Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Henrik ute av PGA-touren

Huff

over 19 år siden

Huff

Nå har dessverre Henrik Bjørnstad falt under streken på pengelista for å få spille PGA-tour neste år.
Klarer han å komme seg opp igjen ??
Finner han tilbake til formen han hadde i vår ???

JOnny

over 19 år siden

JOnny

Desverre er det vanskelig å se noen lyspunkter. Etter den flotte starten der han uten for store forventninger fra seg selv og andre gjorde gode plasseringer, har det stoppet opp og han har også negativ utvikling i de turneringene han klarer cutten. Regelen er at han faller på listen dag 3 og 4. Tror det må jobbes med det mentale for Henriks har også tidligere vist at han ikke er rå nok i hodet til å snu negative trender.

Har også sett på statistikken hans og han er rett og slett dårlig til å sette korte jern nærme nok. Ofte fra fairway legger han wedger 5-6-7 meter fra, det holder ikke, han må innenfor 3 meter der han i likhet med alle andre proffer er helt rå på greenen. Dette må ligge på det tekniske siden mange av hans andre lange slag er meget gode. Kanskje er han som tidligere for stolt eller arrogant til å be om hjelp fra en topptrener ?

Uansett kan Norges klart beste spiller snu dette og han kan få en feberhelt der han spiller inn nok til å klare kortet. 400 000 dollar til så er det i boks.

Mulligan 1

over 19 år siden

Mulligan 1

200.000 dollar til bør være nok til å beholde kortet. Jeg tror han kan klare det, men er enig i at problemene kan se ut til å ligge på det mentale plan. Spillet har han

JOnny

over 19 år siden

JOnny

Premiene har økt en del siden i fjor så det som gav kortet i fjor holder ikke i år, må nok ha 800 000 dollars....

HrG

over 19 år siden

HrG

Jeg hadde i begynnelsen stor tro på at han en turnering skulle gå hent til topps, og må si jeg faktisk enda har troen på det. Han har bevist at han kan ved å ligge på 1 plass alene på finaledagen... Hadde det ikke blitt bogeys på de siste hullene der hadde han vært i omspill med Cabrera, Woods og Green.... Jeg har tro på mannen!

Logan

over 19 år siden

Logan

Pengepremiene har ikke økt særlig i år og 650.000 USD vil høyst sannsynlig holde. Stå på Henrik !

ManoWar

over 19 år siden

ManoWar

Holder lenge med 1 topp 10 plassering til eller et par topp 20 plasseringer..

Det beste han kan fokusere på er å stadig klare cutene. Stå på Henrik! Har troa!!

anonym

over 19 år siden

anonym

han var kanskje litt tidlig ute med å fortelle verden at nivået ikke var så bra på pga touren........

Tore P.

over 19 år siden

Tore P.

Hvis han klarer de fleste cut'ene fremover tror jeg det er i boks. Med mange MC'er maa han han en eller to topp plasseringer. Det har vaert en lang comeback-sesong og sporsmaalet er om han har mere i tanken.

JOnny

over 19 år siden

JOnny

Pengepremiene har økt med ca 20 % siden i fjor, det skulle tilsi at Henrik må ha omtrent 850.000 Dollars for å bli 125 mann eller bedre.

Synd at "eksperter" som Logan slenger ut påstander som bare er tull.

Personlig tror jeg Henrik må skifte strategi for å klare 400.000 Dollar til. Han har spilt for mye og for mye middels. Færre turneringer med mer opppladning og hvile, og så kline til med et par topp 15 som sikrer kortet. Selv 10 plasseringer mellom 30 og 60 holder ikke.

Hva med å ta fri i tre uker, ta med DWC eller en annen topptrener og trene med stor kvalitet for å stå bedre rustet til høsten ?

Logan

over 19 år siden

Logan

Dersom premiene har steget med 20% (noe som ikke stemmer med mitt inntrykk, men jeg har ikke funnet tallene) så tilsier det at ca 750.000 USD vil holde. Det holdt med 626.000 i fjor....

