Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Mange baller på rangen?

Hebbert

over 19 år siden

Hebbert

Liker å slå noen slag på rangen før jeg starter...20-30 baller er passe for meg... slår jeg mer enn det synes jeg spillet på banen faktisk ikke blir så bra etterhvert... så hvor mange liker dere å slå?

@lle Fugler

over 19 år siden

@lle Fugler

Ingen...ler...en kan jo få ambisjoner ;)

Jæjæ..

over 19 år siden

Jæjæ..

Personlig liker jeg bare å svinge litt før runden. Kanskje en halv bøtte eller noe.

Ellers liker jeg bare å ta en "mulligan" på første hullet, sånn for å komme igang.. Selvfølgelig bare på selskapsrunder da. Vet hva noen syns om mulligan...

På turneringer er det ca 1 bøtte. Noen oppvarmingsslag med SW. Så noen 7'er jern, et par 5'er jern og noen driver. Tilsutt avslutter jeg med å slå det slaget jeg skal slå på første tee. For å bli "kjent med slaget" for å få ned skuldrene litt. Så er det bare å stille seg opp på første tee med god selvtillit!!

Yngve

over 19 år siden

Yngve

oiioiioii.... en som tør å si Mulligan her inne..... nå blir det bråk...... ;O)

spiller jeg morgenrunde(altså før fuggeln fiser) så bruker vi å innvilge oss en mulligan ja. den er god å ha, og når vi vet vi har den i bakhånda, så pleier den ikke å benyttes.....

Kevin

over 19 år siden

Kevin

Har sluttet å slå mange baller,avogtil slår jeg en halv bøtte,andre ganger ingen. Øver litt lett chipping og pitching,og putt. Og varmer opp med andre øvelser,uten ball. Spillte ofte dårligere etter å ha slått mange baller på range.

Men viktig med en slags oppvarming/"oppmykning" av kropp:-)

Niels

over 19 år siden

Niels

Jeg liker å bruke laaang tid på en bøtte. Først pitcher jeg på nærspillsområdet. plukker opp ballene. Så bruker jeg lang tid på å slå 1-2 bøtter. Etter det chipper jeg litt, putter litt. Da kommer de beste rundene.

Lurt å gå på rangen etter en runde å heller trene da, men det har jeg gjort ekstremt sjelden.

tiggern

over 19 år siden

tiggern

50 baller, de fleste med wedge for å overbevise meg selv om at det er lett å slå rette slag, så noen 6-7 jern, og til slutt 3w som jeg alltid begynner med på 1. tee. Det er utrolig sjelden jeg trenger de 40 meter ekstra driveren gir. Avslutter med wedge og halve sw slag. Etter dette putter jeg litt, tenker ikke på om ballen går i eller ikke, men på riktig lengde. Begynner på 1m, så 2m 3m 5m opp til 15 meter. etter 10 min har jeg en feeling på greenspeeden og da er det bare å sikte riktig. Alt dette tar ca 1 time og da er jeg sikker på at det ikke er mangel på oppvarming som er grunnen hvis det skulle gå litt skeis til å begynne med.

97

over 19 år siden

97

Som i all annen idrett så er det viktigste at kroppen er skikkelig varm før du setter igang. Starter gjerne med å chippe, og slår etterhvert halvsvinger med 8'er jern for å få balltreff-følelsen. Prøver å "leke" Vijay eller Ernie for å få en smooth sving, slår rolige 3-4'jern for å tvinge frem en balansert follow-through. Også prøver jeg å overføre denne bevegelsen til driveren.

Alt dette fungerer vanligvis fint, helt til man rapper driveren inn i skauen på første tee. At man aldri skal kunne lære seg å gå med 3'jern på første hull...møkkasport...

704

over 19 år siden

704

He he, ja for det er helt klart sporten sin feil at du aldri lærer, 97 ;o)

Liker for øvrig også å slå en bøtte omtrent på samme måte som flere andre her. Begynne med litt korte chip'er og pitch'er for å så slå med lengere og lengere jern, så driver, og så den kølla jeg skal slå ut med på første hullet (hvis jeg vet hva det er, noe jeg ikke alltid gjør på nye baner)

Er imidlertid veldig usikker på om jeg spiller bedre etter å ha gjort dette, da jeg ikke har noen statistikk på det :o)

Edorf

over 19 år siden

Edorf

Slår 1/2-1 bøtte når det er tid til det... . Begynner å 'tørrsvinge' litt for å varme opp skrotten. Starter deretter med 7'er til jeg har 4-5 etter hverandre som sitter. Går deretter ned til 4'er eller 5'er jern, samme der til jeg har 4-5 etter hverandre som sitter. Så opp til 9'er eller pw. Deretter 3'er wood og driver. Tar noen ganger noen baller med mellomjern etter dette før jeg avslutter med sw. Deretter putting i ca. 10 min. En sjelden gang chip'er hvis det er ekstra god tid. Så er det rett på, uten mulligan ;-).

Me Rotary

over 19 år siden

Me Rotary

Deler ei bøtte med en medspiller, passe oppvarmet og god.

Ellers hilsen til "lost driver" fra Fana hilen kvindølene!!

godt igang

over 19 år siden

godt igang

Synes det er mest viktig å varme opp på chippegreen få følinga.
går deretter bort til puttinggreen bruker fra 15 min til 45 min litt avhengig av hvordan puttingen sitter.
slår deretter 10-15 baller 4-5 av disse med driver.
(du skal ikke bruke opp de gode slaga før runden, hahaha)

Snedd

over 19 år siden

Snedd

Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å stå oppimot tre kvarter og trene putting. Tålmodigheten holder dessverre bare til noe få putter. Å varme opp chipping i opptil flere minutter, har derimot vist seg å være lurt for meg.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her