Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvorfor kjøpe medlemsskap i Holtsmark ?

Dingo Dongo

over 21 år siden

Dingo Dongo

Ser Holtsmark er tilbake for fullt med skryteannonser i Miklagard-klassen. Norges beste golfbane osv.....
Samtidig åpner de muligheten til å melde seg inn for 1500kr, men sier ingenting om hvor mye det vil koste å spille (greenfee).
Hvem er sløve nok til å kjøpe medlemsskap på slike premisser. Trodde man hadde brent seg nok på Holtsmark, ennå gjenstår det å se om banen er levedyktig.

Bora Bora

over 21 år siden

Bora Bora

Ca 200 i greenfee er en sum jeg har hørt med 1500 i årsmedlemsskap og ingen andel/aksje.

Døfødt

over 21 år siden

Døfødt

Jeg orker ikke å kjøre så langt inn i skauen for å spille.

Hvordan man skal få økonomien til å gå rundt forstår ikke jeg. uten større inntekter fra tradisjonell årsavgift tror jeg utfallet blir et av to. Banen blir presentert i dårlig skikk fordi man ikke har store nok inntekter eller det blir en ny konkurs.....Det blir tull å tro at man skal få store greenfee inntekter der oppe i skauen. Årsavgiften blir flere tusen lavere enn på andre baner. Regnestykket går ikke opp.........

Jutulhogget

over 21 år siden

Jutulhogget

Joda, regnestykket går opp.
Men man må leve med en kvalitet som ikke henger på greip.
Tror banen blir ferdig denne gangen, ihvertfall 9 hull slik at anlegget kan taes i bruk.
Men å tro at dette konseptet kan leve opp til å bli "norges flotteste golfbane" som de skryter av på www.golf.no får meg til å le høylytt.

Vi trenger flere golfbaner i Norge, men mer geografisk spredd. Å satse på en slik prestisjebane langt ute "i ødemarka" med baner som Kjekstad, Asker og Skoger som nærmeste naboer er høl i hodet. Når anlegget går konk en eller sannsynligvis flere ganger skaper det negative assosiasjoner rundt golfsporten, og er utvilsomt med å bremse utbyggingen av golfbaner der man kunne trenge det mer.

Dette kunne golfnorge ha vært foruten.

Skogbjønn

over 21 år siden

Skogbjønn

Det kan da ikke være nødvendig å være så negativ som "Døfødt"? Jeg syntes det er meget positivt at det dukker opp flere golfbaner!

At du ikke "orker" å kjøre så langt inn i skauen er et meeeget dårlig argument. Du kan da ikke ha spilt mange baner i dette landet hvis du ikke orker å kjøre i over en halvtime??? Jeg vet ikke hvor du holder til, men husk at ikke alle bor der hvor DU bor. 25 minutter fra Sandvika til Holtsmark (som de selv skriver) er nesten det samme som til f.eks Tyrifjord. Det er gjort unna på et blunk.

Takk Gud, eller hvem du måtte tro på, for at det kommer flere golfbaner! Hva økonomi angår, får det bli opp til klubbene å ta hånd om.

Det var det jeg visste! Etter at baner som Hauger, Losby og Miklagard dukket opp kom folk til å bli så fordømte kresne. Det vi må tenke på at Norge er et lille-lilleputtland når det gjelder golf. Vi skal prise oss lykkelige hvis vi kan spille normal golf i mer enn 4 måneder i året. Får man et tilbud om flere baner så ta de imot med åpne armen, uansett kvalitet. De fleste her i landet har langt over 20 i hcp så det skulle ikke spille noen rolle allikevel.

Når det gjelder Holtsmark så koster det altså 1500,- i året å være medlem uten innmeldingsavgift. På deres hjemmesider står det følgende: "Det vil i første omgang ikke bli solgt noen aksjer og spilleretter men kun årsmedlemskap. " I FØRSTE OMGANG!!

Jeg tipper at det vil bli innført en andelsordning når 18-hullsbanen er oppe og går i 2005/2006. Frem til da vil det kun være en treningsbane og et treningsområde.

Jeg håper uansett Holtsmark blir en suksess. Banen ser ut til å bli meget spennende. Det "skjer noe" rundt hullene, i motsetning til mange av "skrytebanene" her i landet. Jeg kjører gledelig "langt inn i skauen" for å spille der.

Bulle

over 21 år siden

Bulle

Holtsmark blir knall!!

Jeg har gått banen,sett hullene for meg og jeg er imponert over det vakre og spennende landskapet. Dette blir moro og utfordrende golf!!
Det er trosalt RTJ jr som har designet banen...

Håper det blir en suksess,slik at vedlikeholdet av banen også blir topp.

Joykiller

over 21 år siden

Joykiller

Grunntanken er bra
Terrenget er bra
Designet er bra
Beliggenheten er heller dårlig.
Økonomien er katastrofal.
Budsjettet er til å le av, og kommer til å bli sprengt i filler.
Lite lurt å melde seg inn og betale penger nå.
Tipper at nåværende utbygger går konk i løpet av sommeren.

Bora Bora

over 21 år siden

Bora Bora

Til Joykiller: Husk at i et fallende Golfmarked er det en risiko i å kjøpe en andel i det hele tatt. Da er det faktisk mye mindre risiko i et konsept som Holtsmarks enn f.eks. Haga.
Riskikoen ligger da i at man kun kan tape 1500;- i stedet for 120.000;- ( eller hva de tar på Haga for tiden) ........

Alt kan gå konkurs!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her