JOnny

over 19 år siden

JOnny

Synes å huske du var klar på at premiene ikke hadde økt, ja ja...

Når du ser nærmere på premiefordelingen i den enkelte turnering så vurderer jeg det til at lavere plasseringen får forholdsmessig noe mer enn toppplasseringen av økningen. Men dette er litt subjektivt, så la oss si at han må ha et sted mellom 750 og 850.

ulven

over 19 år siden

ulven

desverre ser det ut til HB trenger et mriakel for å komme blant topp 125. Det er ingenting i hans prestasjoner de siste 5 månedene som tyder på det. Han bor kanskje allerede nå nullstille seg og sikte inn mot en ny kvalik - kanskje kommer mirakelet av seg selv da?

Olaf

over 19 år siden

Olaf

Med bakgrunn i at sesongen begynte tidlig i januar og varer ut november, er nå 7/11 av sesongen ferdigspilt.
per i dag må man ha ca 400 000 for å klare kortet. Deler man på 7 og ganger med 11 blir summen ca 630 000.
Når man i itllegg vet at turneringene med høyeste premier allerede er ferdig er mitt resonnement at dette er absolutt høyeste grense for å beholde kortet.
Tipper at den reelle grensa ligger nærmere 600 000, som tidligere år.
Tror likevel ikke at Henrik har sjans på å greie dette. Med under 10 tusen innspilte penger hver 3dje uke blir det bare Q-school som kan redde neste års spill.
Men slik som Henrik spiller denne helga har jeg mer tro på at han burde satse på snekkeryrket igjen. De trenger sikkert gode snekkere på østkysten i orkan-sesongen.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Det butter imot, javel, men det er fortsatt håp. Det svinger mye på pga-touren, fra ei uke til neste uke kan man gå fra topp-10 til missed cut, det skjer ofte.

Jeg tror HB tar seg sammen og krabber seg innafor grensa på 125, tror Q-school vil bli mye værre.

En annen sak er jo om HB ønsker å fortsette å spille i USA, sikkert ikke bare enkelt.

Joe

over 19 år siden

Joe

En ting jeg har undret meg over i det siste er om denne motivasjonen som han fikk tilbake, bare var et blaff som nå er iferd med å forsvinne igjen. Det er ikke tvil om at HB har et sinnsykt potensiale og har den golfen han trenger i kroppen, men jeg tror han trenger hjelp med mer omkringliggende faktorer enn nødvendigvis svingtrening. Jeg håper bare at de/den som hjalp Henrik tilbake til golfen ser dette og gir han alle hjelp og støtte han trenger nå. NÅ er det viktigere enn noengang. Og ikke minst; jeg håper Henrik vil ta imot den hjelp han kan få.

KOM IGJEN HENRIK, jeg vet du kan klare det!!!!

Negativ

over 19 år siden

Negativ

HB er en typisk "godværsgolfer". Når det går bra så kan han holde seg i flytsonen og verden er fantastisk. Så snart det butter litt, har han negativ psyke, motivasjons- og snekkertendenser med en gang. Har du lagt opp en gang, burde man forstå at et comeback er høyst midlertidig. Det er vel for tøft å være alene i Usa, dårlig støtteapparat, føler seg ensom osv. Vent å se!

Edorf

over 19 år siden

Edorf

Negativ, er du bare ute etter å provosere?? i Motsatt fall; Fy f.. for noe p...! Jobber du som leder du eller?? Eller kjenner du ham fryktelig godt? Det er på tross av sånne som deg at verden ikke går fremover, "hva var det jeg sa?" typer fremfor å være litt positiv og støttende. Du ANER ikke hvordan det kommer til å gå når status for 2006 gjøres opp, hvorfor ikke ihvertfall være positiv til det motsatte er bevist? Eller holde kjeft?

