Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nordicagolf.se

Andy

over 19 år siden

Andy

Hei! Jeg lurer på hvor bra køllene på nordicagolf.se egentlig er? Jeg regner med kvaliteten ikke kan sammenlignes med originalene, men de fungerer vel til sitt bruk. Jeg har spilt med Proline sett til 1500kr i 4 år nå - ville jeg ha merket stor forskjell ved kjøp av nordicagolf-køller?

Jeg må også ha dem customized, og det er jo nærmest gratis her.

Bare så det er sagt: det er uaktuelt å kjøpe originalene, jeg er en fattig student.

Takk for all respons!

-Andy-

Jostein

over 19 år siden

Jostein

Nordicagolf selger klonekøller, men skaft og grep kan man få i gode, anerkjente merker. Har selv spilt med Acer XP i noen sesonger nå, og er veldig fornøyd. Om jeg hadde spilt bedre med originalkøllene, får jeg aldri vite, men jeg tviler på det. Klonene er laget, ikke for å ligne, men for å ha de samme egenskapene som de dyre køllene. Noen her på forumet har tidligere pekt på at de som selger kloner gjør en dårligere jobb med sammensetningen av køllene mtp. skaftenes egensvingninger osv, men jeg tviler på det. Feil kan forekomme i alle leire. Mange er kritiske til klonekøller, men jeg leste også forleden om en som hadde spilt med et Callawaysett en stund, kjøpte kloner av de samme køllene og faktisk spilte bedre med dem.

Uansett, for de fleste er det fornuftig å kjøpe klonekøller, siden man da slipper å betale fire ganger så mye for køller fra en kjent produsent. De kjente merkene er dyre, ikke fordi køllene er noe særlig bedre enn andre, men fordi de skal finansiere massiv markedsføring, millioner av sponsorkroner til Tiger & co. osv. Ehnver pro vil sikkert benekte dette. Det er forståelig, siden de med en viss prosentsats avanse tjener mye mer på å selge dyre enn billige køller.