Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Vanskelige golfbaner

Eivind Skåre

over 24 år siden

Eivind Skåre

Statistikken på ScanGolf sine sider om at Tjøme GK er Norges vanskeligste bane tror jeg ikke vi kan sette særlig stor lit til. Det er den letteste banen jeg noensinne har spilt på. Det var der jeg spilte meg ned fra GK og direkte til handicap 32.5. Banen er så godt som helt flat og er meget lettspilt. Det forundrer meg stort at det er den banen som har registert den laveste gjennomsnittsscoren. Det må være mindre enn middelmådige golfspillere som har registrert disse poengsummene.

Skoger GB derimot på 3.plass skal jeg innrømme er en vanskelig bane. Svært kuppert og mange lange hull. Jeg har spilt både på Kjekstad, Sande, Skoger, Drøbak, Asker og Kongsberg i tillegg til Tjøme, men spørr du meg er altså Tjøme den enkleste av disse.

Jarle Midtskogen

over 24 år siden

Jarle Midtskogen

Jeg er for så vidt enig med deg. Grunnen til at Tjøme ligger på toppen er at det er registrert veldig få runder på denne banen. De fleste er også av samme person.

Jeg har nå gjort det slik at banene ikke rangeres før det er registrert 25 runder. Etterhvert, når flere runder blir registrert kommende sesong, kan det kanskje være fornuftig å øke dette antallet igjen.

Vegard Beider

over 24 år siden

Vegard Beider

Det er vel ikke tvil i det hele tatt at "Norges flateste" bane, Tjøme aldri kan bli den vanskeligste. Jeg personlig mener at Onsøy bør kvale inn som vanskelig samt Norges dårligste anlegg, 9hulls banen i Kristiansand(Randesund)..

Sven F

over 24 år siden

Sven F

Nå var jeg ikke kar om å finne Tjøme øverst på tabellen. Der stod Mørk høyst urettmessig plassert. Denne idylliske familiebanen finner visst mange hard å gå. Visst finnes vanskelige hull der, men de fleste er jo relativt korte, så de som strever, strever nok med ballretningen. De som behersker denne kunsten finner nok Mørk noe lettere enn dem som har svart på undersøkelsen i Scangolf. Tips om et vanskelig hull: Prøv hull 9 på Randsfjorden gk. Her går det utfor!

Lake Placid

over 24 år siden

Lake Placid

Jeg syntes nå hull 9 på Bogstad er rimelig svårt jeg da............

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her