En annen ting; hvis HB hadde spilt inn like mye som han har til nå, men over en jevnere skala, eks. plasseringer mellom 30 og 50, klart cut'en 2 av 3 ganger så er det ingen som vill sagt at dette er dårlig. Men han startet så bra at folk begynner å snakke om at han ikke er så god allikevel. Nei, han er ikke blant de 10-15 beste, sannsynligvis er han rundt 100-120, der han ligger nå ca. Og med prestasjoner litt over sitt eget gjennomsnitt så vil han fint klare å bli blant de 125, og det er en megaprestasjon i lys av at han er første norske og er der selv for første gang. Norge er et u-land i f.t. golfkultur og da er det en fantastisk prestasjon han holder på å gjøre!

Edorf

over 19 år siden

Edorf

Eeeh, mente selvsagt "...på tross av sånne som deg at verden går fremover". For det gjør den jo...

ulven

over 19 år siden

ulven

Selvfølgelig er det mulig for HB å klare det ennå. Men et mirakel (dvs en topp 5 plassering) må høyst sannsynlig til. Det er ingen ting som tyder på at han skal rade opp topp 25 plasseringer og klare det på den måten. Tiden blir fort for knapp. Han må satse offensivt nå. (har sikkert gjort det hele tiden...)

43392

over 19 år siden

43392

Synd HB ikke tjente noe denne helga heller.
3 nye plasser ned på lista, $43392 bak 125.-plassen

anonym

over 19 år siden

anonym

Som Henrik sa etter noen konkurranser; " synes ikke nivået her er så høyt...."

Tipper pipa har en annen lyd idag...

Put your money where your mouth is!

Fooore

over 19 år siden

Fooore

00:39: slike positive innspill er hyggelige å snappe opp, håper Henrik og familie/venner leser dette og tar det med som ekstra inspirasjon!

Hrg

over 19 år siden

Hrg

Fooore: Jeg tipper mange har tenkt det 00:39 skrev iallefall! Kanskje ventet til etter et par måneder på tour før en slik uttalelse kom. Bare en tanke...

JOnny

over 19 år siden

JOnny

Synes også Henrik fortjener å høre sannheten når han ikke presterer. Har går ut med høy kølle selv "føler ikke nivået er så høyt" " jeg skal bli årets rookie" osv osv. Tidligere utalelser som "jeg trener ikke putting" osv osv viser bare at Henrik har noen problemer som må ryddes opp i.

At slulderklapperne i golf norge kommer inn å prøver å fjerne alt som har spor av realisme er vi vant til, men kanskje må vi snart spørre oss om ikke en annen linje må til. Se til Sverige, der ser du ikke en spiller med høy fane før de virkelig har bevist noe. De hafr minst 200 spillere på nivå med talentet til Torp, men du hører ikke om disse før de er 25 år og etablert på touren.

43392

over 19 år siden

43392

FYTTI FAEN så uforskammet JOnny er: "Synes også Henrik fortjener å høre sannheten når han ikke presterer".
Når "en snekker" lett kvalifiserer seg til PGA og attpåtil turnerer helt i toppen i de første turneringene er det ikke så rart at han ikke synest nivået er så høyt.
Kjøtthuet JOnny får det til å høres ut som Henriks PGA-spill er reklamasjon på en vare vi andre golfinteresserte har kjøpt etter å ha blitt lovet bare toppresultater.
Det er synd Henrik ikke presterer bedre, men den folkeskikktomme papphjernen til JOnny bør holde seg for god til å rakke ned på Henrik av den grunn.

Og Sverige har ingen talenter på nivå med Thorp. Nevn en av dem, JOnny!!!!!!!!!

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Det er godt å ha JOnny tilbake, han som falt oppi "bitter og besserwisser"-gryta som liten. Han som kan kutte en kilometer på Miklagard, som vet alt om juniorsatsingen rundt om i norden, og som nå i tillegg har fått med seg at HB har gått ut med høy fane.

