Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Leaderboard British Open 1.dag

Bønnings

over 19 år siden

Bønnings

Hei. Interessant å legge merke til at Ballesteros har spilt på par de første ti hullene. Hyggelig at han har fått litt flyt i spillet igjen:-) Jeg håper han klarer cuten.

Nå er det ti minutter til Marius starter, og det blir svært spennende!

Fan

over 19 år siden

Fan

Ernie er tilbake i slaget! 6 under er en veldig god start

Godt igang

over 19 år siden

Godt igang

Og Marius har startet med en birdie.....og er på hull 2 nå. Dette blir moro !

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

6 under? Tror du skal sjekke den en gang til for egen del..... 4 under. Han hadde

Hull 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Score 5 3 3 4 5 3 4 4 3 4 5 4 2 3 3 4 4 5

Par 4 4 4 4 5 3 4 4 3 5 4 4 3 4 3 5 4 5

Jada

over 19 år siden

Jada

Els lå inne med 6 under en stund - han var registrert med en eagle på hull 18 som ble gjort om til en par etterhvert. Har forøvrig sett flere feilregisteringer allerede i dag. Hensby stod en periode med to trippel-bogeyer på rad...

RS

over 19 år siden

RS

Torp -2 etter 2 forhåpentlig riktig!

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

jADA, det er riktig. Og akkurat nå fikk jeg ståpels på armene her, for jeg sitter og hører på Visasat sport sverige, og han svenske toppspilleren som spilte inn med Thorp var MEKTIG imponert over denne unggutten! Det var LENGE siden han hadde spilt med noen som slo slikt!! WOW

HrG

over 19 år siden

HrG

Hold hodet kaldt Thorp... hold hodet kaldt.
Iflg det han skrev var det mulig å gå en 58 runde, så det er bare å klemme til ;)

Bamse

over 19 år siden

Bamse

-2 fortsatt etter 4...
To på hullkanten foreløpig..... :o)

Bamse

over 19 år siden

Bamse

3-put for par på 5'ern...

Bamse

over 19 år siden

Bamse

Argh...
To slag i tykk rough OG 3-put på samme hull...
Back on EVEN par

Statistiker

over 19 år siden

Statistiker

En overraskende god start fører ofte med seg en svak avslutning

også statistiker

over 19 år siden

også statistiker

en dårlig start fører som oftest med seg en enda verre avslutnig

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

Yes! Tilbake på -2!

Og: En god tråd fører som oftest med seg en dårlig kommentar!!

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

Snur fort ja... Tilbake på +1, etter en ny dobbelboggy(!) og en bogey..

Heia norge

over 19 år siden

Heia norge

Utrolig!
den Norske Junioren Thorp på PAR før siste hull.. Leder f.eks over Montgomerie og Love III.

Megaslice

over 19 år siden

Megaslice

OG BIRDIE PÅ HULL 18!!!!

Imponert!

Golfer

over 19 år siden

Golfer

Supert av Thorp! Er det virkelig noen som kan være negative nå? Er ikke alle med her da? Hvor er Boogey, JOHnny og alle gutta nå? Einstein etc....

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Hipp Hipp til Marius Thorp!
Dette er stødig og fint!

Også meget glad for Seve Ballesteros som har prestert 74 i dag.
Det må være hans beste runde på en 5 års tid eller noe!

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Jeg er her Golfer, men hvis du prøver å yppe til krangel bare for krangelens skyld, så får du gå et annet sted.

Jeg gleder meg stort over Marius Thorps prestasjon, og har aldri vært annet enn positiv til norsk golfs utvikling. Jeg er derimot ikke særlig positiv til sånne som deg som prøver å ødelegge en god tråd SÅ tidlig...

Kjør på Marius.... Vi har tro på deg...

