidig som de gode svarene ville vært lett tilgjengelig.

Exerexes

over 19 år siden

Exerexes

Nå er det år og dag siden jeg i det hele tatt har sett på dette forumet. Det er som en evig runddans. De samme spørsmålene og den samme - til tider uhøflige måten å svare på. De som lett lar seg provosere og mener at det er andres feil at de blir sure og grinete, burde slutte å uttale seg.

Nybegynnere kommer og spør for å få mer viten om sporten, utstyr og andre gode tips. Det er ikke tvil om at det er mange kunnskapsrike golfere som gjerne deler av sin visdom med oss som kan mindre og takk for det.

De som prøver å senke temperaturen her så det blir hyggelig å logge seg på, blir ofte tråkket på av de få som bruker forumet til å få ut all sin innestengte aggresjonen. Noen andre misforstår helt, noe som fører til hele den påbegynte diskusjonen blir helt forvrengt, og den som starter diskusjonen blir så utskjelt at det er hjerteskjærende.

Hvorfor det evige spørsmålet om aldersgrense (skoleferie) når vi vet at det er disse guttene og jentene som blir de neste til å hoppe øverst på pallen i de store turneringene?? Koz og klemz til dere!

De som søker til scangolf av destruktive grunner - vær så snill å la andre i fred, ta en tur i skauen for å hugge ved i stedet, så kommer det nok noe konstruktivt ut av det. Varme hele året, uten å skru opp tempen her!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her