Han ser ting ingen andre ser, han er en Leif Osvold i forkledning og synes at ordet "skulderklapping" bør brukes i hvert innlegg han skriver. Ikke yter han personer den respekt å skrive navnet deres riktig en gang, hvem er denne Torp han hele tiden refererer til???

JOnny forveksler destruktiv holdning med "realisme", jeg omdøper herved JOnny til Jante.

Og for å holde meg til tråden så ser det vanskelig ut for HB å klare PGA-kortet for neste år, men det er mulig og et klapp på skuldra minsker nok ikke sjansene.

704

over 19 år siden

704

Henirk skal som vanlig gå ut i siste ball i the International i helgen, og han kommer til å få en finfin 23. plass og hoppe opptil flere plasser på rankingen.

Stå på, Henrik!!

Golfer

over 19 år siden

Golfer

Må bare slutte meg til gratulantene av JOnny! Han er vel en av de største idiotene disse fora har høstet! Venter meg en hel del kritikk fra hans venner!
Stå på Henrik, dette kan du klare! Da kommer nok JOnny på banen med gratulasjoner alla den til Thorp!

Miklageir

over 19 år siden

Miklageir

en av de største, JA, men den aller største er faktisk DEG, Golfer....
du får ingen fanskare av å prøve å få med deg alle mot JOnny i stedet.

JOnny har vist krasse holdninger, men du har ingen holdninger, bare fjollete innspill mot andres holdninger. dine karakteristikker av andre personer her inne viser total mangel på respekt og total mangel på selvinnsikt.

Og Fjosok, når du bruker 2 år gamle krangler med JOnny i mot han i dag, så sier det like mye om deg som om JOnny.
er det ikke mulig å være litt saklige?

Trine

over 19 år siden

Trine

Ja nå er gutta i gang med å slenge meldinger ti hverandre igjen. Personlig foretrekker jeg heller 10 JOnny med sine spissformullerte overdrivelser enn 1 Golfer eller DeLutte som ødelegger en hver diskusjon. ...men mye bedre om alle kunne slutte å krangle, og heller gi hvernadre en klem ;)

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Miklageir: Hva er foreldelses-tiden på idiotiske utsagn?

Miklageir

over 19 år siden

Miklageir

hehe, godt spørsmål Fjosok.
men poenget er at man ikke kan bruke gamle innspill i alle nye sammenhenger. da dreper man alle muligheter for å få en saklig debatt.

skal vedde på at jeg kan finne noe idiotisk du har sagt også, men jeg har ikke tenkt å gjøre det, for det er uvesentlig i denne tråden. er du ikke enig?

anonym

over 19 år siden

anonym

Si meg er det ikke relevant at Henrik mente nivået ikke var så høyt i begynnelsen da han gikk fra hammer til driver,,,og nå som han burde fått seg en del erfaring og kanskje begynt å trene putting, burde han da ikke prestere bedre??? Jeg bare spør....

Er vel greit å konfrontere slike uttaleser og se det faktum at han kanskje burde prestere BEDRE etterhvert som erfaringene blir bedre og han begynner putte litt på trening, men dette viser jo hvilket mentalt spill golf er....

Men han var kjepphøy og leverer ikke lengre varene, det er et faktum, MEN

Jeg blir ikke overrasket om han plutselig kommer topp 10 i turnering der de beste ikke er tilstede, det er fult mulig, for rufsete er godt klengeord til denne mannen.

Snakket med Danske Søren Kjeldsen noen år siden, som spilte på Europatouren med han, og han sa at Henriks sære egenskaper og holdninger neppe gjør han til en toppspiller.

Men særinger kan gjøre det helt store, nettopp fordi de går egne veier. Men særinger som når toppen er aldri rufsete OG sær, men helelr sær og treningsvillig/motivert, DET er neppe Henrik. Han var demotivert pga reising og hotelliv osv, men nå er det MYE MER oppstyr enn tidligere, momenter som definitivt trykker på Henriks gå-lei-knapp.

