Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Fytti for en tragisk kommentator på NRK1

Sicko

over 19 år siden

Sicko

Hvem er han tragiske kommentatorn på NRK1. Må han prate hele tiden eller??? "ååå det var nesten.... midt i koppen faktisk!!!" Heldigvis finnes det mute på tv`en...

anonym

over 19 år siden

anonym

eller som han sa om OB, -at man får to straffeslag ehhhhhhhhhhhhh

Krutt

over 19 år siden

Krutt

DEEEHHHet er EEEHHH...Thomas EEEHHH Nielsen.

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Nå er imidlertid Ramnefjell tilbake på lufta, så da går det an å ha på lyd igjen.

Henrik

over 19 år siden

Henrik

så dere innterjuvet med tiger woods han reporteren der har nåkk fått stryk i engelsk....det var jo forferdligt...eller hva?

Niblick

over 19 år siden

Niblick

I also have a feeling that the part where he was asking the questions was filmed again afterwards, possibly the day after. The camera angle was taken from behind Woods where no cameras normally are allowed under a press conference.

I know they called it an interview but I think it was from the press conference after Woods' round. Woods did not even know who he was when asked...

undrer.

over 19 år siden

undrer.

Til anonym: Han mente kanskje at de blir to slag ekstra. Altså det slaget man slo OB + et straffeslag?

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Ikke mobb Thomas!
Han er en eminent golfspiller, og en god pro.

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Og kan mye golf. Han kommenterte bedre enn 99.9% av alle forståsegpåerne hadde klart.

PålN

over 19 år siden

PålN

Det er da helt vanlig produksjonsteknikk at intervjueren stiller noen av spørsmålene på nytt etter at objektet har forlatt intervjuet (eller før) for å få trynet sitt med i innslaget?

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Jeg ville heller sagt motsatt, HenrikFan. 99,9% av forståsegpåerne ville klart seg bedre som kommentator enn Thomas Nielsen. Han snakker stort sett bare vås, og han har en stemme som overhodet ikke egner seg på lufta.

PålN

over 19 år siden

PålN

Men "forståsegpåerne" må vel få lov til å synes at det ikke holder at man "kan mye golf" når halve nasjonen ikke hører lyder i frekvensområdet mannen prater i, og den andre halvdelen sovner i en av hans uendelige "eeeeehh"-er? Riktignok er eeeh NRK eeeeh glade i folk som eeeeh snakker slik (ref. eeh Skavlan og eeeeh Steinar Sagen), menneeeeh det fåeeeehr være eeh grenser...

Og hva har "eminent golfspiller, og en god pro" å gjøre med evnene som kommentator? Jeg er en jævel til å spise pølser, men jeg kan ikke lage ostesufflé for det...

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Jeg ville bare forsvare ham, og det står jeg for.
Snakk om piping, heliumopptak og ehh er ikke konstruktiv kritikk, og er ufortjent.

Tør dere møte ham face to face og si det samme?

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Bruk heller tiden til noe annet enn usaklig kritikk.
Søk kommentatorjobb på TV f.eks...

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Det er tydelig at du kjenner ham personlig, og derfor er inhabil i saken. Du vil forsvare ham uansett, og det er derfor liten vits i å diskutere dette videre.

Foooore

over 19 år siden

Foooore

Enig med HenrikFan, kutt ut drittslenginga, den er pinlig!

PålN

over 19 år siden

PålN

Usaklig kritikk? Ikke konstruktiv kritikk? I denne tråden har han fått minst to helt konkrete ting han kan rette på neste gang han går på jobb.

Hvis noen sier til deg at det er veldig irriterende at du sier "liksom atte" tre ganger i hver setning, prøver du ikke gjøre å noe med det? Kommer de ikke med konstruktiv kritikk?!? Er det usaklig kritikk å fortelle deg at du lukter under armene? Evner du ikke å gjøre noe med det?

anonym

over 19 år siden

anonym

Lurer på om Thomas får pepper fra Ramefjell fordi han kaller en gruppe for flight, noe som Ramnefjell har latterliggjort til det ytterste på nettsiden sin....

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Kjenner ikke Thomas personlig.
Min mening er at piping, heliumopptak og ehh er usaklig kritikk.
Tråder om slike pinlige usaklige personangrep i forhold til Thomas er stoppet tidligere og vil bli stoppet igjen.
OK?

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Se Osvolds kommentatorkritikk på Golfsiden. Det er saklig! Selv om ikke alle liker herr Osvold..

gk

over 19 år siden

gk

Slutt å klage tullebukker. Vi skal være glade for at det satses på golf på TV. Personlig har jeg sansen for entusiastiske komentatorer og Thomas Nielsen er helt ok.

Takk til NRK og Viasat. Fint også at dere har skiftet på folkene i boksen.

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Du må gjerne kalle det usaklig kritikk, men det er fakta. Han har en pipete stemme som er svært ubehagelig å høre på, han prater mye tull, og han sier "eeehh" forferdelig mye.

Tiger eehh Woods, Bob eehh May, og Jason eehh Bohn, er noen av "merittene" hans fra i dag.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Her er litt saklig kritikk av TN's evner som kommentator:
1. Han kommenterer ikke, han bare gjentar det som skjer på skjermen muntlig. eksempel:
"Der slo han ut i roughen på høyre side"
"Det var en dårlig putt, som endte flere meter fra hullet"

2. Han har, etter mange timer bak ballen, og nå mange timer bak mikrofonen, fortsatt ikke lært at kameraene lurer oss litt med ballbane.
eksempel:
"Den ballen gikk nok litt langt til høyre...... NEI, den gikk visst til venstre som han planla"
"Oioioioi.... den ballen gikk jo ALT for langt til venstre...... Nei, det var nok en fade, for den ligger jo faktisk til HØYRE på greenen... merkelig!"