St. Able Ford

over 19 år siden

St. Able Ford

Svært imponert over Thorps spill og innsats i dag! Og ikke minst er jeg like imponert over den innstilling og reflektert optimisme han viser i dagboka si (http://www.bmgk.no/html/nyhetsaker/theopenblogg.html), hvor han har en fin gjennomgang og analyse av dagens runde! Uredd, optimistisk, offensiv og moden er mitt klare inntrykk av MT. Og så er det jo løfterikt at han tydeligvis mener å ha mere på lager. Fortsatt vil jeg mene at det er en svært stor prestasjon om han klarer cut'n.

Stå på Marius!! Det er mange som følger deg og krysser fingrene!

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Han er vel også beste amatør så langt, etter hva jeg kan se.
Det pleier å være en prestasjon som er god nok til å få litt TV-tid...

Golfer

over 19 år siden

Golfer

Beklager Eistein! Det er jo aldri for seint å snu kappa etter vinden!

JOnny

over 19 år siden

JOnny

Torp har langt igjen, hvis det er noen i denne tråden som tror at hvis han klarer cutten så er det beviset på at han er en ny verdensstjerne så er dere helt på bærtur. Svaret får vi først når han har møtt motgang for første gang og skal leve av spillet sitt.

Men i motsettning til golfer så tåler jeg å lese at andre har andre meninger. Og jeg håper jeg tar feil.

Jeg håper på suksess for Torp og har aldri sagt noe annet. Tipset mitt i dag er +3 , men jeg håper på - 1 .....

Herregud

over 19 år siden

Herregud

JOnny:

Takk gud for at marius ikke hører på sånne om deg... Kjenner marius veldig godt og han vet at det skal mye til for å bli en verdensstjerne, men vet også at han spillet til å bli blant de absolutt beste. Har selv spilt med han da han har skudd 63 og 62 og det ser ikke ut som om han synes det er så veldig vanskelig dette spillet.

Du sier at vi får svaret på om han lir en verdensstjerne når han møter motgang, møtte tiger noen gang motgang? Ikke det jeg vet om!!!

Kanskje vi skal støtte Marius istede for å hele tiden møte han med skepsis?

Zinho

over 19 år siden

Zinho

Må være slitsomt å være så negativ hele tiden. Har troa på 69 tiltross for +1 etter 3.. :)

JOnny

over 19 år siden

JOnny

Skepsis og skepsis, jeg prøver bare å være litt realist for å sette alle disse drømmerne i denne tråden i perspektiv. Jeg støtter Torp og håper det beste for norsk golf på alle måter. Jeg bidrar selv på juniornivå med den beskjedne støtten jeg kan gi. Årsaken til at jeg sier dette er at jeg har sett mange norske gode talenter bli ødelagt av for mye skulderklapp og overdreven urealistik optismisme. Det virker som om Torp har bena på jorden og er en realistisk gutt. Dette er en styrke for han. Men jeg ser tendenser til mye skulderklapping og folk rundt som ønsker å sole seg.

"hører på meg", hallo, selvfølgelig hører ikke han på meg eller noen andre her inne i disse trådene. Hvis han leser disse trådene er det vel for å få seg en latter, noe annet ville vært skikkleig useriøst.

Typisk golf norge og prøve å hindre realister i å uttale seg, neida her skal gutten utropes til den nye Tiger før han er tørr bak øra. Hans egne uttalelser om å evt. slutte videregående for å bli proff osv. er kanskje et symptom på at skulderklapperne har begynt å påvirke gutten negativt. Hva skjer når han møter motgang og forstår at han har et stykke igjen til toppen ? Selv juniorlandslagstreneren klarer å uttale at " vi vet ikke om gutten kan bli en verdensstjerne enda"....

La han få 5 år til, så vet vi.

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Bra argument. Tiger møtte ikke motgang, så da gjør ikke Marius Thorp det heller.

Herregud

over 19 år siden

Herregud

Enig at det ikke må bli for mye skulderklapp..Men tenkte jeg bare skulle nevne at det er mange verdensstjerner i sin idrett som ikke ha fullført vidregående... De beste i verden i sin idrett møter somm regel lite motgang da de er betydelig bedre en de de spiller mot..

