Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Honnør i matkøen, NM. 06.

Fetter Anton

over 19 år siden

Fetter Anton

Norges største golftalent hadde nettopp avsluttet sin første dag under NM i Stavanger.
Jeg observerte følgende hendelse i en selvfølgelig voksende matkø i kafeen.

6-7 karer passerer køen på vei inn i kafeen, og blir spurt av en kar som stod ca 5 køllelengder fra den eneste kassa, med ca samme lengde bak seg: "Hei gutter, hva skal dere ha og spise...jeg kjøper..."

Jeg får bare med meg begynnelsen på bestillingen til karene i det jeg passerer køen på vei ut.

I etterkant ser jeg for meg, denne hodeløse gjengen sin utøvelse av etikette...

Spillere som stod bak i køen å skulle kjøpe inn nødvendig drikke og frukt før de skulle ut. Usikre blikk på klokka. Hvor lang tid vil dette ta?

Utøvere er henvist til samme kasse som kara med behov for en burger,øl eller et annet godt måltid etter en tøff dag i sola.

Jeg håper utøverene som måtte vente 6-7 varmretter ekstra rakk sin flight, med næring i bagen.

Maten til Mr Albue med følge smakte sikkert godt, men ikke snik med honnøren, og lær dere etikette utenfor fearway, for det er jo der dere oppholder dere mest.

JOnny

over 19 år siden

JOnny

Spennende å se at NGF har utvidet mandatet til sportssjefen, han får nå også bestille og betale mat for "stjernene" sine.

De rette holdningene har i alle år ikke eksistert blant norske toppspillere. Slik sett er det ikke uventet at det i kretsen av skulderklappere rundt Torp med sportsjefen som sjefsskulderklapper, utvikler seg slike arrogante og "høy på pæra" tendenser som Fetter Anton beskriver. Uten å kjenne Torp virker han som en jordnær kar, hvor lang tid går det før kretsen rundt med sportssjefen i spissen har ødelagt gutten ??????

Hadde for øvrig vært fint å få Golfers vurdering av Torps golf på den superlette og korte Stavanger banen. Men nå er det vel på tide å komme med unnskyldninger for hvorfor han ikke slår alle norske lett?

Flipper

over 19 år siden

Flipper

Etter at Børsheim har tatt over ledelsen i NM er det blitt betraktelig mindre oppmerksomhet fra mediene.
Kanskje det kan ha noe med at Knut ikke er Team Norway-spiller?
Synd og skam.

Advokaten

over 19 år siden

Advokaten

Fetter Anton, du sier at du passerte de sultene stjernene på vei ut. Det betyr altså at du ikke kan ha sett om denne gruppen snek i køen. Kanskje sjefsbestilleren stilte seg bakerst i køen etter at du hadde gått ut? Du så jo bare at han tok imot en bestilling? Hvem som betalte for stjernegildet er irrelevant i denne sammenhengen, men ja, jeg kan være enig i at det i en slik episode kan oppstå visse følelser blant andre deltagere som ikke ble spandert på. Bestillingen burde vel kanskje ha vært tatt opp i stillhet og ikke med publikum tilstede.

Advokaten

over 19 år siden

Advokaten

...også må jeg påstå at jeg tror NEPPE det ble bestilt øl til noen i den "snikende" gruppen. Du fikk jo heller ikke med deg bestillingen, så de kunne ha bestilt salat og et glass vann for den sakens skyld.

Fetter Anton

over 19 år siden

Fetter Anton

Jeg tror ikke en deltager i køen ville ofret en tanke på hva hans eller hennes bananer og drikke ville koste i en slik situasjon, eller hvem som punget ut for gutta sin mat og drikke. Ei heller hva de måtte putte i seg.

Men når det høylydt tas opp samlebestillinger rett foran trynet ditt, så vil jeg tro at man heller må ta stilling til om man faktisk når fram til kassa før man skal stille til start.

Deltagere har jo ikke startnummer eller navn som kan identifisere dem, som i mange andre idretter. Følelsen av å være usynlig i en slik situasjon er nok til de grader til stede.

Hvorfor får ikke deltagere mulighet til å kjøpe inn uten å måtte stå i samme kø som alle andre?
Jeg observerte kun en kasse, og en kø!
Da er det vel helt naturlig for noen handlekraftige karer, som ikke trenger startnummer for å bli sett, å utnytte dette til eget behag.

Om sjefsbestilleren stillte seg bak i køen vet jeg ikke.

Men spør du meg må jeg desverre svare: NEPPE!

Golfer

over 19 år siden

Golfer

Svar til JOnny. Nå snur du vel tingene litt på hodet! Din påstand er jo at " norsk golf " har stagnert de siste 5 - 6 årene. Eller som du selv sier ikke stagnert, men ikke gått frem eller tilbake. Dersom du synes at - 10 over fire runder er en dårlig score på Stavanger så er det bare å bla i resultatlistene. Det hyggelige for de fleste av oss andre er at det var en veldig god golfturnering, kanskje det beste ( resultatmessig / scoremessig ever ). Det at vi har så fin bredde er jo bare topp! Det nonsens du lirer av deg minner jo oss alle andre bare om din mangel på kunskaper om golf. Når det gjelder unge herr Thorp så står det stor respekt av hans innsats! Skulle han spille til sitt hcp måtte han ha spilt 64 runder og det kan man vel ikke forlange av selv en så lovende junior! Banerekord på Stavanger er 64. Husk golf er ikke 100m eller lengdesprang!

