Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Trenger hjelp ifm Glasgow-tur :-)

Bobby Peru

over 19 år siden

Bobby Peru

Skal en tur med noen vennepar til Glasgow i september. Ingen spiller golf, men jeg har overbevist kona om å dra noen dager før slik at jeg får spilt i alle fall en runde :-D

Vi drar med Ryanair og lander da i Prestwick. Sist jeg var i Skottland ble jeg mektig imponert av banene langs togskinnene på vei inn til Glasgow, så jeg kunne godt tenkt med en dag i Troon, Prestwick el.
Vi kommer ikke til å leie bil så evt overnattingssteder og baner må ligge fornuftig til mht tog/bus/taxi.

Hadde veldig lyst til å spille både Royal Troon og Turnberry, men £200 +/- er *vel* stivt. Men overbevis meg gjerne ;-)
Til info; spilte Ballybunion i Irland i fjor - en helt utrolig bane - og da kom jeg unna med ca 100 euro (+) da vi overnattet på en B&B som hadde en gunstig pakkeavtale med banen. Det finnes vel tilsvarende her også?

Svar mottas med glede!

(har lest igjennom en del innlegg, uten at det har gitt med svarene jeg er på jakt etter)

Bobby Peru

over 19 år siden

Bobby Peru

Forresten; det er også en mulighet å spille en bane i nærheten av Glasgow - da igjen med buss/tog/taxi.

-erik-

over 19 år siden

-erik-

Sjekk ut http://www.south-ayrshire.gov.uk/golf/courses.html

Kan anbefale Troon Darley (£18.00) - Darley is rated as the fourth most difficult course in Scotland to play to your handicap!.... Med andre ord nok å bryne seg på...

Lochgreen - er også ok, blanding av links og park. Hold deg unna Fullarton...

Alle disse banene ligger samme sted - Troon - hvor 1. tee ligger siden av hverandre.

Belleisle er en parkbane, som ligger nydelig til med mange fine hull.

Alt i alt anbefaler jeg to runder på Darley....

-erik-

Bobby Peru

over 19 år siden

Bobby Peru

Takk for svar.

Vet du om noen av Glasgow banene (innen 15 km fra sentrum) er noe tess?

TAH

over 19 år siden

TAH

Turnberry kan jeg anbefale på det varmeste. Begge banene der er helt fantastiske. Dersom du synes det blir litt drøy pris på Ailsa er Kintyre et godt alternativ. Problemet er vel at det er en del lenger ned til Turnberry fra flyplassen enn til mange andre baner, men skal du betale +-£200 i greenfee er det vel ikke så farlig om du må ut med noen ekstra pund i taxi ;)

Har ikke spilt Royal Troon så den kan jeg ikke uttale meg om.

Jeg er litt uenig med -erik- i at du bør spille Darly. Jeg likte den banen svært dårlig, blant annet fordi det var ekstremt mye søppel der da jeg spilte den. Mulig det er ryddet opp i det nå, og da ville jeg sikkert synes den var bedre. Spilte også dårlig der noe som sikkert bidrar til den dårlige rangeringen fra min side.

Lockgreen er som -erik- skriver på samme sted og jeg ville heller spilt den om jeg skulle dit igjen.

Rett ved togstasjonen til flyplassen ligger Prestwick Oldcourse som er en meget spesiell og morsom bane. Det er en av de eldste banene i verden (mener jeg å huske) og den hadde The Open en rekke ganger i "gamle dager". Anbefaler en tur dit!!

Bellisle er en fin og rimelig parkbane som ligger i Ayr. Litt lenger fra flyplassen enn Troon.

God Tur!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her