Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

nedspilt handikapp?

nyidette

over 19 år siden

nyidette

Hvor mye har dere spilt dere ned på første sesong dere tok grønt kort?

Bing Ken

over 19 år siden

Bing Ken

38 poeng!

Bing Ken

over 19 år siden

Bing Ken

Nei sorry 26 blir det visst. Er ikke så veldig god til å telle...

704

over 19 år siden

704

Spilte meg vel ned til ca. 21-22 i hcp den første sesongen jeg spilte.

magga

over 19 år siden

magga

Gikk fra 36 til 23,5 sesongen etter jeg tok GK. I år har det blit fra 23,5 til 13,2

asdf

over 19 år siden

asdf

Spilte meg ned fra Gk til 21 og fra 21 til 9

Stian

over 19 år siden

Stian

Er det noen her som ikke har så voldsom reduksjon i hcp som de over? Tror dere er langt over snittet.

704

over 19 år siden

704

De fleste kameratene mine spilte seg ned til et sted mellom 25 og 32 første sesongen, så det er vel ganske normalt(?)

Nå skal de jo sies at de fleste som sitter og skriver her inne bruker noe mer tid på golf enn det som er normalt, og vil nok da ha en utvikling som reflekterer dette.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Helt avhengig av hvor mye du trener&spiller.
Har du interessen bør det være en grei sak å spille seg ned til 25 første året, og er du hekta blir du bogeyspiller også.

Litt treig....

over 19 år siden

Litt treig....

1995 31,6
1996 spilte ikke
1997 spilte ikke
1998 25,4
1999 18,6
2000 14,8
2001 9,3
2002 10,7
2003 12,7
2004 spilte ikke
2005 6,8
2006 5,4

Stian

over 19 år siden

Stian

Dette likner mer meg foreløpig hvert fall :)
Sesong 1: GK-33,5
Sesong 2: 33,5-31,5 (mye tull med golfsvingen da)
Sesong 3: 31,5-25,2 hittil i år

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Antall runder/trening samt talent er nok de viktigste faktorene for hvor raskt man går seg ned. Personlig begynte jeg for 10 år siden i en alder av 37, og gikk meg ned fra 9 til 8,6 i går (hehe).

Så det har tatt sin tid. Men personlig synes jeg dette er helt greit. Jeg har et håp om at jeg vil fortsette å spille bedre helt til jeg blir 55, og hvis jeg da blir et halvt slag bedre per år, så kommer jeg meg ned til 5 før "oppturen" begynner...

Fint å ha et langtidsprosjekt for meg som er så utålmodig i alt annet.

olemartin

over 19 år siden

olemartin

1. år: 34,5
2. år: 25,6
3. år: 23,9
4. år: 20,9
5. år: 17,5 (så langt)

Jevnt og trutt, men ikke de største byksene.. Spiller mellom 10 og 25 runder i året, og trener altfor lite :)

Yngve

over 19 år siden

Yngve

første året sluttet jeg med 25 blank.
andre året sluttet jeg med 18,6
tredje året sluttet jeg med 15,8
nå, på fjerde sesongen, ligger jeg på 14,1 og skjønner endelig at man må trene for å bli bedre......
er dette man kaller stagnasjon..... :O)

Bing Ken

over 19 år siden

Bing Ken

Jeg venter på King Bens utvikling :)

Tommy G.S.S

over 19 år siden

Tommy G.S.S

1. sesong 2005: GK -> 18,4
2. sesong: 18,4 -> 10,9
Må vel legge til at jeg spiller og trener mye. Har i år spilt 69 (18 hull) runder

Niels

over 19 år siden

Niels

1999: gk
2000: 22,8
2001: 18,9
2002: 12,5
2003: 8,1
2004: 5,5
2005: 4,5
2006: 4

TAH

over 19 år siden

TAH

1 år: GK --> 26
2 år: 26 --> 12
3 år: 12 --> 6
4 år: 6 --> 4,5
5 år: 4,5 --> 6,5
6 år: 6,5 --> 6,3
Så langt i år: 6,3 --> 5,1

Erik2

over 19 år siden

Erik2

Ganke typisk at kun de som har hatt stor framgang svarer på ett slikt spørsmål, blir veldig lite representativt.
Vi vet at flesteparten av norges golfspillere har over 20 i hcp.

Niels

over 19 år siden

Niels

Erik2:
Så vi tullinger som spiller for mye golf får ikke svare? Det virker som de fleste som er veldig aktive her på Scangolf er veldig ivrig med golfen sin. Ergo kommer det mange som senker seg i handicap hele tiden.

Hvis du ikke godtar at det bare er vi som svarer så får du heller reise rundt å presse alle som ikke spiller mye til å svare her. Kanskje en jobb du kan passe til?

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Erik,

hva med å svare selv da, siden du representerer de over 20! i stedet for å kritisere oss som svarer.

