Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ping G5-hva er forskjellen ?

uvitende

over 19 år siden

uvitende

Jeg har vært inne og tittet på sidene til Ping og lurer på om noen kan forklare meg tanken og forskjellen på G5 driverene.....

hva er forskjellen på med og uten offset ?

håper noen seriøse kan gi meg svar

hakke

over 19 år siden

hakke

har lurt på dette selv ?

er det ingen som vet......

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

PING G5.
Uppföljaren till Pings succédriver G2.
En vidareutveckling av det 460 cc stora klubbhuvudet där 8 gram har omplacerats från träffytan och toppen av klubbhuvudet till sulan för att ge lägre tyngdpunkt och mindre spinn för ökad längd

PING G5 OFFSET.
Offset modellen har mer offset och viktfördelning som ska reducera eventuell slice.

Dette er en omtale av Driver`ne

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

Og den med offset har et mer lukket kølle hode.... Offset betyr noe sånt som "oppveie". Så da er det nok meningen den med offset skal oppveie for noe og da er en av tingene sikkert slice (eller som det kalles så fint POWER FADE)

uvitende

over 19 år siden

uvitende

takk for info !

kan du si noe om hva som er omtalt/forventet ballbane ?

Lit vitende

over 19 år siden

Lit vitende

Offset betyr at køllefront/bladfront er forskjøvet noe bak hosel/skaft.
PÅ jernsett (normale sett for amatører) vil bladet ligge mer offset på lange jern enn på korte.
Teorien er vel at dette skal motvirke slice.

Onset er motsatt. Da er front på blad foran hosel/skaft

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

Kan desverre ikke hjelpe deg der (ennå) så du må nok bare prøve selv. Det har jo litt med stivheten i skaftet og loften du velger på køllehode skulle jeg tro. Har du kjøpt eller skal du kjøpe? Selv har jeg en 9 grader med 65S Adila skaft og er fornøyd både med ballbane og lengde.

Turisten

over 19 år siden

Turisten

Kaller du slice'ene dine for Power Fades (som bl.a er Tiger og Mickelson "standard" ballbane)?

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

Er du "grønn" Turisten? Eller klarte du ikke se ironien i Power Fade? Og hva vet du om jeg slicer eller ikke? Og hva vet du om standard ballbane til Tiger/Mickelson? Hørt de noen snakke om det eller opplevd det selv? Eller hadde du ikke annet å komme med?

By The Way..

over 19 år siden

By The Way..

Tigers naturlige ballbane er høy draw og Mickelsons er liten fade...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her