Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

oslo gk

leif

over 19 år siden

leif

var inne på nettsiden deres og leste litt om greenfeespill. og helt nederst sto det;

Antrekk/Bekledning/Kleskodeks
T-shitrs må ha krave. Jeans (ola-bukse) er ikke tillatt. Videre er fotballshorts/badebukse/joggebukse og skitne/ikke vedlikeholdte klær ikke tillatt.

hvor latterlig er ikke det da. folk må vel ha lov til å kle seg slik de vil!! ikke lov med jeans, hmm vi lever i år 2006 og ikke på 50-tallet altså!

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Her er det vel bare å henvise til tusenvis av tidligere tråder om emnet.

704

over 19 år siden

704

Og mange andre baner som har akkurat samme kravene :o)

(for øvrig enig med Leif, men what to do??)

Truls

over 19 år siden

Truls

Kragen kan de godt skippe å ta med syntes jeg. Hvor ofte spiller f.eks. Tiger Woods med krage?

Hel@4te heller....

over 19 år siden

Hel@4te heller....

En t-skjorte har per definisjon IKKE krage.

Men, leser du siden nøye har du et par muligheter. Anntrekksreglene forbyr ikke å gå runden naken, kun i truse eller med bar overkropp (men t-skjorte eller dongeribukse er IKKE lov under noen omstendighet).

Norges Naturist-Golf Forbund (NNGF) burde være skikkelig glade!

Lost ball

over 19 år siden

Lost ball

Hvis man synes det er så veldig latterlig og gammeldags, så er det jo bare å la være å besøke klubben.

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Jeg fikk en invitasjon til en 40 + 40 års-dag til to venner og da ble jeg mektig glad må jeg si. Men nederst i invitasjonen stod det pinadø meg at antrekket skal være pent! Hva i all verden har disse menneskene med hva jeg har på meg? Folk må da få lov til å kle seg slik de vil. Vi lever da i 2006 der street-wear er kult !

Jepp

over 19 år siden

Jepp

Sto det noe i invitasjonen oma at du må betale kr 600,- for å få være med Flucky?

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Ja det ligger nok i kortene at man skal ta med bursdagsgave. Noe annet ville vært umoralsk.

Du er ikke NØDT å betale 600 for å spille da. Da kan du bare kutte ut hvis du synes det er for dyrt å spille med krage på skjorta. Er dere i det hele tatt klar over at det finnes utallige golfklubber i verden med kleskodeks? Hva er problemet hvis dere ikke har respekt for dette? Bare kutt ut å spill disse banene. Bogstad er ikke akkurat norges beste bane uansett, så spill noe annet heller :)

Jepp

over 19 år siden

Jepp

Poenget er at det dreiser seg om utvikling, og om kjøp og salg av produkter, og ikke vennefester. Bogstad kan sikkert fint overleve som en anakronisme i mange år på bakgrunn av sin spesielle stilling og historie. (selv om dobbeltmoralen også der lever godt i sommervarmen med tanke på klesdrakten til en del yngre damer i særdeles "hotte" antrekk).

Forøvrig spiller jeg selv med krage uansett hvilken bane jeg spiller, men synes folk uten krage er minst like hyggelige som de med, og at samelikningen med 40-årslag var utrolig usakelig til deg å være :o)

Skal / skal ikke

over 19 år siden

Skal / skal ikke

Jeg synest det er helt OK å gå i skjorte med krage.
Har skapet fullt av krage-skjorter i alle regnbuens farger, størrelser, mønstre, stoffkvaliteter osv.
MEN
Problemet oppstår når noen tvinger meg til å bruke dem når jeg heller vil bruke noe annet.
På varme dager er det godt å slippe ermer og altfor høy krage. For slike dager har jeg gått til innkjøp av en håndfull skjorter spesielt designet for fjellvandring. Disse har utrolig tynt og luftig stoff, romslig hals uten krage, og er ermeløse. De sitter pent på kroppen og er pene behagelige skjorter. Strykefrie selvfølgelig, så de ser alltid velstelte ut.
Hvorfor i he..... skal jeg ikke kunne bruke dem sammen med en pen shorts på Båkksta når sola steiker og det er 25+ varmegrader ?

Erik2

over 19 år siden

Erik2

Skal/skal ikke:

Slik er det når de mes mye penger og stor fremmedfrykt får bestemme.
Og ikke minst de som har vanskeligheter for å tenke seg at andre mennesker har like store rettigheter som en selv.

