Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Køllemaker pipelort

Bananskru

over 19 år siden

Bananskru

Hadde 1) lyst til å teste jernkøller med grafittskaft, og 2) prøve å montere mine egne køller. Bestilte følgende fra valuegolfcomponents.com: Acer XP 905 (X-18 kloner) til $8 pr. køllehode, UST Competition 75 Iron Shaft grafittskaft til $12,50 pr. stk, og Golf Pride Tour Velvet grep til $2,40 pr. stk. Inkludert epoxy, greptape og frakt til hotell jeg bodde på i USA har dette kostet meg totalt kr. 1425,-. Genialt! Eller hva?

Bananskrudd

over 19 år siden

Bananskrudd

Er fornøyd med det jeg har, og har akkurat spart 1.425 kroner. Herlig!

Niels

over 19 år siden

Niels

Hadde lyst å kjøre bil jeg så jeg bestilte stuff fra Sverige. 4 trillebårhjul, seks strikk, åtte kardanger, tre skruer, femtem planker, fire spikere og 18 dromedarpukler.

Bilprodusenter my ass.

Lortemaker

over 19 år siden

Lortemaker

Jeg har noen Acer-køller som er kloner av X-16, og er veldig fornøyd med dem. Men jeg mener jeg betalte ca. 2500 for å få dem med TT-skaft og Lamkin grep. Så det høres billig ut å få dine køller med såpass bra grafittskaft til den prisen. Men hvordan er det å montere køllene selv, greier man å gjøre det like bra som en fabrikk/køllemaker? Andre som har gjort dette?

veggiss

over 19 år siden

veggiss

med litt prøving og feiling så får du fort teken på det, største problemet til å begynne med syntes jeg var å finne riktig menge epoxy, men når det var løst så gikk det som en drøm. satte sammen køllene i fjor vår, og de holder jaggu enda :)

Lasses lim

over 19 år siden

Lasses lim

Har et komplett KZG-køller som jeg fikk tilpasset hos Lasse mens han fortsatt jobbet på Fornebu. Problemet er at skaftet på flere køller har kommet mellom en halv og en centimeter ut av køllehodene. Det er ikke plastringene som har løsnet, det er skaftet som har sluppet. Er dette farlig? Flere som har opplevd det samme ? 5 og 6 jernet mitt er nå like lange mens 7-jernet mitt er 2 cm kortere enn 6-jernet. Har dette noe å si for presisjon ??

Bananskru

over 19 år siden

Bananskru

Hadde samme erfaring som veggiss. Litt prøving og feiling med epoxymengden på de to første køllene. Men resultatet virker bra foreløpig.

Lasses lim: Dette høres ikke bra ut. Ikke sikker på dette med presisjon, men antar at det kan påvirke noe. Når skaftene blir lengre, kommer køllehodet lenger unna kroppen, og da skulle du vel hatt en annen lie på køllehodene. Verre er det vel at det er sjanser for at du snart kan vinke farvel til det første køllehodet, der det glipper av skaftet og drar til skogs, eller i verste fall treffer deg selv eller noen andre i hodet.

t

over 19 år siden

t

Bananskru. Du er genial.
Kameraten min kjøpte en dritbillig Lada.
Sparte også mye penger. Genialt det også

Bananskru

over 19 år siden

Bananskru

Vel, for meg var det genialt. Ville ha køller med grafittskaft, og fikk køller med gode skaft billig. Samtidig fikk jeg prøvd meg som "køllemaker". Er nå engang glad i å gjøre ting selv i stedet for å bruke penger på å få andre til å gjøre det. Helt greit at ikke alle ser det på den måten.

ulven

over 19 år siden

ulven

Nakashima har en driver hvor det ser enkelt ut å skifte skaft:

http://www.clubmaker-online.com/products/nak.htech.html

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her