Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

norges dårligste bane?

golfer

over 18 år siden

golfer

noen som vil si sin mening om hvilken bane i norge som er dårligst?

golfer

over 18 år siden

golfer

slik at jeg slipper å spille den;)

Aiaiai

over 18 år siden

Aiaiai

Ut fra innleggen her på debattforumet i år, kan det høres ut som Hauger kan komme langt opp blant banene med 18 hull.....

Krutt

over 18 år siden

Krutt

I forhold til forventninger og normal standard kanskje, ja. Men det finnes nok atskillig dårligere baner i dette landet.

golfer

over 18 år siden

golfer

ta med både nihullsbaner og 18-hullbaner i deres vurdering

Nøkken

over 18 år siden

Nøkken

Den diskusjonen har flere forsøkt seg på før og det ender bare opp med svada og pisspreik!

Jepp

over 18 år siden

Jepp

Hvorfor ikke fokusere på noe positivt isteden?

Mikke

over 18 år siden

Mikke

Norges dårligste golfbane: Miklagard!

Hilsen Båksta

Flucky

over 18 år siden

Flucky

Imponerende trist tråd.

Jezezz

over 18 år siden

Jezezz

Hva med å si sin mening om den dårligste tråden som er startet.
Jeg stemmer for denne

Busemann

over 18 år siden

Busemann

Har spilt ca halvparten av banene sør for Namsos, og ser men bort fra alle disse små 6-hulls treningsfeltene som er anlagt rundtomkring så er det to baner som skiller seg ut negatvit:
BERGEN og BJØRNEFJORDEN.
Disse banene har dårlig layout, og har i tillegg så dårlige fairwayer at ballene forsvinner nedi suppa under torva.
Matteutslag drar inntrykket ytterligere ned, og når greenfee i tillegg koster det samme som på mange 18-hulls kvalitetsbaner er det bare å rulle seg rundt og spy.

UTEN TVIL

over 18 år siden

UTEN TVIL

ULLENSAKER GK

Norges klart DÅRLIGSTE bane!!!

snappy

over 18 år siden

snappy

Halden GK kommer langt opp på lista hos meg... Dette er den klart dårligste 18 hulls banen jeg har spilt i verden. Herregud for en banen...

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hei !

Kan til dels være enig med siste man angående Ullensaker GK, men den var jo også litt intresang å spille !.

Spilte Krohol i helgen ... og da sier jeg bare BINGO. Her kan du slå et bra utslag og enda havne i trøbbel ... som sagt helt BINGO.

mvh
Amicic Sumus

Dilter

over 18 år siden

Dilter

Hvordan kan et utslag som havner i trøbbel være bra?

HIO

over 18 år siden

HIO

Har ikke spilt Ullensaker, men Aurskog er den absolutt dårligste banen jeg har spilt

Tobben

over 18 år siden

Tobben

I Vestfold må det bli Solum.

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hei !

Til Dilter; Har du spilt Krokhol ??

På flere av hullene lange/rette utslag som går rett mot fairway, men er du riktig uheldig kan den havne rett oppe i en av flere tuer som er midt i fairwayen ... for eks. er hull 8 et sånt hull.

Når jeg tenker meg om så synes jeg Randaberg GK er dårligere enn Ullensaker GK. Så da må det bli mitt valg.

mvh
Amici Sumus

Sala Mander

over 18 år siden

Sala Mander

Norges dårligste bane er et åndsvakt subjektivt spørsmål..... Men etter min mening er det Kjekstad. Om noen mener den er super så er det deres smak og behag..... jeg hater den furufaenskapen av en bane...

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Krokhol er tur i marka med golfkøller. Interssant opplevelse. Golf synes jeg ikke det er. Det må jobbes med banen for å ta bort bingo preget.

Forcaddie

over 18 år siden

Forcaddie

Det er faktisk ingen furuer i spill lenger på Kjekstad, så Sala Mander du kan trygt spille der, bare du klarer å slå rakt.