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Skal/skal ikke...
Heldigvis ingen som TVINGER deg til å spille de banene som har streng kleskodeks - regner jeg med, da...

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Jeg synes forsåvidt kragekravet er tåpelig, finnes fullt av krageløse varianter.

Men sutringa ift det høres mer ut som misunnelse eller noe tilsvarende, bare pinlig!

Har man sterke synspunkt kan man da enkelt sende en mail til klubben.

Spilte banen for et par år siden, ga mersmak!

Pete

over 19 år siden

Pete

Hva er problemet? Jeg synes kravet er veldig bra. Dette blir bare latterlig.

Hvis det er så jævlig krenkende for deg må du selvfølgelig gi faen i å spille der.

Banen er etter min mening en av Norges desidert flotteste og beste. Gleder meg til å spille nok en runde der snart, iført riktig bekledning.

snappy

over 19 år siden

snappy

Hva er problemet med å kle seg litt fint???

Har sett mange som ikke kommer inn på enkelte nattklubber pga sko og lignende.

Ser ikke no problem med dette. Helt normalt. Og bra at Oslo GK står frem med dette kravet. Har du lyst til å spille i stygge klær som heller hadde passet bedre på et grustak, ja da får du spille andre baner.

Man må forstå at en golfbane som oftest har en resturant i tilknyttning med banen. Man valser ofte inn og ut fra denne før og etter runden, og da er det greit å se litt pen ut. Vi går da ikke på resturant i stygge klær, eller grill dress (trygde bunad som jeg kaller det).

Dette med krage er bare noe tull, hadde man kommet der med en Nike skjorte eller lignende ville det ikke skapt noe reaksjoner vil jeg anta.

Til Erik 2:

Du har ingen rettigheter på Oslo GK, de bestemmer om du skal få spille eller ikke, det samme som at du bestemmer hvem som skal få komme hjem til deg. Dere er så missunelige at det er kvalmt. Jeg hadde takket ja til medlemskap i Oslo om jeg hadde bodd i Oslo, jeg er sikker på at dere hadde gjort det samme, og gått til innkjøp av 20 skjorter med krage til en pris av 99,- (Det trenger ikke være verre ser dere). Det står ingen ting om merker eller annet på siden. Hadde det stått f.eks kunn Lacoste, RL Polo, JL, Boss og Sand ville jeg reagert. Men her er det kun snakk om type skjorter som ikke koster mer en vanlige skjorter.

Slapp av gutter.....

Yngve

over 19 år siden

Yngve

enig med Snappy.
Kragekravet er merkelig i dag, men det er ingen problem å komme til Bogstad med krageløs skjorte, så lenge den ikke er reklame for Veidekke e.l.

Erik2,
hvordan kan du dømme folk til å være fremmedfiendtlige på bakgrunn av dette? du dømmer og fordømmer, samtidig som du forkynner at dømming og fordømming er en uting.
Å gå litt i seg selv innimellom kan være en fordel Erik.

Skal / skal ikke

over 19 år siden

Skal / skal ikke

Til Snappy
Du spør hva som er problemet med å kle seg fint.
Da spør jeg deg: Hva er fint ?
Hvem bestemmer hva som er fint ?
I min verden handler klær om følelse:
1: Behagelige. Går på snitt og tekstilvalg. Må puste godt på varme dager.
2: Gi stor bevegelsesfrihet, snittet må være romslig
3: De bør være pene, men ikke så "pene" at det går ut over punkt 1 og 2. Design, farger, fasong er "kjekt å ha", men ingen nødvendighet.

I alle idretter kler utøverne seg sportslig og publikum seg pent. Men i golf (PGA, Europatouren osv) kler utøverne seg som om de sitter og jobber på et kontor, og publikum går rundt i fillete T-skjorter og frynsete ola-shorts. Det ser bare dumt ut spør du meg.

På varme dager er ermeløse krageløse skjorter MYE bedre enn Piquet-skjorter med krage. Jeg svetter mer enn gjennomsnittet, og når skjorta blir svettevåt klistrer den seg fast til kroppen og forstyrrer bevegeligheten. Da hjelper det mye når armene og kragen er borte. Og hvis damene får lov til å gå i skjorter uten ermer må mannfolka få lov til det også. Ingen blir styggere enn Laura Davies i miniskjørt og ermeløs topp uansett.