Niels

over 19 år siden

Niels

Yngve: Fordi Erik aldri er fornøyd med noe. Noen mennesker klager uansett hva som skjer. Dem er bitre og sure, og de synes dem er bedre mennesker enn de rundt seg. Ganske fascinerende igrunn :) Er det ikke litt typisk norsk knøl?

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

pøh!

slå han?

over 19 år siden

slå han?

Vi har en lovende junior i klubben som fikk hvitt kort i år og har spilt seg ned til 4,7 i handicap!! Uheldigvis klarer han ikke å score like godt på andre baner og har ikke spilt på A-tour ennå.. Men kan hende han slår gjennom neste sesong!

palle

over 19 år siden

palle

Jeg hadde GK i juni i fjor, har 14,7 nå.

Quack

over 19 år siden

Quack

Jeg har gått 2 opp de siste to årene :(

olemartin

over 19 år siden

olemartin

Tommy GSS, 69 runder! Det er mye det..

Hvordan i all verden får man tid til det? Blir mest spilling på hjemmeklubb da?

Dere andre som har akselert litt mer enn det som er normalt i norge, hvor mye trener og spiller dere?

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

vet ikke hva som er normalt her i Norge, men jeg hadde GK i 1999/2000, og nå har jeg 4.4. Spiller 1-2 runder i uka, og prøver å trene 1-2 timer 3-4 ganger i uka. totalen blir ikke så ille, da jeg jobber mye kveld og helg. Kan derfor bruke mye dagtid på golf. Det er ok.
Sliter desverre med en MEGET ustabil sving, så hcp går OPP og NED!... Hvis man bare kunne gjøre de store feilene litt mindre, så ville det nok hjelpe. :)
Man kan redde seg godt ut av en del kniper, hvis man har noenlunde kustus på puttingen, og ikke driter seg helt ut på nærspillet! Det er vel der jeg tror jeg redder flest slag ja.

mvh, TF

Erik2

over 19 år siden

Erik2

Er ikke bitter og sur. Forteller bare trådstarteren at svarene deres ikke er representative for gjennomsnitts spilleren.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Erik:
dette er like representativt som det meste annet her inne.
hvis du er så kritisk til alt som skrives om her inne, så har du 2 alternativer.

1. Ikke bry deg, men gå og fisk eller noe annet i stedet.
2. Delta i debattene, men slutt å kritisere alle som skriver her. det er bare teit. Svar heller på det som blir spurt om. på linje med visse andre, så har du en tendens til å få alle tråder til å handle om deg og dine synspunkter i stedet for temaet i tråden. bare se her. et helt svar dedikert til deg. er ikke det litt egoistisk av deg?

Mellomleder

over 19 år siden

Mellomleder

Sjefen min på jobben tok GK i 1998 for å kunne ta med kunder på golfbanen i arbeidstiden.
Etter 6 år fikk han hvitt kort, i øyeblikket står han oppført med 35,6 i hcp.......

nyidette

over 19 år siden

nyidette

slå han?
Vi har en lovende junior i klubben som fikk hvitt kort i år og har spilt seg ned til 4,7 i handicap!! Uheldigvis klarer han ikke å score like godt på andre baner og har ikke spilt på A-tour ennå.. Men kan hende han slår gjennom neste sesong!

Hvordan er dette mulig? trener personen dag ut og dag inn? også mens han sover?

lub

over 19 år siden

lub

1. året, gikk 2 runder, trente en halvtime -> GK
2. året, gikk 10 runder, -> 35.5
3. året ( i år), gått 8 runder, -> 33.6

Gi meg mer tid til å spille golf og en golfbane som det ikke tar 40 minutter å kjøre til. :P

Niels

over 19 år siden

Niels

Erik da. Det er representativt for gjennomsnitts SCANGOLF-brukeren. Få nå dette inn i det jævla huet ditt. Jeg blir sur av suringer som deg. Di sura !!!!!!

Geir

over 19 år siden

Geir

Nice, Niels. Really nice...

Analizer

over 19 år siden

Analizer

Fremgang avhenger av hvordan man trener.

Jeg har merket meg at juniorene som blir huket tak i med det samme de viser seg i klubben, og får være med på organisert trening og får gratis baller, de har en enorm fremgang. 2-3 år fra grønnskolling til singel hcp.

Voksne spillere som hopper over treninga,
ikke tar seg råd til pro-timer,
er for gjerrige til å kjøpe baller på rangen,
synest det er tull å trene bunkerslag og nærspill,
og bare hakker rundt på banen 2-3 ganger i uka,
de bruker mye lenger tid, stagnerer på mye høyere handicap og har en sving som egner seg bedre til jordbruksarbeid i Afrika enn golfspill.

Man velger selv hvor raskt man vil gå ned i hcp.

