Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf i Torrevieja - for begynnere

Nybegynner

over 21 år siden

Nybegynner

Vi er tre stykker som planlegger en golftur til Spania - Torrevieja i mars.
Problemet er at vi er begynnere, alle tre har grønt kort. Forsøker å finne handicapkrav på baner i nærheten, men finner ingenting om dette på nettsidene.
Er det noen som kan hjelpe? Forslag til baner med lave krav tas imot med takk. Gjerne med link til nettsiden.
Hilsen nybegynner som er bitt av golfbasillen

golfer

over 21 år siden

golfer

Det er ikke noe problem å få spille på de aller fleste banene i området der. Hcp-kravet er stort sett at dere kan betale green fee. Har personlig aldri blitt spurt om hcp-kort i Spania.

Lykke til

Thomas

over 21 år siden

Thomas

I Mars kan dere få litt problemer. på sommerstid er det ingen som spør om HC kort.
Var der i mars i år og ble spurt om kort på alle banene utenom Las Ramblas.
Campoamor og La Finca kan dere nesten bare glemme.
La marquesa er det kanskje muligheter på.

Lavida

over 21 år siden

Lavida

Kjør til El Plantio-banen v flyplassen (40 min). Der er også en 9-hulls par 3-bane av god kvalitet. Flott bane å spille på for GK'ere. Så kan dere legge inn en og annen 18-hulls etter hvert som dere blir varmere i piquet-trøyen.

Thomas Knag

over 21 år siden

Thomas Knag

La Finca og Campoamor er jo de beste banene der nede, men Villa Martin er også bra og der går det nok an å spille uten hcp... de er ganske dumme nede i torrevieja på golfbanene. I sommer var jeg og spilte i spania for vi har hus der.. Jeg og en venn gikk for å spille, så sto det at du måtte være voksen for å ha en bil.. Jeg gikk opp og sa "to juniorer" han sa greit, og jeg sa "og en bil". De reagerte ikke helt og gav meg en nøkkel.

Tror nok at du kommer inn på noen baner i distriktet uten handicapkort.

Nybegynner

over 21 år siden

Nybegynner

Da var turen over.
Spilte La Marquesa Mandag og Lørdag. Fin for nybegynnere. Litt slitt.
El Plantio på Tirsdag og Fredag. Brede fairways, noe kø.

Las Ramblas på onsdag. Utrolig morsom. Smale fairways, kupert, ballen rullet av selv om man traff midten. Raviner, juv, Ballselger på hull 7 hadde god omsetning.

Torsdag var fridag, hadde tenkt oss til Alicante, men bombeaksjonen i Madrid ødela (selvsagt) dagen fullstendig.

Bomber til tross, turen ga absolutt mersmak

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her