Niels

over 19 år siden

Niels

Jeg er 100% enig med snappy.

Erik2: hvor mye koster de skjortene du går med da? du får golfskjorter med krage til 100-250. Er det så fryktelig dyrt? Hvor finner du skjorter som er billigere egentlig?

Til Snappy

over 19 år siden

Til Snappy

Jag kan love deg at marshalen på Bogstad ikke synes krage bare er noe tull. Dessuten er det ikke lurt å mobbe trygdede der oppe, for dem de er det mange av!

struck

over 19 år siden

struck

Koder / ikke koder - valg / tvang - lyst / ikke lyst......

Hvorfor skal vi ta hensyn noen i det hele tatt, hvorfor kan vi kke gjøre akkurat slik vi selv vil, både på golfbanen, i trafikken, blant venner......

Jeg bare spør, vi vil jo ikke at noen skal ta hensyn til oss, så da må jo vi få lov til å drite i alt og alle......

Bjarnis

over 19 år siden

Bjarnis

Godt sagt struck. Tipper dette glir elegant forbi Erik2's hjerne uansett.

Erik2

over 19 år siden

Erik2

Yngve:

Det er diskriminerende å holde lukkete selskaper.
Jeg ville aldri satt slike regler uansett om det var i mitt hjem eller det var som leder for en eller annen bedrift.
Jeg er for ett inkluderende samfunn der man respekterer de menneskene som er annerledes enn seg selv.
Så sier dere hele tida at da kan man bare la være å spille på den banen.
Ja, selvsagt kan man la være.
De som er for syke til å jobbe kan selvsagt la være å tjene penger og heller ligge døende isteden også.

Erik2

over 19 år siden

Erik2

Desverre er jeg ikke noe dyktig til å forklare hva jeg mener, og komme med gode eksempler.
Skulle han en dyktig fagmann til å forklare dette for dere.

Bjarnis

over 19 år siden

Bjarnis

Erik2:
Jeg skulle gjerne sett regnskapet for den golfklubben du skulle styrt. En golfklubb uten noen regler, der alle kan gjøre hva de vil, og der greenfee koser 20 kroner. Det hadde kostet 100 kr i årsavgift, ingen tak på antall medlemmer, og så mange som ville kunne starte på hvilken som helst tee, til et hvilket som helst tidspunkt.

snappy

over 19 år siden

snappy

Du kan jo starte med å oppgi din addresse slik at vi som vil kan komme til deg dersom det er fullt på alle hotell osv. Høres ut som du slipper hver mann inn i ditt hus.

Til skal/ skal ikke:

Er litt uenig i det du sier.

1. Du kan kjope deg shorts til varme dager, lintøy bukser funker også bra.
2. Det finnes stramme skjorter med krave, jeg kan finne linker til deg, men du finner dem nok selv om du søker litt på sportsbutikker på nettet. Innenfor tennins er det mange fine og goe skjorter.

Til til snappy:
Om jeg gjør narr av trygdede gir jeg fullstendig f..n i, bare de ikke er uføretrygdet, dette er noe helt annet. I Norge har vi et system som gir utdanning og lignende mulig for alle. Norge kunne i disse dager hatt null arbeidsledighet dersom alle "ville" jobbe for pengene. Dette er en helt annen diskusjon som jeg ikke vil diskutere videre i denne diskusjonen. Selv om jeg er sikker på at Erik eller Erik2 kommer med noe smart snart.

Til Snappy

over 19 år siden

Til Snappy

Et enda større problem er bortskjemte drittunger som ikke vet noe som helst om virkelighetens verden, og desverre spiller litt for mange av de også golf....

Til info: Det er også noe som heter alderstrygdede

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Erik,

det er ikke diskriminerende med lukkede selskaper. lukkede selskaper er arrangementer som er gjort på privat basis, og med rettigheter som er satt av arrangør.
en annen ting er at lukkede selskaper er noe helt annet enn en normal golfklubb.
eksempel på lukkede selskaper er selskaper hvor KUN medlemmer har adgang. eks. frimurerlosjen, etc.

