Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nordicagolf.se

Andy

over 19 år siden

Andy

Hei! Jeg lurer på hvor bra køllene på nordicagolf.se egentlig er? Jeg regner med kvaliteten ikke kan sammenlignes med originalene, men de fungerer vel til sitt bruk. Jeg har spilt med Proline sett til 1500kr i 4 år nå - ville jeg ha merket stor forskjell ved kjøp av nordicagolf-køller?

Jeg må også ha dem customized, og det er jo nærmest gratis her.

Bare så det er sagt: det er uaktuelt å kjøpe originalene, jeg er en fattig student.

Takk for all respons!

-Andy-

Jostein

over 19 år siden

Jostein

Nordicagolf selger klonekøller, men skaft og grep kan man få i gode, anerkjente merker. Har selv spilt med Acer XP i noen sesonger nå, og er veldig fornøyd. Om jeg hadde spilt bedre med originalkøllene, får jeg aldri vite, men jeg tviler på det. Klonene er laget, ikke for å ligne, men for å ha de samme egenskapene som de dyre køllene. Noen her på forumet har tidligere pekt på at de som selger kloner gjør en dårligere jobb med sammensetningen av køllene mtp. skaftenes egensvingninger osv, men jeg tviler på det. Feil kan forekomme i alle leire. Mange er kritiske til klonekøller, men jeg leste også forleden om en som hadde spilt med et Callawaysett en stund, kjøpte kloner av de samme køllene og faktisk spilte bedre med dem.

Uansett, for de fleste er det fornuftig å kjøpe klonekøller, siden man da slipper å betale fire ganger så mye for køller fra en kjent produsent. De kjente merkene er dyre, ikke fordi køllene er noe særlig bedre enn andre, men fordi de skal finansiere massiv markedsføring, millioner av sponsorkroner til Tiger & co. osv. Ehnver pro vil sikkert benekte dette. Det er forståelig, siden de med en viss prosentsats avanse tjener mye mer på å selge dyre enn billige køller.

Men en ting skal originalkøllene ha: de ser mye heftigere ut enn klonene. Mine køllehoder ser mye kjipere ut enn klonebrødrene fra Callaway. Men så lenge jeg har spart tusenvis på å kjøpe kloner vs. originalene, ofrer jeg ikke en kalori på å bry meg om det.

X_co

over 19 år siden

X_co

Jern går greit, men hold deg unna wood å driver, de er veldigt dårlige!! Jern merker man ikke stor forskjell på. Har hatt acer, men gikk raskt over til callaway for de ser mye bedre ut:)

Andy

over 19 år siden

Andy

Takk for fyldig svar, Jostein. Kjenner at jeg blir litt gira nå. Med tanke på nivået jeg er på, så blir det nok litt 'overkill' å gå rett på et originalt callaway sett med 5 sifret verdi.

X_co: Bytta du driver pga utseende eller egenskaper? Hva gjorde den dårlig i såfall?

Dersom det er andre der ute med erfaringer, så tar jeg imot med stor glede!

X_co

over 19 år siden

X_co

Bytta jerna pga utseende, men wood å driver, var ubrukelig!!
Man måtte virkelig dra til for å få ballen unna, Kjøpte raskt callaway BB 454 ti, og det kan ikke måle seg. Fikk da 70 meter lengre driver og betydelig mer kontrol på slaga:)

Andy

over 19 år siden

Andy

Kan du bekrefte X_co's påstander Jostein? Det er Aceren jeg har høyest på lista når det gjelder kjøp av ny driver. Greit å få synspunkter fra flere sider.

wahtever

over 19 år siden

wahtever

Hei Andy, spiller selv med Acer XP professional (TT dyn gold, lampkin permawrap) (de med reduced offset). Er storfornøyd, det beste er når folk spør hvordan køller du bruker etter et fint innspill og du forklarer at det er klonekøller til 1.800,-:D

Har fått proen min til å prøve køllene på rangen og banen (han spiller selv med Callaway) og synes jeg har gjort et godt kjøp..
"Du kan iallefall ikke skylde på køllene" for å sitere han.

Jeg kjøpte en Acer Xp driver som jeg spilte med i 2 måneder før jeg bytta den ut med en Ping G5, da hadde en pynteting på undersiden løsnet slik at det var et stort hull under driveren, treff i sweetspot ble belønnet med en forferdelig lyd og drivene gikk like langt som et slag med 3 wood.

Men ulikt X_co vil jeg anbefale noen woods de har på NordicaGolf, Power Play Keel Steel, jeg kjøpte dem etter anbefaling av KølleKalle her på scangolf og disse køllene imponerer. Ulikt driveren virker selve materialet de er bygd opp av å være mye mer robust, de er fine og se på og geniale og slå med :P

Andy

over 19 år siden

Andy

Takk for svar wahtever! Jeg bør med andre ord holde meg unna driverene til Acer.. Men er det "håpløst" å finne en bra driver på nordica, eller kan det ha vært et engangstilfelle som skjedde med deg? Hvordan gikk drivene de første 2 mnd da kølla virka som normalt?

Det virker uansett som om jernsettene fungerer utmerket, da alle her har vært fornøyd med disse.

ulven

over 19 år siden

ulven

På rockbottomgolf.com kan du få en TAYLOR MADE GOLF- R580XD 440cc TITANIUM DRIVER til $ 139.99 + frakt 29.99. Skille utgjøre ca kr 1050 med dagens kurser. Med mva i tillegg (samt et lite gebyr til fraktselskapet for fortollingen?) får du driveren hjem til deg for under kr 1500,-. Aceren blir fort like dyr med mva og frakt.....

Andy

over 19 år siden

Andy

Interessant, interessant.. vet man hvorfor det er så billig på rockbottom? Tidligere modeller?

RescueMe

over 19 år siden

RescueMe

Jepp, RockBottom selger for det meste fjorårets modeller. Tror de kjøper inn store restparti. Ikke at dette har så mye å si, om du da ikke har behov for å ha siste skrik...

Andy

over 19 år siden

Andy

Nettopp.. et år fra eller til (?) har vel ikke så mye å si, nei... kan fort ende med et kjøp der ja... litt stress å finne ut hvilket skaft jeg bør ha.. må vel ta dette med en pro, eller andre som har peiling... noen som kan gi noen tips angående gradene på driveren??

Så de hadde et bra tilbud på 12 graders, men dette blir vel litt mye?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her