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Jøss.... fjasfilteret fungerer. Når golfer svarer, og snakker om sitt yndlingstema, nemlig slagturneringer og hcp , så står det bare "blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla" på skjermen min.

Golfer

over 19 år siden

Golfer

Til Einstein! Når du skriver om en sau som stopper forran et stup, så tenker jeg på Nobelprisen i fysikk!

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

I så fall er du veldig lite intelligent, så da er det ingen fare for at det er du som får den prisen.

Golfer

over 19 år siden

Golfer

Hva er din mening om NM, det hadde vært så mye mere interessant å vite? Du klarte vel cutten?

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Jeg er imponert over vinneren, og forventet ikke at Marius Thorp skulle vinne bare fordi han er vårt største talent.
Det er ikke meningen man skal vinne alt man deltar i.

Ingen vits å tro at JOnny og jeg alltid er enige, selv om vi begge er enige om at du er en tosk.
Problemet ditt, er at din kunnskap om golf står i stil til din uttykksform, og du babler i vei om handicap og om mine uttalelser fra lang tid tilbake som om dette er relevant til noe som helst.
Jeg skjønner jo at du ikke har noen argumenter for det du snakker om, men det er lite hensiktsmessig for deg å gjenta deg selv på den måten. tror ikke du oppleves særlig smartere av den grunn, for å si det slik.

Golfer

over 19 år siden

Golfer

Eistein. Du kan jo så vidt lese! Hva er det du bidrar med? Jeg har lest de fleste av dine innlegg, de fleste er jo helt latterlige. Er enig at scratch golf ikke handler om hcp, men hcp sier en hel del om en spillers nivå. De fleste som deltar på dette forumet er høy hcp`ere som du! ( 6.6 ). PS Jeg forventet heller ikke at MT skulle vinne, men han var favoritt på forhånd hos meg og hos alle betting selskapene!

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

hva er det du babler om? skal du begynne en ny oppramsing om å møte seg selv i døra igjen? det eneste du gjør, er å bidra med gjentakelser fra tidligere sjikaneringer.
en ting er å krangle og diskutere høylytt, men det du holder på med er ikke motsigelser engang. det er bare å trykke på repeatknappen.

du snakker om at du har lest mine innlegg og at de fleste er latterlige.
jaha, så du mener at du selv bidrar til noe konstruktivt med å snakke om denne sauen og nobels fysikkpris?
Jeg prøver å skrive om innholdet i trådene, og svarer med egne meninger. dette fungerer helt greit til sånne som du dukker opp.
Selvsagt hender det at jeg også tøyser og starter dumme krangler bevisst(ref fjasfilteret i denne tråden), men når du så kommer og kaster deg over alle personene som har litt peiling og prøver å bruke dårlig retorikk for å kneppe igjen smella vår, ja da klarer jeg rett og slett ikke la være, for du ber så inderlig om det, og ser ikke skogen for bare trær.(og nå kommer vel også den kommentaren til å bli gjentatt som en av mine dumme uttalelser fra deg).

JOnny har sterke meninger, men han har i hvertfall meninger. det du kommer med minner om barneskolekrangling, hvor den som er dårligst til å argumentere bare sier "ja, og Du da!"

gå litt i deg selv, "golfer" og se hva du selv bidrar med før du slenger med leppa.

Golfer

over 19 år siden

Golfer

Når du kaller deg Albert Einstein så bør du ha over 80 i IQ

Niels

over 19 år siden

Niels

Når du kaller deg Golfer bør du ha peiling på golf.

Golfer

over 19 år siden

Golfer

Hvis man spiller golf kan man kalle seg for golfer.

Niels

over 19 år siden

Niels

Hm godt poeng ;) Jeg er jo også en golfer, men lur på golf er jeg neppe.

Tiffftafff

over 19 år siden

Tiffftafff

Jeg har 120, men jeg føler meg ikke som golfer på grunn av det... selv om jeg liker å tro det ;)

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Æsj, nå er jeg lei av denne dumme krangelen mellom Golfer og Albert Einstein. Jeg kjenner begge to, og jeg avgjør med dette at:

Albert Einstein er den smarteste. Sorry Golfer, men slik er det!

(hihi)

Niels

over 19 år siden

Niels

Jeg kjenner Gunnar Bull ganske godt, og jeg synes HAN er den smarteste og kuleste og sånt. Det syns jeg. Einstein syns jeg bare er dum, og Golfer aner jeg ikke hvem er.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Golfer,

veldig bra svar.... vri det til å handle om nicket mitt i stedet for. konklusjonen er vel klar. det går ikke an å diskutere oss i mellom, for jeg er påståelig, og du eier ikke diskusjonsteknikk.

natta

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her