Golfklubber er inkluderende, for de inviterer hvem som helst til å komme å spille, så lenge de kan forholde seg til helt enkle regler.
dette er IKKE diskriminerende, og heller ikke ekskluderende.
Det nærmeste en kommer diskriminerende her, er at noen klubber har krav til handicap før du får lov til å spille. dette synes jeg er helt greit, siden man da kan stille visse krav til seg selv for å få tilgang til en bane.

Det ville være diskriminerende og ekskluderende dersom klubben stilte krav til hva slags bil du har, hvilket merke klærne dine har, hvilken hårfarge du har, hvilken hudfarge du har, etc.
Du må lære deg å se forskjell på lukket diskriminering og regelstyrt invitasjon Erik.

Dette er akkurat det samme som når vi i norsk turistnæring inviterer utlendinger til å komme for å være turister i Norge.
Hvem som helst kan komme, men de må forholde seg til reglene og lovene som gjelder i Norge.

Er dette også diskriminerende?
Jeg mener nå i hvertfall at det ikke er det, men det er bare min mening, og på linje med deg, og med alle andre her inne også, så har vi forskjellige meninger om ting, og vi må alle akseptere at det finnes sjeldent EN løsning på problemene og utfordringene som dukker opp.

snappy

over 19 år siden

snappy

Til til Snappy:

Ser du er kvarulant... Jeg er vel ikke en bortskjemt drittunge tror jeg!!!

Iallefall sitter ikke kamerater og venniner med det utrykket, men heller at jeg er en person som kan ta sjangser, og gjør ganske mye for å nå mine mål.

Jeg betalte mine egne klær da jeg var 15 år, jobbet mens jeg gikk på skolen, og tjente egne penger.

En jogge dress er en "trygde bunad".

AntiErik

over 19 år siden

AntiErik

Erik2 =Erik. Nå er vi igang igjen

Niels

over 19 år siden

Niels

Jeg er med i den foreningen.

Niels = Niels antierik(2)

Erik2

over 19 år siden

Erik2

Yngve: Du har ett poeng der.
Takk for ett fornuftig og seriøst innlegg.
Imotsetning til mange andre her, som angriper meg som person, istedenfor å diskutere meningene.
Er enig i at golfklubbene ikke er fullstendig ekskluderende, man kan bare følge reglene som du sier.
Men uansett synes jeg dette med klesstil er en privat sak.
Andre lover og regler kan tross alt være mer fornuftige og ha en mer praktisk nytte.
Og det å ekskludere folk som kommer med en annen klesstil enn den man selv synes er best synes jeg overhodet ikke noe om.
Da klessmaken er høyst variabel fra person til person, og ingen sitter med ett fasitsvar på hvilke klestyper som er penest eller best.

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Noen restauranter har slipstvang. Ingen spesielle krav til farge, stoff eller merke. Gammeldags dette også, men man kan velge en annen restaurant eller ta på seg et slips. Ikke sant?

Man kan diskutere krave opp og krave ned, men medlemmene i feks Oslo GK har valgt å ha sin kleskodeks. Godta det eller spill et annet sted.

Lasse K

over 19 år siden

Lasse K

Jeg ser at Grini også ber om litt stil hos utøverne. Nes GK derimot skriver at de er en folkelig klubb som ber gjester og medlemmer gå i akkurat det de ønsker. Det er bare det, at det ikke alltid er akkurat det som jeg ønsker. Men, jeg kan jo alltids holde meg hjemme hvis jeg er allergisk mot hårete mannelår og svette armhuler, som regel observert skrått bakfra på tee.

Niels

over 19 år siden

Niels

Erik2: Da spør jeg seriøst: Er du ikke interessert å ta vare på golfens tradisjoner? Synes du jeg burde få spille golf i hawaii-shorts og hawaiiskjorte med sandaler på Bogstad? Svar på disse to spørsmålene takk.

Helt Erik

over 19 år siden

Helt Erik

De 2 spørsmålene kunne jeg tenke meg å svare på:
Tradisjon er et fint ord på stagnasjon. Det betyr å tviholde på noe som egentlig ikke er liv laga. Tradisjon i golf er stengte klubber for eldre herrer. Hvem faen ønsker det. Hvem vil tilbake til samlede ben i skihopping, eller slite som husmenn i bratte fjellsider på vestlandet.
Niels kan ta tradisjonen sin og tørke seg i ræva med den.
Nå har vi passert år 2000 for lenge siden med alt det positive og negative det fører med seg. Ser ingen grunn til at man skal behøve å kle seg annerledes på golfbanen enn om man rusler en runde i byen, eller sitter på tribunen på Bislett-games.
Og det kommer. I sverige er basketshorts og fotballtrøye blitt helt vanlig på golfbanen blant de yngre. Dette kommer til å holde seg bortsett fra i turneringsgolf. Ingen grunn til å kjempe imot.

