Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Handle på TGW.com

Newbie

over 19 år siden

Newbie

Jeg har akkurat handlet litt på tgw.com for første gang, og fikk meg en skikkelig overraskelse i dag. Jeg fikk plutselig ei regning ifra USP på frakt. Jeg trodde jo at jeg hadde betalt frakt gjennom TGW. Noen som har noen erfaringer rundt dette ??

704

over 19 år siden

704

Du har sikkert fått en regning pra UPS på merverdiavgift. Det må du betale utenom her i Norge. Selve frakten skal ligge inne i det du betalte til TGW.

HrG

over 19 år siden

HrG

Jeg har et tillegspørsmål: Hva er det man må sende inn etter bestilling? Et "creditcard-statement" eller lignende... Måtte du det? hva sendte du da?

olemartin

over 19 år siden

olemartin

Hvis du scanner inn kredittkortet og sender det, så tror jeg det skal fønke..

704

over 19 år siden

704

Eventuelt kan du fakse over en kopi av den siste regningen du har fått fra kredittkortselskapet slik at de ser det er riktig adresse.

Newbie

over 19 år siden

Newbie

Jeg sendte en kopi av kreditkortet mitt + en kopi av en regning jeg hadde fått (i mitt tilfelle sendte jeg inn en kopi av en regning fra min lokale avis) slik at de ser at du bor på den adressen du oppgir.

Henrik

over 19 år siden

Henrik

vil dere ikke anbefale denne siden for kjøp av utstyr?

rro

over 19 år siden

rro

TGW funker veldig bra. Har kjøpt masse (køller, sko, baller, klær m.m.). Ingen problemer med å anbefale dette.

Kjøpetryne

over 19 år siden

Kjøpetryne

Støtter rro på dette.
TGW har ovenfor meg alltid opptrådt seriøst.
De er kanskje ikke de billigste på frakt, men UPS er ihvertfall veldig kjappe med levering.
Når det gjelder spørsmålet angående "creditcard-statement", så har 704 helt rett. Det de ønsker er en faks med "heading'en" på kredittkortregningen, som vider nummer på kredittkortet og adressen din.
Etter denne bekreftelsen er enhver handel uproblematisk

704

over 19 år siden

704

Så sant du er fornøyd med prisene så kan jeg absolutt anbefale TGW. Raske og med god service.

X_co

over 19 år siden

X_co

Hvor mye kommer frakten på?

Newbie

over 19 år siden

Newbie

Skal ikke tgw.com være så veldig billig da ?? Etter å ha handlet og betalt frakt + kostnader med moms ble jo dette veeeeldig dyrt.
Har jeg gjort noe feil underveis som har fått så store kostnader ??

704

over 19 år siden

704

Kommer alt an på hva du kjøper hvis du sammenligner med norske prise. Jeg har i alle fall spart mye penger på å handle der.

Men så vanskelig å regne seg frem til hva det kommer til å koste er det jo ikke. Prisen inkl. frakt får du frem på TGW. Hvis du da legger på 25% så har du totalprisen din. Ut fra dette kan man jo bestemme seg for hvor det er smartest å handle. Det er jo mange brukbare tilbud i Norge også til tider.

Kjetil

over 19 år siden

Kjetil

Ved bestilling fra TGW så lønner det seg å bruke magnum.no som transportør fra USA til Norge. Man får som regel gratis bilfrakt fra TGW i Wichita til Magnum/Jetcarrier på New Jersey. Flyfrakten fra New Jersey til Norge er billig. Man får en samlet regning på moms og frakt fra Magnum. Dette tar alt i alt lengre tid enn med UPS, men er veldig mye billigere.

Kjetil

over 19 år siden

Kjetil

magnum.no er visst ikke aktivt lengre som domene. Bruk jetcarrier.com.

Newbie

over 19 år siden

Newbie

Finnes det noe triks/regler for å kalle det og på den måten gjøre det billigere ??

Knutsen

over 19 år siden

Knutsen

Har aldri bestilt fra TGW, men vurderte det når jeg i forrige uke skulle bestille meg nye køller. Jeg endte derimot opp med å bruke rockbottomgolf.com. Siden kan i utgangspunktet virke noe useriøs, men det skyldes etter min erfaring kun at de som driver siden har en humoristisk sans som de i litt større grad enn andre webshoper lar kundene få ta del i. I alle fall har de lavere priser på alle de varene jeg har vurdert og ganske mye rimeligere frakt. En bakdel er at de ikke har så stort utvalg som tgw, og at du som kunde derfor ikke alltid finner akkurat de køllene du vil ha.

Mitt tips er i alle fall å svippe innom rockbottom å sjekke om de har det du vil ha før du bestiller fra tgw. Noen som har begative erfaringer med rockbottom?

Knutsen

over 19 år siden

Knutsen

Hvis leverandøren går med på det er det bare å be de skrive "Gift" på. Tror derimot de fleste seriøse aktører ikke gjør dette. Har i alle fall fått svar både fra tgw og rockbottom at de ikke gjør det. Kjøper du derimot fra en privatperson er det sikkert ikke noe problem å få vedkommende til å gjøre det.

RescueMe

over 19 år siden

RescueMe

Handlet et par køller fra RockBottom i mai. Ble svært positivt overrasket over den kjappe leveringen. Tok bare to dager fra de leverte inn pakken i USA til den lå på Gardermoen, pakkingen tok også bare en dag.

Et lite problem jeg støtte på var at sporingsnummeret de sendte meg ikke fungerte. Det viste seg imidlertid at de brukte FedEx til Norge og ikke UPS som oppgitt på nettsiden. En kjapp mail til kundeservice løste dette. Merk også at FedEx bruker minst fem uker på å sende ut faktura for mva.

Fuck TGW

over 19 år siden

Fuck TGW

Styr unna TGW.
Bestilte et stort lass derfra i vår.
På ordren ble det markert "in stock", eller en dato dersom varen ikke var ankommet butikken enda.
Alt skulle sendes en kompis i USA som skulle ta det med til Norge.
Etter å ha avbestillt alt som ikke var "in stock" klikket jeg ordren igjennom. Ei uke senere sjekket jeg status og da viste det seg at de hadde gått tom for 4 items, ytterligere 7 items var på backorder, og 11 items var sendt og belastet kredittkortet.
Til tross for at de altså hadde markert "in stock" når jeg bestillte.
Jeg sendte e-mail og avbestillte resten fordi kompisen min var på vei til Norge med det han hadde fått. Likevel sendte TGW ut en og en av de siste 7 sakene og belastet kredittkortet mitt hver gang. Jeg både ringt og sendte kopi av e-mailen der jeg hadde avbestillt varene, men de bare beklaget og sa det var vanskelig å gjøre noe før varene kom i retur.
Etter noen telefoner og masse ball fikk jeg UPS til å hente varene hos de som hadde mottatt dem, og sendt dem hit. Det kostet mye, og jeg kommer ALDRI til å handle på TGW igjen.
TGW har ræva service.

Har også dårlig erfaring med Golfsmith, men kan anbefale RockBottom på det varmeste. Har bestilt derfra flere ganger og de sender oftest samme dag, 3-4 dager så seinere er varene på døra.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Sjekket noen priser på nettet i går, og opplever at kjøp i butikk(Dicks sporting goods) i USA har de samme priser som nettbutikkene.

Noen som deler den oppfatningen, eller har andre erfaringer?

Køllene jeg sjekket var fairway-wooder, Callaway og Nike.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her