Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Grafitt vs Stål

Tiger666

over 19 år siden

Tiger666

Heisann. Bare lurte på fordeler/ulemper med grafitt vs stålskaft. Er nemlig på trappene til å kjøpe nytt utstyr. Tenker på x-18 eller fusion. Lurer på hvilke skaft jeg skal velge. Køllene skal jo være så "forgiving", er ikke grafitt skaft bare enda mer forgiving, og da enda mer upresis? Har rundt 25 i hcp, og slår vel ganske langt... Andre momenter? Blir vel en reg/mid kick?

704

over 19 år siden

704

stålskaft er generelt sett noe mer presise enn grafittskaft. ettersom du slår ganske langt høres det ut som du har bra tempo i svingen din. ville nok da ha vurdert stål, men det bunner vel ut i at du bare må prøve litt med begge deler og se hva du syns er best.

min er erfaring er at grafitt går i hytt og pine, regular ståskaft noe bedre, og stive stålskaft mest presist. har derfor endt på sistnevnte.

Bønna

over 19 år siden

Bønna

Grafitt skaft er lettere enn stålskaft. Holder du litt for hardt i jernet, vil stål gi deg noe mere feel på grunn av økt vekt. Callaway sine sin stålskaft er også noe tykkere enn skaft benyttet av mange andre prdusenter. Dette gir noen begrensninger når du senere skal bytte grep, da de fort kan bli for tykke. Spiller selv med x-16 i stål og har ellers god erfaring med både stål og grafitt, selv om grafitt gir en noe for høy ballbane med min sving.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her