Lasse K

over 19 år siden

Lasse K

Tradisjon er en form og en stil som har overlevd. Tradisjon er noe det er konsensus om å bevare, fordi det har noe for seg, noe som hever seg over moter og vulgærbobler. Helt Erik passer ikke inn her. Hvis han tross alt trives med å slå på denne hvite kula, kan han jo spille midnattsgolf og isgolf og minigolf, gjerne i helsetrøya bare hullene er intakt. Forresten, det er jo ikke så nøye for ham.

Sala Mander

over 19 år siden

Sala Mander

Dette er en utrolig idiotisk diskusjon. En golfbane er privatområde og den som vil oppholde seg der får noen regler å forholde seg til. Vil man ikke forholde seg til dem så kan man gå et annet sted. Ingen tvinger noen til å besøke OGK....

Jeg tipper at de superliberalistene som blir lei seg for kravet om krave innretter seg etter lignende konvensjoner i andre sammenhenger. Stiller dere i begravelse, i selskap, på restaurant i "akkurat hva dere vil" - eller stiller dere i et antrekk dere tror passer til anledningen? Basketshorts i begravelse og fotballtrøye på restaurant ?

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Tror grunnlaget ligger i om man føler seg som gjest på en golfbane eller ikke.

De fleste er nok glade for at de får lov til å spille på banen, mens andre har betalt og er dermed konger av anlegget. Det finnes mellomting, dette var vel de ekstreme på hver sin side.

Niels

over 19 år siden

Niels

til "Helt Erik": Du sier det kommer til å holde seg slik i Sverige, bortsett fra i turneringsgolf. Men da har vi jo samme diskusjon igjen. Hvorfor skal man ha slike regler i turneringsgolf og ikke i vanlig golf? Hvis Erik så vil spille turnering, så må han bytte ut sandalene og bar overkropp med skjorte med krage og bukse. PGA-spillere må jo spille turneringer med bukse, er dette også noe som skal vekk nå da?

Helt Erik

over 19 år siden

Helt Erik

Siden du spør meg så svarer jeg JA. Upraktiske og ufunksjonelle klær bør bort fra all toppidrett.

Sala Mander

over 19 år siden

Sala Mander

Upraktiske og ufunksjonelle klær bør bort fra all toppidrett sier du? Er du klar over at det stilles krav til bekledning i en hel haug idretter - ikke nøy deg med golf. Vekk med alle reglene i hopp og alpint, slipp Wimbledon fri og la svømmerne få svømme nakne (med fastteipet snopp).

Forøvrig så gjelder vel ikke klesetiquetten bare toppidrett - men også meg en skarve mosjonist.......

Mens vi er i gang så fjerner vi de andre etquette reglene også. Fra nå av er det lov til å rope før noen slår og helt ok å tråkke i puttelinja (kle deg som du vil og snakk når du vil og gå hvor du vil). Vi droppe raking i bunker og reparasjon av nedslagsmerker - for jeg har da for pokker betalt for å spille banen - ikke for å holde den vedlike.....

Helt Erik

over 19 år siden

Helt Erik

Du har ikke helt oversikt, Sala Mander.
I hopp og alpint er det regler som hindrer prestasjonsfremmende kleskreasjoner. Skulle tatt seg ut om hopperne kom med flaggermusvinger, eller alpinkjørerne kom med dråpeformede innlegg i klærne uten begrensninger.
Det finnes klesrestriksjoner/påbud i mange kampidretter for å beskytte utøveren, eller fordi påkledningen er en del av kamputstyret.
Svømmerne har også forbud mot svømmedrakter som er for vannavvisende. Å svømme nakne gir bare bakdeler, så det gjør ingen.
Det mest ekstreme klespåbudet jeg vet om er at syklistene så sent som på 80-tallet ikke hadde lov til å ha annen farge enn svart på sykkelshortsen. Men tradisjonene faller en etter en, jo dummere de er jo før blir de borte. Med unntak av GOLF. Å måtte spille i langbukse i 40 varmegrader er hverken bra for helsa eller spillet. Det er bare dumt dumt dumt.