Men, jeg var forcaddie under NM Senior i helgen og det er mange som har skrekk for banen. Voksne menn med hcp<10 hadde slagskrekk og spilte 70 m på hvert slag på feks hull 6 for å unngå å komme i skogen.
Kjekstad er tøff, Sala Mander passer nok best på paddeflate baner.

ManoWar

over 18 år siden

ManoWar

Hvilke kriterier ligger til grunne for å kunne nominere Norges dårligste bane? Fordi man spiller litt dårlig der....?

Bjarnis

over 18 år siden

Bjarnis

Ok da. så joiner jeg denne diskusjonen. Har spilt 60 baner i Norge, og ingenting var så deprimerende som Grimstad GK

Miklageir

over 18 år siden

Miklageir

Herregud Golfer...... hva slags tråd er det du starter?
du kritiserer folk rundt her for å ikke komme med konstruktive debatter, og så presterer du å lage en søletråd som dette?

OH MYY GOD!

du er patetisk......... bytt nick til "Gopher" i stedet..... du burde nemlig dra hodet under bakken og bli der.

Oppgitt

over 18 år siden

Oppgitt

Askim

Giraffen

over 18 år siden

Giraffen

Henger meg på ham som stemte inn Grimstad.. Den er rimelig trist ja. Men de skal visst bygge om banen, så bør jo bli bedre.. Eller skal jo ikke mye til.

David Brent

over 18 år siden

David Brent

Har ikke spilt alle banene i landet, men jeg tror jeg har spilt den dårligste. Min stemme går til BERGEN. Denne banen er bare trist. Da jeg spilte her måtte man lete etter baller som lå i fairway... Glemmer heller ikke byggefeltet som må bestiges halvveis i runden, en 400 meter lang vei som stiger med 40 høydemeter.
Som sagt, trist...

Sala Mander

over 18 år siden

Sala Mander

Forecaddie: Jeg så på senior NM i helgen. Jeg så masse furutrær på Kjekstad. Er de tatt vekk siden søndag ? Jeg sa ikke at jeg hadde skrekk for banen - jeg liker den bare ikke. Tøff er den ikke - jeg hadde 34 poeng sist jeg spilte der. Det må være lov å ikke like hjemmebanen din.... Jeg så ikke mange skrekkslagne seniorer der i helgen - slik du hevder, men det er klokt av dem å spille kort når straffen for å skli av de smale fairwayene er så betydelig.....Mange spillere som kan lære av det, for spillestrategi er ikke en norsk paradegren

Lake Placid

over 18 år siden

Lake Placid

Mine "favoritter" i bånn er

18 hull: Kjekstad
9 hull: den forferdelige i Randesund (Kristiansand)....gud bedre....

Men jeg skjønner at jeg mangler mange baner i mitt belte.......

Truls

over 18 år siden

Truls

Meningene er individuelle her!
Selv mener jeg at Kjekstad slettes ikke er noen dårlig bane. Den er lur!

Ikke noen mesterskapsbane så klart, men en morsom bane å spille. Den skiller seg fra lange brede baner i den grad at man må bruke hodet på alle utslag (og selvsagt innspill). Også må man være pinlig nøyaktig da! Ikke like lett for alle det! I love it!

Ola Pottitdunk

over 18 år siden

Ola Pottitdunk

Jeg har Kjekstad blant mine topp 5 i Norge.
Bergen alene i bånn langt under Hurum og Preikestolen og Harstad og hva de nå heter alle sammen.
Kommer ikke til å forandre mening om alle andre golferne i verden er uenige med meg. Jeg liker det jeg liker og gremmes over det jeg ikke liker, og smaken min er den riktige.......for meg.
Men morro å diskutere likevel.

Sakelig

over 18 år siden

Sakelig

Jeg mener Mikla må være dårligst i Norge for jeg fikk så lite poeng sist jeg spilte der. Kongsberg derimot må være Norges beste for der fikk jeg masse poeng!

