Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Elektrisk tralle og golfsett

Egil

over 18 år siden

Egil

En familiemedlem av meg med helseproblemer skal begynne å spille golf nå, men er helt avhengig av å bruke en elektrisk tralle. Er det noen som har noe erfaring med slike traller? Hvilke merker er gode, og hvilke bør man holde seg unna? Hvor mye koster de (jeg ser at de koster helt opp til 8000-9000)? Er det stor risiko forbundet med å kjøpe brukt?

Han skal også kjøpe et halvsett, men jeg ser at det for tiden er lite utvalg av brukte halvsett fra de gode merkene. Jeg tenkte at et halvsett med Callaway køller ville vært et svært godt alternativ, men har dessverre ikke funnet noen enda. Hvis han skal kjøpe et nytt halvsett; hvilke merker vil dere anbefale da? Jeg skal selvfølgelig bli med han i en prohsop og sammen med en pro finne riktig lengde på køllene, riktig fleks, riktig størrelse på grep, og evt. få målt svinghastigheten.

Alle innspill mottas med takk!

HrG

over 18 år siden

HrG

Først og fremst må jeg ta av meg hatten for at ditt familiemedlem ikke setter seg ned å gir opp selv om helsa ikke er det samme som før, dette er ærverdig!

Jeg vet at Olyo selger helt greie halvsett inklusive bag til rundt 2000,-. Dette startet jeg med i sin tid og var veldig fornøyd med det en lang stund. Viktig å huske på at enkelte køller er laget for å "hjelpe" ballen avgårde, mens andre køller er helt avhengig av at spilleren har en konstant og tøff sving for å få noe godt resultat. En god ProShop svarer på dette, uten å forsøke selge deg det dyreste settet de har i butikken sin. Jeg ville ventet med custom fitting til året etter man har startet egentlig, for da har man mer følelse for hva man liker og vil ha.

Når det gjelder elektrisk tralle, så har jeg sett disse fjernstyrte trallene til 6-8000,- mener jeg. Men husker ikke hvor jeg så de sist. Mulig det var på tgw.com

TRALLA

over 18 år siden

TRALLA

Olyo har elektrisk tralle til ca. 4000,-.
Har en selv og er veldig fornøyd. Super batterikapasitet.

Egil

over 18 år siden

Egil

Hei HrG og TRALLA. Tusen takk for gode og nyttige innspill! Og takk for hyggelig ord fra HrG. Jeg synes også det er veldig rosverdig at han ikek gir opp, og er sikker på at han kommer til å få stor glede av golfen. Det viktige blir å finne utstyr som passer til han, og at han får en del instruksjon av en pro, slik at han får en "grei flyt i spillet".

Jeg skal se nærmere på settene til Olyo og trallen som er nevnt. Jeg ser imidlertid at Biltema har el.tralle til 1500 kroner. Er det noen som kjenner til kvaliteten på den?

TRALLA

over 18 år siden

TRALLA

Kjøpte en sist sesong. Elendig kvalitet, byttet tralle 2 ganger, ga da opp og fikk igjen pengene. Ikke å anbefale!!!!

Egil

over 18 år siden

Egil

Hei TRALLA. Tusen takk for den informasjonen! Det var svært nyttig info, og har sikkert spart oss for en del bryderi! Vet du hvem som selger Olyo traller i Oslo-området?

TRALLA

over 18 år siden

TRALLA

De fleste proshoper tror jeg: Jeg vet de har den på ballerud 3995,- (så den der igår) , tror også de har den på losby.

Egil

over 18 år siden

Egil

Tusen takk for gode råd!

CmC

over 18 år siden

CmC

Ta en daglig tur innom QXL. Det hender ofte at det er både el.traller og bra halvsett.

Se nøye etter tillegsomkostninger og fraktutgifter. Mye kan hentes i Osloområdet, og dermed prøves.

Hyggelig at ditt familiemedlem ønsker å fortsett, til tross for helseproblemer. Lykke til!!

Egil

over 18 år siden

Egil

Hei
Tusen takk for gode innspill om traller og golfsett.
Han endte opp med å kjøpe Olyo køller som ble speisaltilpasset for han på Losby. John Uppard var veldig hyggelig og hjelpsom!

Han har forøvrig fått 36 i hcp nå, og elsker å spille golf, så dte kan jo bli en hyggelig fritidsbeskjeftigelse!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her