Sala Mander

over 19 år siden

Sala Mander

Men er ikke poenget ditt at basketballtrøye og fotballshorts er praktisk - og derfor prestasjonsfremmende ? Da er det vel ok at det forbys på lik linje med vannavstøtende badebukse som også er prestasjonsfremmende.

Dette dreier seg om etikette. Du svarer ikke på spørsmålet mitt om andre etiketteregler. Jeg antar at svaret ditt er at alle disse skal vekk siden du ovenfor sier at:

"Ser ingen grunn til at man skal behøve å kle seg annerledes på golfbanen enn om man rusler en runde i byen, eller sitter på tribunen på Bislett-games."

Mener du at det er helt ok å gå på Bislett games i badebukse (sykt varmt på Bislett) så må det altså være ok å spille golf i badebukse også..... Tror du golf fortsatt ville være en tv-idrett hvis Craig Stadler og Laura Davies spilte i badebukse/bikini? Det er noe som heter sunn fornuft er det ikke ?

Men du får løpe avgårde i begravelse i hawaii skjorte for min del..... men jeg må ha lov til å synes at det - for å si som deg - er dumt dumt dumt..... (

Logiker

over 19 år siden

Logiker

Hva slags logisk univers kommer man fra når man sammenlikner det å spille golf med å gå i begravelser, være på restaurant, tjenestegjøre i hans majestet kongens garde eller hva det nå måtte være?

Golf er et artig spill. Så får man heller bære over med at en del folk ønsker å behold en del av (symptomene på) overklassepreget golf alltid har hatt.

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Logiker - jeg kommer fra en familie med langt under middels inntekt og med snobbefaktor på null. Jeg stemmer blodrødt ved stortingsvalLikevel synes jeg det er helt ok med klesitekette på golfbanen - og i begravelser.

Hva har overklassepreg med etikette å gjøre ? Kan love deg at det er klestikette blant basketgutta på Cuba på Grünerløkka også - men da er vel det også en overklassesport ?

Me Rotary

over 19 år siden

Me Rotary

Syntes det er ok å kle meg litt pent, og møte fint kledde mennesker på banen.

Kraven er det så som så med. Tror ikke kvinner liker å trippe rundt med snipp :-)

Logiker

over 19 år siden

Logiker

Kleskoder finner man i mange miljøer og samenhenger. At golfklærne er som de er, har å gjøre med at golf historisk har vært en overklasse-aktivitet. Basktgutta på Cuba bruker sine klær for å vise at de tilhører akkurat dette bestemte sosiale miljøet. For å markere en distanse til dem utenfor, en egen identitet. Golfspillere er ikke en fullt så ensartet masse. Derav den evige diskusjonen.

peer

over 19 år siden

peer

Sala Mander sier: "Men du får løpe avgårde i begravelse i hawaii skjorte for min del..."
Jeg har, som de fleste, vært i noen begravelser i årenes løp, men jeg har aldri sett noen hverken i hawaiiskjorte eller annet upasssende antrekk.
Så i motsetning til Sala Mander, og alle andre som så ivrig forsvarer kleskoden, tror jeg at om kleskoden på f. eks. Losby ble fjernet, så ville de færreste merke noe til det. De aller fleste har tilstrekkelig antenner til å kle seg "ordentlig", og jeg tviler på at jeg ville få sett en person som spilte i trusa.
Så personlig tror jeg klesreglene er ganske unødvendige, de aller, aller fleste kommer uansett til å kle seg "passe", som de aller, aller fleste gjør i f. eks. begravelser og i operaen.

peer lyver - ikke

over 19 år siden

peer lyver - ikke

peer har naturligvis rett, og alle vet det.

Om noen har bestemte koder klistret opp på plakat eller nettsider, er det ikke fordi man er redd for hva som skjer om man tar dem ned. Derimot er det en måte å si ifra på hva slags type klubb man er, hva slags folk som ferdes der. Basil Fawlty gjorde det på en litt mindre raffinert måte i annonsen for Hotellet i Særklasse: "No Riff-raff please".

Det er i prinsippet det samme som når andre klubber presenterer seg som "folkelige", og jeg tror de fleste intuitivt skjønner hva man mener med det også. Det handler selvsagt ikke egentlig om krager eller erme-lengder.

