Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Clyve Stealth putter

Ved Kløyver

over 19 år siden

Ved Kløyver

Er det noen her som spiller med Clyve-putter ?
Eller kjenner noen som gjør det ?
Hvilke erfaringer har dere ?
Er spesiellt interessert i Stealth-puttren.
Den ser bra ut, men er så spesiell at jeg tør ikke kjøpe den før jeg enten har prøvd den en periode, eller får høre andre sine erfaringer.

Bjarnis

over 19 år siden

Bjarnis

Jeg likte den ikke noe særlig fordi den setter for kjapt rull i ballen. Vi har stort sett ikke så kjappe greener her i Norge at Clyve vil funke bra. Dessverre. Likte balansen i putteren, men lengdekontroll var vanskelig etter min mening.

NEVER compromise

over 19 år siden

NEVER compromise

Bjarnis????

"setter for kjapt rull i ballen"

Eeeeeh trodde det var mening jeg, å få ballen til å rulle kjapt, NETTOPP for lengdekontroll mm.

Du liker altså bedre putterne når det lugger litt???

Kanskje en putter med skikkelig backspin er tingen for de trege greenene her i Norge......

Bjarnis

over 19 år siden

Bjarnis

Ja med 0 graders vinkel på ballen blir det vanskelig å putte på tregere greener. Og som du sier, så er det faktisk viktig å ha 2-3 graders loft på puttere på trege greener.

anonym

over 19 år siden

anonym

o grader vinkel på ballen ehhhhhhhh

Clyve har 0-1 grad slagflatevinkel hvilket gir tidlig rull men ved lengre putter gir det for mye friksjon mot bakken de første halvmeter, slik at den raske aksellerasjonen faktisk skaper skidding, dvs. at ballen ikke roterer.

Ballen ligger i en grop på greenen pga. sin vekt noe over 40 gram, dermed vil et balltreff med 0-1 grad gjøre at man faktisk slår ballen i forkanten av denne fordypningen.

På testgreener gir puttere med så lav loft/slagflatevinkel meget tidlig rull, mens det i virkeligheten gir trøbbel ved trege greener som det korrekt nenves her.

Flipper

over 19 år siden

Flipper

Clyve er solgt til SMD og hva de skal gjøre med det aner jeg ikke.
Stealth var absolutt ingen suksess.
Jeg kjenner svært mange golfspillere,men ingen med Stealth. Kanskje den ikke er så bra?

Bjarnis

over 19 år siden

Bjarnis

anonyom: beklager at jeg ikke forklarte sånn at din flisespikkehjerne kunne forstå.

anonym

over 19 år siden

anonym

Bjarnis, det var en fleip, selvsagt skjønte jeg du mente slagflatevinkel ved balltreff.

Men husk de som forward-presser litt med stor sannsynlighet treffer ballen med negativ loft på slagflaten, dermed mye større friksjon mot bakken i begynnelsen av rullen, et stort problem på lengre putter pga kollisjonskraften mot ballen på ballen på 40gram som ligger i ro.

Med andre ord, man må nesten manipulere køllen med et tilbakelent skaft ved balltreff for å mestre langputter med denne køllen. Eller legge ballen langt fram i stancen for å si det på en annen måte.

bulle

over 19 år siden

bulle

Største problemet med stealthen er at den er tå-tung (henger kanskje 120 grader der 180 grader er vertikal slagflate), altså ikke face-balanced. Dermed har man en kølle som er kontruert med et design for et "rett bak og rett igjennom" stroke/slag, mens køllen er balansert for et sterkt inside-square- inside stroke/slag som minoriteten av spillere bruker, og som de færreste læres gjennom proer og instruksjoner magasiner.
Så de med rett bak rett igjennom stroke vil med en slik kølle tendere til å pulle puttene sine.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her