Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfbaner i Göteborg-området

Sverigefarer

over 18 år siden

Sverigefarer

Noen som vet om noen fine golfbaner i nærheten av Göteborg?

rro

over 18 år siden

rro

Spilte for ca. 2 uker siden på følgende:
* Lyckorna - Bra
* Kungälv Kode - Veldig bra (par 6 hull...)
* St. Jörgen - Grei
* Stenungsund - Bra

HIO

over 18 år siden

HIO

Å hevde at Kungälv Kode er en veldig bra bane er vel å overdrive føler jeg..Kan strekke meg til helt grei, men ikke noe mer. Banen er jo livsfarlig å spille på. Jeg har aldri bøyd meg så mye ned på en golfbane noen gang, FORE FORE oppsummerer hele banen. Hullene er altfor tett innpå hverandre....De ønsker tydeligvis å være litt finere enn andre baner, masse flotte biler utenfor klubbhuset, litt vestkant preg på proer og mange av medlemmene.
Da vil jeg faktisk heller anbefale lyckorna og stenungsund. Mye bedre layout på banene og mer folkelig. Og du slipper å være nervøs hver gang du skal slå....

Pope

over 18 år siden

Pope

Borås er knallbra!

Golfo

over 18 år siden

Golfo

Kungsbacka rett syd for Göteborg er en klassebane.

Krutt

over 18 år siden

Krutt

Enig i mye av det HIO skriver om Kungälv. Pent anlegg med fint klubbhus og fin shop. Noen spennende og morsomme hull, men altfor trang og farlig. Fikk skikkelig Nes-følelse når jeg spilte den. Bortsett fra at kvaliteten var bedre, selvsagt.

Niblick

over 18 år siden

Niblick

You have to go and play the Hills course. I looked in during construction and I think most people will enjoy it.

Sverigefarer II

over 18 år siden

Sverigefarer II

Niblick: Jeg skal også til området og vi tenkte først på Hills. Snakket med en som kjennner noen svensker som spiller mye i området. De mener Hills er oppskrytt og at vi burde spille andre baner (Miklagardsyndrom?).

Har også fått med meg at Hills er en "strategisk bane" med mange blinde slag. For meg blir slike baner alltid vannskelig før man kjennner den.

prøv

over 18 år siden

prøv

Prøv Vara-Bjertorp, kjempe bane med hyggelig pro-shop. Det finnes til og med et slott i umiddelbar nærhet, med 3 retters kjempe middag for en billig penge:)

Pope

over 18 år siden

Pope

Borås og Skövde

Krutt

over 18 år siden

Krutt

Skövde? Da begynner man å dra "Gøteborg-området" litt vel langt.

Den som vet

over 18 år siden

Den som vet

Jeg har spilt de fleste nevnte baner, og kan informere om at Hills er overlegent best. Denne er en konkurransebane med 6!! tees på hvert hull, hvor vanlig herretee er det 4. bakerste!
Hullene er flotte, forholdene er nær perfekte.
Jeg ble ihvertfall mektig imponert, og greenfee er overkommerlig ut Juli.(450Skr tror jeg)

Niblick

over 18 år siden

Niblick

I cannot remember any blind holes on the course. In fact when we walked the course with the owner that was one of the things he and Hills had talked about that there should not be any blind holes.

It might be overated but should you not go and play it and find out for yourself?

TAH

over 18 år siden

TAH

Kom hjem fra en liten golftur i sverige i går. Spilte følgende baner:

Halmstad Sødra - bra bane.
Halmstad Norra - helt fantastisk, men litt langt syd kanskje?
Forsgården- har hatt europatur 2 ganger på 90'tallet. Bra stand.
Kungsengen- bra, men to idiothull etterhverandre trekker ned (15 og 16.)

Gullbringa GCC - har 27hull. Vi spilte kun 18 av dem uten å bli noe sælig imponert.

Alle banene hadde meget gode forhold!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her