Når dette er sagt, så er jeg glad for at noen vil kommentere i det hele tatt, med all den kritikken som kommer mot kommentatorene.
Men, med golfforumer på nettet, så må vi tolerer at folker kritiske. hva ellers skal vi snakke om ? Været?

;O)

Gratulerer Marius, med flott innsats denne uken.
Og gratulerer Tiger Woods, som nok en gang viser hvem som er formann i borettslaget.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Jeg måtte kryssteipe vinduene mine for å hindre dem i sprekke da TN kommenterte. Stemmen hans passer bedre til å kommentere motorsag-VM enn golf. I tillegg så er det håpløst når de ikke får med seg opplagte ting som når Garcia ligger på publikumsvei over fairway: "Jøss nå får han fridrop der, er det noe vanningslokk eller?"

Flatland har den mest behagelige stemmen, men vi skulle hatt Zachrisson (eller hvordan han skriver navnet sitt). Ramnis er også helt kurant.

Erik2

over 19 år siden

Erik2

Helt latterlig å kritisere stemmen til kommentatorene.
Man har den stemmen man har og ferdig med det.

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Man har den stemmen man har ja, men det skal da ikke gå utover oss? Det handler om å finne sin hylle her i livet, og med en sånn stemme egner man seg rett og slett ikke på tv.

Ellers er han sikkert en knakende fin fyr, men det er ikke det som er poenget her.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

"Ikke gå utover oss?"
Hvor bortskjemt er det mulig å bli????

Vær glad for at noen vil kommentere alle de timer som vises på tv.
Husk samtidig på at verden ikke alltid kretser rundt deg selv.

Publikum

over 19 år siden

Publikum

Bortskjemt? Det er jo "oss" som er publikum og har lov til å være kritiske! Det er jo for "oss" de sender golfsendinger!
Og mener du virkelig at kommentatorene føler det som et ork å måtte sitte og kommentere golf i flere timer? Da har de isåfall ikke noe i den stolen å gjøre. Men ok, når de først gidder å sitter der, så får vi vel ta til takke med det da! Det finnes sikkert ingen andre som gidder allikevel... :-)

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Du stiller tydeligvis ingen krav til kvalitet, Fooore, så vi kommer ikke videre med dette.

H

over 19 år siden

H

Ser at du Krutt har fjernet HCP etter nicket ditt.

Har du krøpet under 20 nå? HVis ikke så kan du jo kanskje ta en time hos Thomas.
Bare siden du stiller krav til kvalitet. Tenk på de som må gå sammen med deg i en runde som tar 4-5 timer. Det "går jo utover andre" når de må spille med og se på en hacker.

Yngve har saklig kritikk med det han kommer med. Til dere som kritiserer måten han snakker på; Hold heller kjeft. Det er direkte dårlig folkeskikk å slenge ut sånn dritt.

Publikum

over 19 år siden

Publikum

Syntes ikke man sånn uten videre skal godta at en kommentator ikke han en "passende kommentatorstemme" eller måte å snakke på!

Hvis man skal sitte å følge med på en golfsending i flere timer, er det bare fair å kreve en person som har en behagelig stemme og noe fornuftig å formidle, ekspert eller ei!

Jeg kan ikke forstå hvorfor man absolutt må være golfproff for å kommentere golf heller! Finnes sikkert flust av 20'hcp'ere som kan dette 10 ganger bedre!

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Jeg stiller krav til kvalitet på det meste, men sendingene fra utlandet får jeg ikke gjort noe med, ei heller kommentatorer.

Jeg liker AR veldig godt, de andre ikke. Men har jeg en eller annen kritikk - eller et i mine øyne godt innspill - ift stemme, utseende, ordbruk, uttale på navn og tilsvarende så slenger jeg det ikke inn på et golfforum, da heller direkte til vedkommende.

Det er utrolig topp at det sendes så mye golf på tv, så jeg gleder meg over det istedet for å gremmes hver gang en kommentator sier noe jeg muligens kan henge meg opp i.

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Til "H";

Jeg fjernet handicapet nettopp fordi jeg da trodde man skulle slippe slike dustete kommentarer fra idioter som deg, som ikke klarer å finne argumenter og derfor kommer trekkende med hersketeknikker som å latterliggjøre andres spillestyrke, selv om dette overhodet ikke har noe med debatten å gjøre.

Jeg tok tydeligvis feil.

H

over 19 år siden

H

Kanskje ikke helt bra å latterliggjøre navngitte menneskers måte å snakke på da Krutt.
Det kan være at andre synes du er en kløne på feks. å spille golf. Litt surt for deg om du ble driti ut med navn på et diskusjonsforum.

Men, gjør som du vil.

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Thomas Nielsen er en offentlig person, gjennom sin jobb som kommentator, og må tåle såpass. Det er tross alt en del mennesker i Norge som ser på golf etterhvert.

Sicko

over 19 år siden

Sicko

Så lenge jeg betaler lisens så forventer jeg at NRK og Viasat også for den saks skyld setter på kvalitetsprogramledere med programleder "stemme". Sånn piping er det lenge siden jeg har hørt på mitt tv...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her