Yngve
Erik,
det er ikke diskriminerende med lukkede selskaper. lukkede selskaper er arrangementer som er gjort på privat basis, og med rettigheter som er satt av arrangør.
en annen ting er at lukkede selskaper er noe helt annet enn en normal golfklubb.
eksempel på lukkede selskaper er selskaper hvor KUN medlemmer har adgang. eks. frimurerlosjen, etc.
Golfklubber er inkluderende, for de inviterer hvem som helst til å komme å spille, så lenge de kan forholde seg til helt enkle regler.
dette er IKKE diskriminerende, og heller ikke ekskluderende.
Det nærmeste en kommer diskriminerende her, er at noen klubber har krav til handicap før du får lov til å spille. dette synes jeg er helt greit, siden man da kan stille visse krav til seg selv for å få tilgang til en bane.
Det ville være diskriminerende og ekskluderende dersom klubben stilte krav til hva slags bil du har, hvilket merke klærne dine har, hvilken hårfarge du har, hvilken hudfarge du har, etc.
Du må lære deg å se forskjell på lukket diskriminering og regelstyrt invitasjon Erik.
Dette er akkurat det samme som når vi i norsk turistnæring inviterer utlendinger til å komme for å være turister i Norge.
Hvem som helst kan komme, men de må forholde seg til reglene og lovene som gjelder i Norge.
Er dette også diskriminerende?
Jeg mener nå i hvertfall at det ikke er det, men det er bare min mening, og på linje med deg, og med alle andre her inne også, så har vi forskjellige meninger om ting, og vi må alle akseptere at det finnes sjeldent EN løsning på problemene og utfordringene som dukker opp.