Håper det snur for han så han ikke gir opp. Går han ut av pga touren denne gang, så ser vi neppe han igjen der.

H

over 19 år siden

H

Når var Henrik kjepphøy?
Han har i alle opptak på TV vært veldig ydmyk etter det jeg har sett og hørt. Har aldri oppfattet han som kjepphøy eller skrytete.

Noe annet er hva journalister klarer å skrive om etter et intervju.
Anonym. Du er faen så feig. Du navngir dansk ET-spiller som har sagt noe negativt om HB for noen år siden. HB klarte kval til PGA-Tour. Hvem bryr seg om hva du eller Søren Kjeldsen mener nå eller mente for noen år siden.
De som hører på slikt kommer ihvertfall ikke til topps.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Jeg er også imponert over hvor godt golfspillerne våre - Henrik og Marius - klarer å besvarer mer eller mindre ok spørsmål fra media. Særdeles tålmodige de 2 krabatene med bakgrunn i hva det spørres etter gang-på-gang-på-gang.

Synes også Aalbu er flink i sine opptredener.

Det er nok ikke så greit for dem å forholde seg til journalister uten særlig kunnskap i golf.

Psyco Log

over 19 år siden

Psyco Log

Det er tydeligvis noen her inne som har så store mentale problemer at de må rakke ned på alt og alle som kommer i deres vei.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Jeg har heller aldri oppfattet HB som kjepphøy i noen av de intervjuene han har gitt (som jeg har sett), derimot virker han beskjeden og ydmyk.

I de sammenhenger han har snakket om at nivået ikke var så høyt som han forventet, så har jeg forstått at han mener at det ikke er riktig så langt opp som han trodde. Det er ikke i det hele tatt det samme som å påstå at nivået er lavt.

Mye av kritikken minner mest om bygde-sladder og skadefro. Der de inngrodde "hva-var-det-jeg-sa" folkene som er stuck i sin "bygd" fryder seg over at de som prøvde å komme seg ut har tøffe dager.

og til Miklageir: Finn gjerne frem alt det idiotiske jeg har skrevet, jeg tror faktisk det er ganske mye fornøyelig lesning (derav nicket), men kom opp med noe mer fantasifullt enn: "det sier like mye om deg"-floskler som ikke har noe slagkraft i det hele tatt :)

Miklageir

over 19 år siden

Miklageir

Men Fjosok da. jeg skriver jo at jeg ikke har tenkt å gjøre det. hvorfor gidder du å henge deg opp i det?
la nå gamle ting ligge og forhold deg til innleggene som er i denne tråden. det er utrolig barnslig, feigt og lite oppfinnsomt å henge seg opp i gamle uttalelser når du skal diskutere. virker som om du går tom for argumenter allerede før du har begynt.
Er ikke mer floskler i det jeg sa enn svaret ditt kjære deg. Og jeg er ikke enig i at det ikke har slagkraft, for du ble tydeligvis brydd av det. dermed må det jo ha truffet en eller annen nerve.

704

over 19 år siden

704

Det jeg har hørt fra Henrik angående at nivået ikke er "så høyt" på PGA-touren var at det (bortsett fra de aller aller beste) ikke var noe høyere enn på Europatouren. Det betyr ikke automatisk at Henrik sier han skal klare å hevde seg helt i toppen.

Har i alle fall IKKE inntrykket av at han noen gang har sagt at dette skal være en "gåtur i parken"... Men mulig jeg har gått glipp av noen intervjuer.

anonym

over 19 år siden

anonym

Jeg synes det var rimelig kjepphøyt å si på norsk TV at nivået på pga tour ikke var så bra. Her er det ikke snakk og journalister, kun snakk om Henriks egen kommentr til nasjonalt fjernsyn.