Erik2

over 19 år siden

Erik2

Er helt uinterresant hva som er representativt for scangolfs brukere.
Scangolf representerer ikke en vanlig norsk golfspiller.
Det som er interresant er å se en statistikk for samtlige spillere.
Da kan man se hvor nivået i Norge ligger.
Hvilket nivå scangolf brukerne ligger på er vel neppe interresant i den store helheten.

Niels

over 19 år siden

Niels

Si meg Erik2, hva slags sinnslidelser lider du av? Personen som lagde denne tråden stilte følgende spørsmål: "Hvor mye har dere spilt dere ned på første sesong dere tok grønt kort?" Han spør altså oss andre Scangolfere hvordan progresjonen har vært.

Kan du slutte å skrive idioti HELE tiden kanskje? Ingen har snakket om hvilke statistikker det er i Norge. Her er det debattanter som snakker om sine prestasjoner og erfaringer. Kan den lille valnøtten du har i hodet ditt skli over på den andre siden av huet ditt slik at vi ikke får så mye dritt inn her?

ManoWar

over 19 år siden

ManoWar

Hvis du ser på snittet på ScanGolf er det ikke akkurat så voldsomt imponerende da..

HCP Snitt 21.9
Snittscore +23
Snittpoeng 31.6

Tror det kan representere snittet i Norge også. Er jo over 7000 brukere som er et representativt utvalg.

Niels

over 19 år siden

Niels

ManoWar: men du må huske på at Erik kan alt, vet alt, har egne statistikker, og regner ut egne resultater basert på egne tanker og egne ideer :)

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Erik har faktisk mye rett i dette, sinnslidende eller ei.
Det er et faktum at De aller fleste bare har grønt kort.
HCP snittet blant alle som spiller golf( mer eller mindre aktivt) ligger nok rundt 30 om jeg f.eks. sjekker medlemsarkivet i mange klubber av nyere dato.
I klubber med topp rankede/ evt dyrere baner ligger nok snittet nærmere Scangolf-snittet.

nyidette

over 19 år siden

nyidette

Ser at diskusjonen har sklidd ut i vas og tull.. jeg var ikke interessert i den normale golfer, hvor mye han/hun har i HCP. Jeg var interessert i hvor mye de som engasjerte seg på denne siden hadde spilt seg ned, ikke noe mer. De som har svart meg seriøst på dette spørsmålet, takk skal dere ha =)

Erik2

over 19 år siden

Erik2

Ja der har vi akkurat det jeg nevnte. Snittet her er alså 21,9.
Men snittet blant de som har nevnt hcp sitt er atskillig lavere.
Og det var akkurat det jeg prøvde å si at når man stiller slike spørsmål ,så er det ett klart overtall av de som er en god del bedre enn snittet som svarer.

For meg virket det som om trådstarter ikke kjenner dere personlig.
Er naturlig å tro at han bare vil sammenligne seg selv med hva som er vanlig blant golfspillere flest.

Og da må jeg få lov til å si at det han får som svar her er ikke representativt for gjennomsnitts golferen.

Det er ikke snakk om noen hets av enkeltpersoner her, hvis det er noen som tror det er det jeg driver med.

Erik2

over 19 år siden

Erik2

Har selvsagt ikke noe imot at dere svarer på det dere har som hcp.'
Var overhodet ikke det det var snakk om her.

Slå han!

over 19 år siden

Slå han!

nyidette.

Jeg kan bekrefte at vedkommende junior har blitt "bitt av basillen" og nærmest bor på golfbanen. Trener putting, nærspill og range store deler av dagen, og avslutter med en kameratslig 9 eller 18 hulls match..

Niels

over 19 år siden

Niels

Herregud for et naut du er Erik2. Les hva trådstarter spør om. Ikke vår feil at du ikke kan norsk. Hvis jeg spør dere om hvilke golfballer dere bruker, skal så du fyre deg og gnåle om at det ikke er representativt for resten av jorda?

Nei du hetser ikke enkeltpersoner. Du hetser de fleste her inne.

Jeg ville bare poengtere at du er sur og grinete i alle tråder du er med i. Kan du prøve å holde en vennligere tone? Ja jeg er aggressiv nå - og jeg er meget lei av deg.

olemartin

over 19 år siden

olemartin

hold kjeft niels. du driter deg loddrett ut.

TAH

over 19 år siden

TAH

olemartin: dette er klippet rett ut fra innlegget som starter denne lange diskusjonen:

-----
Tittel: nedspilt handikapp?

Tekst: Hvor mye har dere spilt dere ned på første sesong dere tok grønt kort?

-----

Legg merke til ordet DERE i spørsmålet til "nyidette". Er vel ikke så forbanna vanskelig å skjønne at det er forumbrukerene han spør? Ikke de sju tusen og ettelerannet som bruker "statistikk delen" av scangolf og ikke alle de andre titusenvis av golferene rundt om i landet som ikke engang vet hva scangolf er.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her