Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Klubbmesterskapet

Misfornøyd spiller

over 19 år siden

Misfornøyd spiller

Min egen klubb har på noen år vandret fra 72 hull til i år å "bånne" med 36 hulls klubbmesterskap. Blir liksom ikke årets høydepunkt lenger. Hvor mange hull spiller dere i KM og hva mener dere er riktig antall hull?

Haugermester

over 19 år siden

Haugermester

Vi spiller 54 hull fordelt på 2 dager.
Det var 72 hull før, men de kuttet ned 1 runde for 4-5 år siden.

Medlem

over 19 år siden

Medlem

Jeg mener 18 hull får være nok, så kan resten av oss få spille litt på banen også!

Flucky

over 19 år siden

Flucky

54 hull synes jeg er yppers. 72 blir noget mye.

Noa

over 19 år siden

Noa

Kan man heller ikke ha "Nærmest pinnen" så trenger man ikke å stenge mer enn ett hull???

snappy

over 19 år siden

snappy

54 og 72 hvor jeg er medlem

Potet

over 19 år siden

Potet

snappy: 126 var mange hull

MedLem2

over 19 år siden

MedLem2

KM bør begrenses til longest drive på rangen.

UtemLem

over 19 år siden

UtemLem

Hos spiller vi 54 hull. 36 burde vært nok.

MEN
det jeg registrerer (i vår klubb) er at det er alltid så få med i forhold til andre turneringer. Det er akkurat som det nesten ikke er interesse for KM. Dårlig og lite premier er det også. Nesten ingen på premieutdelingen heller. Det er nesten tragisk.

FOR
klubbmesterskapet burde være årets høydepunkt med hornmusikk og flagg og faner! Masse folk og grilling og drekking (Brigg) til musikk utover kvelden. Kunne vært flere klasser slik at de med høyt hcp også stilte. 150 deltagere hadde vært gøy og ekstra-ekstra stas på klubbmesterne.

PØH!
Folk drar heller hjem til sofaen! De rekker nesten ikke skrive under på scorekortet før de strener avgårde. Kjedelig!

vi spiller

over 19 år siden

vi spiller

36 hull fordelt på 2 dager men synest det gjerne kunne ha vert både 54 og 72 hull:) da blir det litt mer spennende;)

jaha

over 19 år siden

jaha

så artig å høre hvor mange hull dere spiller....Hjelper jo ikke meg, når dere ikke sier Hvor dere spiller.... Her, der, her, der... BLAHLAAH! ;)

På mikla spiller vi 3 runder, start fredag, tom søndag.

Ha ha ha ha

over 19 år siden

Ha ha ha ha

Klubbmesterskap da gitt...
Astronomiske greier.
Gutta boys med lavt handicap må bevise hvor gode de er.
Det klarer de aldri.
Hvorfor skal klubbmesterskap være større greier enn f.eks ama-tour og P4 tour ?
18 hull greier seg.
Og til de som skal mobbe; Jeg ER klubbmester i golf jeg også.
I tillegg til kretsmester i 7 langrenn, skiskyting, landeveissykling, 1500m, 3000m, 2000m hinder, 5000m, 10000m, 100m bryst, 100m fri og høydehopp. Fatter ikke hvorfor klubbmesterskapet med sitt miserable sportslige nivå og som flora av regeljuks skal hauses så høyt opp. Ingen blir profet i sitt eget land.......

snakker om bitterhet

over 19 år siden

snakker om bitterhet

Imponerende lesing dette.. Men tråden handler ikke om hva DU er kretsmester i tidlig 60 og 70-tallet, men om hvordan de forskjellige klubbene spiller KM.

Men du liker kanskje å skryte om gamle meritter mens du nå klarer å balansere en halvliter på magen, mens du holder fjernkontrollen i en rett vinkel over hypotenusens motstående katet!

Pottis

over 19 år siden

Pottis

Skiløpern tar virkelig dette seriøst! så morro :)

Et Klubbmesterskap er vel bare en turnering der klubbens medlemmer får en fin mulighet til å møtes og spille golf slik golf er ment å spilles. Man blir kjent med klubbens medlemmer og man har en hyggelig helg. At en lavhandicapper absolutt må prestere i en slik turnering er jo åpenbar non-sense. Nei det handler om at den som spiller best denne helgen blir Klubbmester. Var ikke det ganske enkelt å forstå Kong Skiløper?

over 19 år siden

Kjekstad er det 36 på lørdag og 18 på søndag.

Og fint at de som er de beste golfspillere er i toppen av resultatlisten. Her som i mange andre klubber er det for mye Stableford ellers.
Men det er jo slik mange vil ha det kan det se ut som.

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Dere må huske på at de aller fleste som stiller i KM er vanlige arbeidstakere med jobb, kanskje til og med barn og ektefeller. Tror startfeltet blir ytterligere mindre hvis det skal spilles fredag-søndag eller 36 lørdag og 36 søndag - da går hele dagen.

I klubber hvor man har "elite"-spillere går sikkert dette bra siden de satser tungt på golf, men man vil miste bredden. Uten bredden i KM ingen fest, tror nå jeg.

Festløve

over 19 år siden

Festløve

That's the word: FEST
KM er en FEST.
Ikke en seriøs turenering.
Gikk senest i går kveld med en 19,7 handicapper som desperat prøvde å komme seg under 18 så han får være med i KM.
Siden det er så vanvittig morsomt å spille KM burde antall hull begrenses så mye at det ble plass til alle som ønsker å delta. Da blir det enda større fest. Ville vøre herlig med en stor punsj-bolle etter hvert 3dje hull. Kanonfest.
Må bare le av iveren til høyhandicapperne som gjør KM til en like stor event som julafta.

H

over 19 år siden

H

Bare for å nevne det. Spilte med en svenske som var medlem i en klubb i Stockholm. Husker ikke navnet. Der måtte man ha lavere enn 3,5 for å komme med i KM.
Sier noe om klubbnivå her vs Sverige.
Men uansett bra at mange deltar i KM som er ren slagkonkurranse, det blir man bedre av.

BOGK

over 19 år siden

BOGK

Hos oss er det 72 hull.. 36 lørdag og 36 søndag. En del av sjarmen det! Er også stor prestige å spille KM i og med at det kun er litt over 40 som får lov til å starte, samtidig som hcp-kravet blir lavere. Dvs rundt 5-6 i hcp.

Lost ball

over 19 år siden

Lost ball

På Solastranden GK har vi 36+18, mens vi har 36+36 i Stavanger GK. Jeg synes jo at 36+18 er passelig, men det er nok mye fordi at jeg har ikke engang dårlig kondis...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her