Enig med zinho 69 i dag.. Hvor dan går det med de rosa tøflene??

JOnny

over 19 år siden

JOnny

For å komme dere litt i møte må jeg si at han spiller noe bedre enn jeg trodde var mulig og han er nok norges største talent gjennom tidene hvis han klarer cutten. Juniorresultatene hans sier egentlig ikke så mye om han vil klare å tjene penger på dette, men klarer han cutten med så mange gode spillere på plass rykker han nok forbi Henrik som det største talentet hittil....

Zinho

over 19 år siden

Zinho

De rosa tøflene er på plass, har også fiksa meg blå nå!
Nå vet jeg ikke så mye om talentet til Henrik, hva gjorde han som junior? Men vi kan vel ihvertfall være enige om at Marius er et talent utenom det vanlige. ;)

Golfer

over 19 år siden

Golfer

Til JOnny:
Det du ikke skjønner er at det faktisk skjer noe i norsk golf for tiden. Are Fristad og Anders Kristiansen har + 3.3 i hcp og Fredrik Kollevoll har omtrent tilsvarende! Disse er kanskje lenger frem i sin utvikling en det Marius Thorp var på samme aldersnivå. Vi er VM mestre og Europamestre for lag i år og 2.plass i EM ifjor. At du klarer å få deg til å si at Norge stagnerer og ikke innrømmer at du har tatt fullstendig feil, sier mye om deg som person. Vi trenger ihvertfall ikke dine idiotiske og spydige kommentarer når de er fullstendig skivebom!

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Enig i at det ikke skader med litt realisme. Uansett så kan man se sånn på det: Det er bedre at Torp ble europamester enn at han ikke ble det, det er bedre at han spiller i Open enn at han ikke gjør det, det er bedre om han klarer cutten enn om han ikke gjør det (noe jeg er redd han ikke klarer).

Dette betyr ikke at han blir en ny verdensstjerne eller en ny Tiger Woods, men man må ikke få det til å bli noe negativt at han i disse dager er en av europas beste amatører. Så får han ta det derfra.

Når det gjelder sammenligning med Henrik Bjørnstad så var vel ikke han langt unna Europatouren da han var på samme alder eller tar jeg feil? Han ble pro i 97 rundt 18 årsalderen.

JOnny

over 19 år siden

JOnny

Golfer blander kortene som vanlig og takler ikke meningsutveksling.

Alle som ikke sier det samme som deg er idioter er det ikke det du sier ??

At du kan vri mine påstander om at toppen i norsk golf ikke er noe bedre enn de siste 5-10 år til noe helt annet i en helt annen sammenheng sier vel mye om deg golfer ? Jeg har mange ganger skrytt av juniorene og det de har levert. Desverre vet vi ikke om de vil kunne hevde seg og tjene penger på sporten enda, naturlig nok, fordi de ikke konkurrerer mot de beste.

Hcp maset ditt sier det meste om hva du kan om golf golfer, dette er helt uten interesse. Fulgte selv Kollevold i to turneringer i Larvik, han klarte ikke å score selv om banen spilte lett. Sikkert et stort talent og jeg ønsker han lykke til på alle måter, men la oss håpe han ikke hører for mye på tøyset til Golfer om hvor god han er.

Snakket selv med en svensk juniorlandslagstrener som hevdet sverige kunne stilt minst 200 omtrent like gode spillere i junior lag EM. Hvem av disse som evt. kan leve av golf vet ingen, kanskje ingen av disse vil kunne leve av dette.

Zinho

over 19 år siden

Zinho

Synd Sverige stilte feil lag av 200 da. Kunne jo blitt seier. Kanskje han juniorlandslagstreneren tok ut feil lag? Kanskje han ikke kan jobben sin? Mye kanskje og mye synsing. Men det er jo greit! Synes nivået er bra, håper flere kommer i dragsuget.