Niels

over 18 år siden

Niels

Kjekstad er jo en mesterskapsbane. Skal jo være amatour der. Det er da et mesterskap! Skal være klubbmesterskap også.

Jeg haaaaaaaaaaater den beskrivelsen - "mesterskapsbane". Sier ikke noe som helst.

I utlandet bruker man det om baner der man har spilt European tour eller challenge tour etc. I norge bruker vi det fordi vi håper vi får en storturnering til banen. Er vi ikke dumme?

Forecaddie

over 18 år siden

Forecaddie

Sala Mander
Ikke misforstå. Jeg er ikke ute for å bare forsvare min hjemmebane, men hvis alt du ser og nevner er furutrær så er det synd.

Ang Senior NM. Resultatlistene sier vel sitt, så strategien med å spille kort var nok ikke bare smart -;) Særlig når man slår skjevt i tillegg. Høyeste HCP i herre var 10,7. Men, jeg ønsker ikke å være negativ mot de som spilte. På en ukjent bane er det alltid vanskelig å score bra, særlig når det er trangt og mange hindringer.

Truls

over 18 år siden

Truls

Jammen! Det er hverken spilt European tour eller challenge tour etc der, så da har man vel rett allikevel? ;-)

Niels

over 18 år siden

Niels

Nesh ;) Man må ha arrangert en stor turnering for å kunne kalle det en mesterskapsbane. P4 teller dessverre :)

Bjarnis

over 18 år siden

Bjarnis

Jeg vil vel trekke opp Harstad på lik linje med Grimstad på verste bane.

Flipper

over 18 år siden

Flipper

Halden,Kjekstad,Bergen,Bjørnefjorden,Fana,Haugesund,Onsøy,Krokhol,Solum,Hof osv.
Listen er lang..........

Frodemann

over 18 år siden

Frodemann

lol

Challenger

over 18 år siden

Challenger

Alle baner egner seg til mesterskap, enten man kaller den for mesterskapsbane eller ikke.
Det som kjennetegner en GOD mesterskapsbane er at den for det første tvinger spillerne til å gjennomføre mange vanskelige slag, dernest at den skiller de beste fra de nestbeste.
Et par-4 hull på 400m med stor green er sjelden et godt mesterskapshull fordi både "dårlige" og gode spillere scorer par.
Men et kort par-4 hull på f.eks 320m belønner de beste med birdie, og et langt par-4 hull på 430-440m straffer de dårligste med bogey. Disse to hullene er dermed bedre mesterskapshull enn det på 400m.
En god mesterskapsbane er sammensatt av mange lette og mange vanskelige hull, men har ikke så mange "transporthull" av typen 400m.
De fleste norske baner har mange gode mesterskapshull av typen "lett", men mangler de av typen "vanskelig".
Stavanger viste seg som en svært god mesterskapsbane i helga, sannsynligvis den beste noen gang fordi den skilte mye mellom de aller beste og midten av feltet. 17 slag fra 1ste til 10ende plass er astronomisk mye i et NM, 14 slag fra 10. til 30. plass er enda mye mer.
Superbaner som Miklagard og Nøtterøy klarer ikke å skape så store differanser, men bevares, det er hyggelige og utfordrende baner å spille likevel.

golfer

over 18 år siden

golfer

miklageir; tror du forveksler meg med en annen som har hatt det samme nicket. hørt at askim ikke er så bra..har jeg rett?

Golfo

over 18 år siden

Golfo

Det har du helt rett i. Sammen med Kjekstad den dårligste banen jeg har spilt i Norge

Oddvar

over 18 år siden

Oddvar

Challenger: hva i all verden baserer du dette tullet på?

Gammel kæll

over 18 år siden

Gammel kæll

Golfo, når du først nevner det;
Jeg har spilt i snart 20 år og Kjekstad er en av de morsomte jeg har spilt i Norge. Men jeg har også hatt gode scorer der. Kanskje det er grunnen? Hmmm. Synd at greenene har være så dårlige der i det siste. De pleier jo å være mye bedre en bra nok.

