Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfbøker/-filmer

thomas007

over 19 år siden

thomas007

Noen som har noen golfbøker/-filmer å anbefale?

Thomas

Yngve

over 19 år siden

Yngve

"Spill bedre golf med Oppmerksomhetstrening"

av Stephen Newey og Andries Kroese.

mange tankevekkere, og gode råd for både golf og hverdagen generellt.

Hrg

over 19 år siden

Hrg

Bøker: Bob Rotella
Filmer: Leadbetter

anonym

over 19 år siden

anonym

Den mest leste klassikeren blant pga proer i USA er selvsagt Ben Hogans bok, men den mest kontroversielle og beste etter min mening, som også er et "must read" for pga proer, er Joe Dantes bok "the four magic moves to winning golf" . Denne er like kontroversiell idag som den var i 1962 da den kom ut første gang.

Snakk om å knuse myter! Denne boken er genial.
Dette er en av de mest leste golfbøker gjennom tidene.

M04

over 19 år siden

M04

Jeg har et utall bøker i hylla (litt over 30), men det er ikke mange som egentilg kan anbefales....

Nærspill: Dave Pelz, Short game bible
(Han har også en Putting bible som ikke er like bra).

Synes Ben Hogan sin bok er bra, selv om Leadbetter sin versjon kanskje er pedagogisk riktigere (five lessons).

En hyggelig liten tankevekker er Harvey Penicks lille røde bok... (Bare mange små historier om å forkusere pa riktige og feil ting)

Av filmer anbefaler jeg varmt videre Jim McLellan, The Perfect Swing. Den er ganske tankevekkende!!! http://mcgolf.com/

Av de som jeg ikke vil anbefale sterkt, men som har noen interessante poenger er Bob Rotella, Golf is not a game of perfect (Psyke) og
Jim Hardy, The Plane Truth for Golfers (Beskriver teorien bak 1-planssving og 2-planssving).
I tillegg er ideen bak John Novosel, Tour Tempo viktig - selv om boken ikke er noe bra. Tempo i svingen er det ikke mange bøker som tar med, men Jim McLellan sin video er god på dette området!

Lykke til,

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Kan være en del å hente for de fleste på www.golf.se, "Golfskolan".

Fullt av videosnutter som selv jeg kan ha nytte av tross læringsvansker ift golfsvingen og beslektede tema.

Sutre

over 19 år siden

Sutre

Selskapsgolferen slår alt!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her