HAHAHA

over 19 år siden

HAHAHA

Aldri i verden om sverige kunne stilt med 200 spillere som kune matche gutta våre i jr em. Kjenner både treneren og mange av spillerne på det svenske laget. Spilte blant annet med Jesper Kennegård på nordisk i fjor, de er absolutt bra spillere men akkurat nå er vi nordmenn bedre.

Oppsummering av resultater siste årene:

1 Marius Thorp europamester menn
2 Marius Thorp Jr verdensmester
3 Jr verdensmester for lag
4 Jr Europamester for lag
5 Nordisk mester lag herrer
6 Marius Thorp jr nordisk mester

Dette er bare noen av resultatene, kan noen i det heletatt være skeptiske til dette.

H

over 19 år siden

H

Det Jonny mener er vel at det i Sverige er et hav av juniorer som har et veldig høyt nivå, og det har han helt rett i. Vi ser jo resultatene av deres juniorarbeid på alle store Tourer. De kunne sikkert ha stilt 6 lag som kunne vært i toppen i JR-EM

Og, det er lurt å ha bena plantet godt i bakken når man spiller golf og når man planlegger en proffkarriære. Jeg tror Marius Thorp har det, i tillegg har han et enormt talent rent teknisk og god psyke.

Forøvrig er det mange JR-ledere som blir blendet av at deres juniorer har 3 i hcp som 16-17 åringer. Det sier ingenting om hvor gode de blir som profesjonelle, hvis de blir det. Veldig få når opp.

Joe

over 19 år siden

Joe

...og mens denne tråden som hadde potensiale til å bli litt hyggelig har glidd ut i nok en diskusjon om nivået i Norge og Norges talenter, satte Marius en langputt på 13 og er tilbake på par for dagen og -1 totalt. Bra, Marius. Nå krysser jeg fingre for en avslutning som holder til å klare cutten!!!!

JOnny

over 19 år siden

JOnny

Fortsatt flere som ikke forstår eller ikke vil forstå. Jeg har ingen problemer med å si at prestasjonene til juniorene er gode på sitt nivå og at jeg håper inderlig noen av disse blir suksessfulle proffer. Men det blant annet golfer gjør er å blande dette med at disse gutta blir toppspillere i verden, det vet vi ikke før om 3 til 10 år. Bortsett fra Tiger og Garcia (Som Henrik knuste som junior) er det nesten ingen i verdenstoppen som bare har spasert inn fra juniorlivet. Det tar en del år å bli en god proff.

Nå orker jeg ikke mer, men gi disse gutta tid for gud skyld, og slutt og mas om Tiger Woods og hvor gode de er. Hvis sverige har 200 omtrent på nivå med det norske juniorlandslaget, har USA og Australia minst 500 hver. Hvilke av disse som får fortsatt utvikling og hvilke som stopper er umulig å si. Historien har vist at de norske stopper, la oss håpe dette ikke skjer nå...

JOnny

over 19 år siden

JOnny

Jeg er imponert !

Nei Golfer, dette betyr ikke at du har rett, bare at jeg annerkjenner en god prestasjon...

BÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

over 19 år siden

BÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

De beste norske er minst like gode som de beste svenske.
Men svenskene har 1000 juniorer som er bedre enn nr 50 i norge.
Fordelen med det er at når de aller beste stagnerer, noe junior-stjernene ofte gjør i alle idretter, så har svenskene mye mer å fylle opp med.
NGF har plukket ut en knøttliten gruppe de satser intenst på. Dermed oppnår de/vi gode resultater.
Men det NGF ikke makter er å skape bredde i toppen. Den blemma gjorde NGF når de la ned golf-regionene for noen få år siden.
Vi har Henrik og Marius som er blant de beste i sine "kategorier".
Bak Henrik er det tomt som i verdensrommet.
Bak Marius skimter man noen små svake lys som kanskje blomstrer om noen få år. Kanskje.

Men nå skal vi glede oss over Marius i The Open.
Jeg trodde for et par dager han hadde sjans på cut'en.
Nå VET jeg at han KAN klare det.
Han slår like gjerne en birdie som en bogey.
Håper det tipper rett vei til slutt.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Hvem har den beste livescoren (som oppdaterer seg selv?)