Tror nok mange uttaler seg om bra og dårlige baner på forskjellige grunnlag. Det er en smaksak.

Denne diskusjonen er egentlig bare tragisk. Typisk norsk å fokusere på det negative og rakke ned på hverandre.

vhg

over 18 år siden

vhg

kjekstad

VD

over 18 år siden

VD

Asker

Bomber

over 18 år siden

Bomber

Godt sagt "gammel kæll".

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Til Miklageir! Hvor dum er du egentlig?

Jepp

over 18 år siden

Jepp

Golfer: Miklageir har antakelig det mest fornuftige innlegget i denne sure tråden, Synd du ikke er oppegående nok til å fortså det!

#1 dårligste

over 18 år siden

#1 dårligste

Aurskog og finstabru

Zinho

over 18 år siden

Zinho

Ikke spilt alle baner i Norge, men må si jeg synes Kvitfjell er MEGET kjedelig.. Vet ikke ellers om det er en bra bane på den måten du mener. Men kjedelig er den ihvertfall

lk

over 18 år siden

lk

Av de banene jeg har spilt så er det Groruddalen som stikker seg klart fram som den dårligste jeg har spilt. Det skal sies at jeg hadde en møkkadag da jeg spilte banen som ikke gjorde inntrykket noe bedre, men når samtlige hull har ett eller flere nett for å beskytte må utslag eller green som ligger få meter unna så er det på tide å kalle en spade for en spade. Groruddalen er IKKE en golfBANE.

lk

Riktig riktig

over 18 år siden

Riktig riktig

MIklagard er kokkosbane av dimensjoner, den er dårligst i landet her, spiller grimstad en million ganger før miklagard!!!

Bondetuppa

over 18 år siden

Bondetuppa

Jeg og min svigerfar, som kom på et av sine sjeldne besøk, og vi to bestemte oss for å ta en tur på min, for meg prektige hjemmebane, som jeg er kjempestolt av.

Han spilte i fred de tre første hullene før den halvgamle bonden hylte i fistel: Se på alt det kantgresset som står og ler av oss, ja det bare hyler av latter, det var som bare f**n at jeg ikke tok med en real ljå!!!

Er det andre en ham som irriterer seg over F.eks. 2 meter tykt og 1 m. høyt kantgress rundt en passe liten stein?

BigB

over 18 år siden

BigB

Min stemme går ubetinget til 9-hulls banen på Røros!
En gang hvert år går jeg den banen. Dønn alene(for det er ikke andre der), og banner og sverter høyt for meg selv etter som ballene blir borte i måsan. Jammen hold deg på fairway sier vel dere da... Prøv sjøl sier da jeg, for makan til kirurg-golf skal du lete lenge etter!
Nei takke meg til de banene som faktisk tålererer et og annet "bredt" slag...

Hans

over 18 år siden

Hans

Herregud da BigB. At en bane er vanskelig, er vel ikke det samme som at den er dårlig? Har selv hytte på Røros, og spiller noen runder i året der. Det er en vanskelig bane, men så liker jeg litt utfordringer da. Ettersom jeg er ustabil med Driveren, slå jeg ut med jern hvor man ikke har mye slingringsmonn til sidene. Du kan si jeg tilpasser spillet mitt til banen, er vel ikke uvanlig det vel.

lk

over 18 år siden

lk

Enig, Røros er langt i fra en dårlig bane, vil heller si at den er vakker og spesiell. Enkel derimot er den ikke. Hvis du ikke treffer fairway der kan du omtrent glemme å finne ballen din.

lk

BigB

over 18 år siden

BigB

Ja dere har vel egentlig helt rett...
Men sånn er det med baner man alltid spiller dårlig på, det blir fort at inntrykket er en "drittbane".

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her