Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Slitsomme flightmedlemmer

Stoony

over 19 år siden

Stoony

Nå har jeg igjen vært med på en forholdsvis uhøytidelig turnering via jobben som har blitt ødelagt av et surt flightmedlem...ufattelig seriøs, aldri et smil, klager på den minste lyd når han skal slå, leter kun etter egne baller, er raus med å gi straffeslag, blir kjempesur hvis noen sier "bra slag" og han ikke er enig i dette osv...For meg skal golf være noenlunde lystbetonet og takker meg til å gå sammen med likesinnede i framtiden...

Lost ball

over 19 år siden

Lost ball

Joda, skjønner det. Men det er også forferdelig frustrerende å spille sammen med spillere som sier "godt slag" når jeg mest av alt har lyst å brette køllen dobbelt.

Sentons

over 19 år siden

Sentons

Enig med Lost ball. Det å gå sammen med folk som kommer med den automatiske "bra slag" uansett om det er bra eller ikke er jævlig irriterende. Du merker om en person virkelig mener det den sier eller har det som standard-kommentar etter alle slag. Og det som Stoony mener er til en viss grad enig i, samtidig som man ikke kan for vente at ens motspiller er "useriøs", "godtar forstyrrelser når man slår".
"Raus med straffeslag?" Denne skjønte jeg ikke, enten skal man ha straffeslag eller ikke, det er ikke noe man kan strø omkring seg som konfetti......
Å ikke lete etter andres baller er stort "FY" så der må den slitsomme skjerpe seg.
Resten har du (Stoony)ingenting å klage over. Høres ut som du spiller golf for å treffe folk og bli underholdt. La folk få konsentrere seg om spillet hvis det er det de ønsker. Kan jo hende at "den slitsomme" syntes du var irriterende som skravlet og forstyrret ham i hans spill.

AdAstra

over 19 år siden

AdAstra

Stoony, om det var en turnering (selv om den var uhøytidelig) er det vel greit å forholde seg til reglene. (antar at det var dette du mente han gjorde ettersom du kalte han 'raus' på straffelslag).

Nalim

over 19 år siden

Nalim

Hvordan går det egentlig an å være raus med å gi straffeslag. Enten følger du reglene, eller så gjør du det ikke?

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

En annen ting er at det er temmelig delte meninger om hvorvidt det er ok eller ikke å ikke ville lete etter andres baller i turnering.

jeg bruker å hjelpe til, men stiller meg selv dette spørsmålet ofte:
Hvorfor skal jeg bidra til at min "motstander" kan få bedre score i en turnering?

ellers enig med Lost Ball. spiller man turnering, så følger man reglene.
Og, når det gjelder "bra slag" så er min mening at det kan man si når ballen har landet, ikke når ballen går i luften.
En lavhandicapper er ikke "stolt" av alle baller som går i luften.......

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Skjønner egentlig ikke hvorfor man synes at "bra slag" er det verste man hører på en bane, når man ikke er fornøyd selv. Jeg sier som regel, "nei/tja, ikke helt fornøyd gitt" eller noe slikt i slike tilfeller.

De jeg spiller med ønsker jeg skal ha et ok humør, og "delta" i flighten ift leting/snakking/mm, ikke bare rusle med.

Og det med "øse ut straffeslag" skjønner jeg ei, er det ikke i tilfelle en ok måte å lære regler på!?

Truls

over 19 år siden

Truls

Vil bare skyte inn at grunnen til at man leter etter andres baller, er ikke kun for å være grei mot personen, men for å spare tid. Tåpelig at én leter etter sin ball mens to-tre andre står og ser på, er det ikke?

Hvis man ikke vil hjelpe å lete etter ballen pga at man missliker motstanderen, kan det jo hende at det "lønner seg" allikevel hvis man finner ballen i et grisejævlig leie... ;-)

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

hehe, godt sagt Truls.
spare tid er jeg med på..... er bare litt generellt at det liksom forventes at man alltid skal hjelpe til med å bruke 5 minutter for å finne ballen til en motspiller. har ikke noe med å misslike personen, men bare generellt at man vil vel ikke hjelpe en motspiller til bedre score.

Når det er sagt, så gjør jeg det som sagt selv, men med vond bismak i munnen innimellom...... :O)

Giraffen

over 19 år siden

Giraffen

Kan vel også si det slik at om man alltid ikke er med å leter, så kan man ikke forvente å få hjelp av de andre heller når man selv står der med gress til nesa og lurer på hvor den ballen ble av og man trodde man skulle finne den og hoppa over den provisoriske.

Stans

over 19 år siden

Stans

Fooore...
Reagerer litt på det du skriver at dine medspillere skal ha ok humør og snakke/lete/mm. Er det prisen de må betale for å få lov til å være med i din flight. Høres ut som du tror at andre spillere er der for å underholde deg.
Og uttalelsen om at de ikke skal bare rusle med, er liksom toppen av alt. Så spillere som spiller sitt spill og ikke deltar i ditt "harem" bare er noen som rusler med. Hvor pokker står det at spillere skal snakke og være underholdene? Du er sikkert en selvgod person som gjerne "tillater" at andre får komme inn i din flight på betingelse av at de er sosiale og prater med deg, ellers ikke....

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Var jeg virkelig så upresis at det var så ekstremt lett å misforstå? Til de grader!?

Jeg ønsker skrev jeg, beklager så meget at det ordet ikke var uthevet tilstrekkelig.

Din beskrivelse av meg passer sikkert, jeg ville nok trodd akkurat det samme om en annen hadde skrevet det samme som jeg skrev.

704

over 19 år siden

704

Tror jeg skjønte akkurat hva du mente, Fooore, og jeg er helt enig :o)

Jadda

over 19 år siden

Jadda

Ville nok mye heller spilt en runde med Fooore enn med Stans ja :o)

H

over 19 år siden

H

Bare så inn i h.... irriterende når noen roper BRAAA når ballen er på vei rett til skogs eller rett i vann. Selv om det er godt ment.

Verre kommentar er; "Det er så godt å se at dere som har lavere hcp også slår noen drittslag." Da koker jeg under lokket ihvertfall, og har noen ganger sagt fra. Men da kan det bli stille noen hull ;-)

kn

over 19 år siden

kn

Til Einstein om det å lete etter ball: Det er faktisk en del av golfsportens etikette (og ønske om fair play) at man hjelper sin motstander/medspiller å finne ballen. Dette gjøres også i de store turneringene.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her