Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Starttidspunkt PGA-Tour

vist

over 19 år siden

vist

Nå er er det ny turnering, og ser at Henrik Bjørnstad igjen går ut i nest siste flight i gruppe 1. Er det noen som vet hvordan flightene blir satt sammen, er det en trekning eller blir de satt sammen ut fra ranking eller noe lignende?

Litt informert

over 19 år siden

Litt informert

Skal ikke påberope meg at jeg vet dette helt nøyaktig, men noen slutninger har jeg dratt ut fra flight-oppsettet så langt i år. De beste spillerne (evnt interessante spillere som ikke er best; eks Jack Nicklaus) settes sammen i noen flighter som går ut slik at det passer med TV-sendingene. Henrik B går nesten alltid ut i en av de aller siste flightene en av dagene (noe som visstnok ikke er heldig i forhold til greenkvaliteten), og dette har gjort sitt til at jeg tror dette blir satt opp og ikke trukket. Eventuelt må det være slik at spillerne plasseres i ulike kategorier for så og trekkes innenfor disse kategoriene. Det er sikkert noen som har et mer presist svar på dette enn meg, men dette var i alle fall min (kvalifiserte) antakelser.

ulven

over 19 år siden

ulven

Legg merke til at Tiger Woods stort sett alltid spiller sent fredagen (lørdagen og søndagen også for den saks skyld:)). Selvfølgelig pga av TV.

Rødhette

over 19 år siden

Rødhette

Hei Ulven - du har rett i at Tiger ofte går sent på fredag pga TV, samt at publikum da er ferdige på jobb.
Ergo går han tidlig torsdag.
Lørdag og søndag går han sent fordi resultatene hans tilsier det - lederball-prinsippet. De mest best resultat etter to runder starter sist.
Samme prinsipp på søndag - startlisten er resultatlisten etter 54 hull snudd på hodet.
Tiger skal ha mye, men ikke at han plasseres sent lørdag og søndag.

bestemor

over 19 år siden

bestemor

med tanke på at ulven skrev akkurat det i parantes, noe som riktignok ikke er god norsk :), og i tillegg med et :) er jeg rimelig sikker på at han kjenner til reglene om parsammensetting på lørdag og søndag. ulven skal ha mye, men ikke at han ikke kjenner så elementære regler. :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her