Sala Mander

over 19 år siden

Sala Mander

Peer - det du sier er jeg faktisk helt enig i..... Som jeg sa i det første innlegget - diskusjonen er idiotisk. For min del personlig må gjerne alle spille i g-streng. En av grunnene til at etiketten ble regelsatt i Stavanger G.K i sin tid var bl.a. at noen begynte å spille i bar overkropp og at noen eldre damer syntes det var litt ulekkert....

Erik1

over 19 år siden

Erik1

Niels:

Nei jeg synes menneskerettigheter er 100000 ganger viktigere enn golftradisjoner.
Er ikke slik at fordi det var en tradisjon
Ja du må gjerne få spille med hawaii shorts og skjorte.
Du må gjerne spille i dress og slips med cowboyhatt også.
Er fint med variasjon.
Jeg ville ikke brydd meg vertfall.

golfer

over 19 år siden

golfer

til salamander: de fleste golfklubber er ikke private her i norge!

b

over 19 år siden

b

golfer ... ALLE golbaner i norge er private i motsetning til de som er offentlig eide, altså stat eller kommune.

Og så er det heller ingen regel uten unntak fordi jeg tror det er en bane på Haugesundkanten som har noe offentlig eierskap likevel....

b

over 19 år siden

b

Det var da forferdelig dumt sagt b

ALLE golfbaner i norge er privateide. Det er ikke bygget baner av det offentlige i det hele tatt, altså av stat eller kommune.

Og så kommer unntaket ....

b

over 19 år siden

b

Sala sier: For min del personlig må gjerne alle spille i g-streng.
- tenke seg en lekker herremann med ølvom og g-streng og med pose til utstyret - tror jeg finner en bane med kleskode......

Struck

over 19 år siden

Struck

Erik 1 sier:
"Nei jeg synes menneskerettigheter er 100000 ganger viktigere enn golftradisjoner."

Et lite spørsmål til deg Erik!
Er det å få gå naken rund å sprade både her og der en menneskerett?

Jeg mener vi fødes jo nakene, så hvorfor har noen IDIOTER startet med å ta på noen dumme filler. Nei, skjønn det den som kan!

Jeg vil heretter få hevde mine menneskeretter til å gjøre hva jeg vil, når jeg, hvor jeg vil! Hva pokker skal en med WC når det er så mange fine busker rundt om, og så trenger de jo litt gjødesel har jeg lært....

Niels

over 19 år siden

Niels

Haha nice one Struck.

Erik: du har et forvirra sinn. Jeg er glad for at du aldri blir statsminister i Norge.

Niels

over 19 år siden

Niels

bank i bordet

Sala Mander

over 19 år siden

Sala Mander

Niels - jeg tror "touch wood" er bedre i Eriks tilfelle

Platon

over 19 år siden

Platon

Tradisjon har noe med respekt for historien å gjøre
Selvsagt går verden framover, men det er ikke dumt å se seg tilbake innimellom
Historieløshet er roten til mye jævelskap

Xerexes

over 19 år siden

Xerexes

Ser at det nå er Erik 1 og Erik 2, hva er forskjellen?? Er de begge Erik Damman "skadet", eller er det bare en av dem, i tilfelle hvem??

Husker fra tidligere at det var en Erik som tredde sine meninger om verdenssituasjonen ned over hodene på sine meddebattanter.

Xerexes skrev i sin tid særoppgave om Erik Damman, så da jeg var yngre var jeg selv nok like "sær". Denne gamle utgaven har lært at livet kun blir surt om man skal gråte over alle som har det vondt, det lærte jeg da jeg var så syk at jeg ønsket å dø. Skulle andre ha det vondt fordi jeg hadde det?? Nei !

Dette er ikke personhets på noen måte, men jeg finner det litt snålt at golfspiller(e) som nok må, som jeg og andre golfere bruke mange penger på vår "hobby".

Golf er enda ganske dyrt - nei Erik 1, 2 (om dere er blodsbrødre) få gitt bort golf og internettpengene så blir noe gjort i stedet for å "misjonære". Folk dør av sult mens du/dere spiller golf. I stedet kunne pengene mettet noen små eller store mager, så de kan formere seg og det trengs enda fler Erik-er som må gi og fler lider....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her