Det var det han sa, ingen forutsetninger, kun at nivået ikke var så høyt på pga touren. Han sa også at Europatouren ikke var noe dårligere nivå.
DET var det han sa. Og dersom jeg oppfattet dette som kjepphøyt, så regner jeg det som sannsynlig at mange andre gjorde det. Hva han mente er noe annet, men her kommenterer JEg det JEG mener er kjepphøyt, er ikke dette et forum eller???

anonym

over 19 år siden

anonym

H.
Det Søren Kjeldsen sa var en generell oppfatning av Henrik på touren!
At han klarte kvalet er fantastisk, men kom ikke å si at Henrik har forandret sin personlighet og særhet siden den gang han var på Europatouren.

Personlig digger jeg Henrik.

Det er mulig å ha to tanker i hodet på en gang, JEG klarer ihvertfall det.
Jeg digger kjepphøye personer med selvtillitt, MEN når han ikke leverer varene han selv virker å ha bestilt.....henger du med...DA må han tåle kritikk, selv fra en som digger han og innstillingen hans...

Lake Placid

over 19 år siden

Lake Placid

Mulig jeg har sovet, men hva var det herr Kjeldsen sa?

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Ifølge usedvanlig sterke kilder:

"Snakket med Danske Søren Kjeldsen noen år siden, som spilte på Europatouren med han, og han sa at Henriks sære egenskaper og holdninger neppe gjør han til en toppspiller."

Dette var vel da den generelle oppfatningen blant alle andre av Henrik som 21-åring. Eller så.

Nuvel.

Ronni

over 19 år siden

Ronni

Det eneste Henrik trenger for å klare dette er å spille opp mot sitt normale igjen.
For øyeblikket er han helt ute av form og det må han finne ut av, ellers nytter det ikke.
Men det kan komme fortere enn du aner, det har vi sett massevis av eksempler på før.
Det med at Henrik er kjepphøy osv er bare dill. Mannen har tro på seg selv og hvis han ikke hadde det var iallfall alt håp ute.
Stå på Henrik dette greier du!

DeLutte

over 19 år siden

DeLutte

Jaja, Trine.
Det er stor forskjell på spissformulerte overdrivelser og bevisst feilinformasjon, som Jonny driver med i denne tråden.

Tar dog forbehold om at han rett og slett ikke vet bedre.

De Lutte

negativ

over 19 år siden

negativ

Jeg sier det igjen, hb har ikke psyke til å komme seg ut av den negative trenden er med. Du ser det på holdning og kroppsspråk; jeg er lei og trist meg.........Nei, få deg en jobb i stedet for å oppta plass på touren!

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Det jeg lurer på med disse som betegner bjørnis som kjepphøy og annet vås: Håper dere at han skal gjøre det bra (og gjøre deres påstander til skamme) eller håper dere innerst inne at han skal mislykkes slik at dere kan si: "hva var det jeg sa".

Merk bruken av "håp" som ikke er det samme som "tro", personer som har "håp" = "tro" er per definisjon (min egen) naive/religiøse. :)

Miklageir: Du må ikke lese alt for mye aggresjon inn i mine innlegg nå da, se på smilefjes osv som brukes så ser du at her er ingen nerver truffet :)

Når det gjelder å dra frem gamle ting så er nevner jeg i en delsetning ett utsagn jeg tar med fordi det er så "bra", OG fordi det er effektfullt å bruke tre eksempler. Dette er et velkjent "knep" mye brukt av komikere blant annet. (Se 3-gangers regelen)

Som den kjerringa jeg er lever jeg dessuten etter prinsippet: "You have the right to remain silent, everything you say can, and will be used against you, over, and over, and over again". Også kjent som "ekteskapsløftet" ;)

Miklageir

over 19 år siden

Miklageir

hehe, ok Fjosok. point taken.
Er egentlig enig med deg også vet du.. det er det værste. liker bare å være litt rettferdig innimellom.
Jeg husker veldig godt den diskusjonen om kutting av alle dogleggene på Miklagard, som forøvrig Leif Osvold mener ikke eksisterer, siden det kun er skjeve fairwayer der, noe som gjør en golfbane veldig dårlig......

Retorikk er roten til alt morsomt.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her