Joe

over 19 år siden

Joe

Har kun funnet den på opengolf.com, men den er ufattelig treg... Golferen.no er raskere, men her må du oppdatere selv og de følger kun Marius...

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Som en liten kuriositet så kan man legge merke til at Thorp ligger foran Henrik Stenson for øyeblikket, så norske amatører gruser mao de beste svenske proffene ;)

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

To birdier på de to siste par 3 hullene nå og T40!

Supert!

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

De svenske kommentatorene sa akkurat det samme som de norske gjorde for noen år siden! "det burde være noe for det SVENSKE golfforbundet å tenke på, at Norge er bedre enn sverige for øyeblikket" !!! Det trodde jeg vel aldri at jeg skulle høre!! :D:D

Men, de er imponert over denne ungen gutten, som spiller bra! Og det med rette! Hold i på de siste nå, så blir det helgespill!

Mot klimax

over 19 år siden

Mot klimax

Cut'en i lomma og bare 3 hull igjen.

java

over 19 år siden

java

java applet'en på opengolf.com oppdaterer seg selv

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Live score her også:
http://www.pga.com/openchampionship/2006/scoring/scorecards/29541.html

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Juhuuuuuuuu!
Birdie på siste!

Zinho

over 19 år siden

Zinho

For en kar! Gratulerer. Nå blir det topp 20 på søndag

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Får vi be om økende vind i Liverpool nå. (",)
T44 akkurat nå, mange som starter friskt og mange som ikke har startet ennå

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

da landet han på -2. det burde da holde til å klare cuten. isåfall stemmer det jeg sa, han klarer cuten, nå må han bare gjøre det bedre en å havne midt på treet, som jeg trur han kommer til å være.

Pojected Cut

over 19 år siden

Pojected Cut

Ser ut til å bli -1 eller -2 , dvs trolig er Marius videre. Det blir en spennende helg...

hmmmmm

over 19 år siden

hmmmmm

Ser jo ut som spilleforholdene er veldig lette idag. Kan det tenkes at cutten går på - 3?

Projected Cut

over 19 år siden

Projected Cut

Klart den kan bli -3. Synes det er litt for mange spillere bak Marius nå med mange hull igjen og tett opp til -2......uff uff

jagadrit

over 19 år siden

jagadrit

Klarer han cøtten??

Truls

over 19 år siden

Truls

Akkurat nå er det 31 spillere intill 3 slag bak Marius som enten ikke er ferdig eller har startet. Så dette kan bli spennende!

Golfer

over 19 år siden

Golfer

Tiger - 12 i klubbhuset - 2 på Thorp, hva tror dere om cut?

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Cutten er akkurat nå oppe på par faktisk.
Cutten går nok på -1.

Long John

over 19 år siden

Long John

Stakkars John Daly, trippel på siste hullet og misset cut med 2 slag

St. Able Ford

over 19 år siden

St. Able Ford

Marius skal gå 3. dag med Lee Slattery, og starter etter hva jeg kan forstå 11.30, norsk tid.
Skal vi si en 69-runde??

nei

over 19 år siden

nei

67 i morgen

jagadrit

over 19 år siden

jagadrit

Herlig, han har ikke noe å tape nå. Hadde vært gøy om han fikk til et par kanonrunder.

:-(

over 19 år siden

:-(

Stakkars marius som må spille med lee slattery i dag, snakk om å ende opp med kjipp spillepartner.

hvorfor er Lee så kjip???

over 19 år siden

hvorfor er Lee så kjip???

Hva er motivasjonen for utsagnet ditt???

!

over 19 år siden

!

marius hadde snittdrive på 311 yard fra tee idag,og han brukte vel heller ikke alltid driver!!

jkil

over 19 år siden

jkil

snitt drive måles på 2 hull, der de fleste bruker driver

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Helt korrekt. De måler ikke snittutslag, men snittdrive på utvalgte hull.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her