Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvorfor?

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

Er det noen der ute som kan gi meg en forklaring på hvorfor det heter Ama Tour? Det er jo ingen sammenheng i den. Ikke får man poeng og ikke kan man rykke ned/opp i den. Kun noen plasser som gir tilgang til P4. Jeg skjønner P4- Tour, A/B/C- Tour for der er det rykke opp/ned som er litt avgjørene, men AmaTour navnet får jeg ikke til å stemme som en Tour. Kanskje bør NGF vurdere navnet til neste år. Eller vurdere å gjøre turneringen om så den blir en Tour som gir opptourer og nedtourer ;-)

Noen der ute som har svaret?

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

Hmmm... Ingen?

Tomsingen

over 19 år siden

Tomsingen

Tour har da ingen verdens ting med opp eller nedrykk å gjøre???

Slutt å surr.

Det betyr kun at turneringene arrangeres under samme paraply.

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Tour er et kult ord. P4-turneringsserien eller P4-konkurransene blir liksom ikke det samme.

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Duste-tråd

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

Duste-tråd eller ikke.... Som jeg sa P4-Tour skjønner jeg så den kan for all del beholde navnet. Den har en sammenheng. AmaTour arrangeres slett ikke under samme paraply. Den er en klubb turnering og kun det (turnering for turnering). Kanskje jeg tar feil men heter det ikke tour når det er slutt resultatet som teller? (eks: Tour The France) Selv om det er flere vinnere underveis. Man får poeng/rangering underveis osv.

Og at noen finner denne tråden dustete spiller ingen rolle. Jeg hadde bare likt at Amatour og P4 i prinsippet var ganske likt. (P4 = Elitedivisjon og Amatour = 1 divisjon)

mikeyboy

over 19 år siden

mikeyboy

jeg skjønner poenget ditt, men for noen år tilbake var det ikke noe som het p4, og da kalte de det amatour siden da ga de ut poeng osv.. men når du tenker over det har det ingen betydning hva en turnering heter.. det handler om god golf og morro ;)

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

Enig til Dovre faller. God golf og moro. Men fortsatt hadde det vært artig at selv AmaTour kunne være litt mer tellende. Kanskje det da hadde blitt enda bedre golf som igjen betyr mer moro.

Bare litt tankespinn til tross for dustete tråd :-)

Stupid

over 19 år siden

Stupid

Hvorfor heter det JaZZa hjørnet når de står midt i rommet?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her