Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Boikott ama-tour i Oslo

WatchDOG

over 19 år siden

WatchDOG

Oslo eller Tyrifjorden ?
Oslo selvfølgelig, tenkte jeg og skulle til å melde meg på.
Men så ser jeg at de skal ha greenfee BEGGE dager.
Har aldri likt grådighet.
Derfor blir det Tyrifjorden i stedet.
Men Oslo er helt sikkert greit for dem som vanligvis ikke greier cut.
En mulighet er jo også å trekke seg fra 2dre runden dersom man ikke har mulighet på en plassering helt i toppen.
Nei, la gamlehjemmet få ha parken ved campingplassen for seg selv.

asdsd

over 19 år siden

asdsd

enig!

Blir tyrifjorden...

Flipper

over 19 år siden

Flipper

Ehhh?

På Oslo er det 72 hull.

Da blir prisen???

ADHD

over 19 år siden

ADHD

Prisen blir vel for fane den samme selv om man får flere hull...
En ama-tour koster raskt 1500kr hvis man regner transport, innspillsrunde, baneguide og blablabla.
Med ama-tour nesten hver helg blir det 6000kr i mnd.
Få klubber sponser deltagelse.
Ergo blir det ganske dyrt for de mest aktive som gjerne er i skolesituasjon uten inntekt.
Derfor støtter jeg gladelig opp om boikott av de klubbene som prøver å dra prisen i været.
Ingen Oslo-tur på meg heller.
Bra tiltak, WatchDOG

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Enten så vil man spille, eller så lar man være.
Folk klarer sikkert å ta egne beslutninger.

Å oppfordre til boikott er i pinligste laget.

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Pinligt for Oslo GK mener du !!!

Billy

over 19 år siden

Billy

Ikke så enkelt som du sier, Fooore.
Kan vel være en del spillere som gjerne vil spille men som ikke har råd.
Men golf er kankje bare for kjekkaser som har pappa med feit lommebok ?

Nullen

over 19 år siden

Nullen

Som det meste annet her i verden koster også golf penger. Synd men sant. Hvis jeg ikke har råd til å spille et sted, betyr ikke det at de er utsugere. Jeg kan bare la være å spille der.

Oppfordre til boikott er fullstendig misforstått spør du meg. Ingen som nekter deg å spille på Tyrifjorden...?

Enig med Nullen

over 19 år siden

Enig med Nullen

Slutt å syte. Spill golf der du ønsker/har råd, eller la det være. Alle idretter koster. Golf er billig om du sammenligner med f.eks hva det koster å satse på alpint. Om dere ikke har råd til Bogstad så spill for guds skyld på TF, eller hold dere hjemme så er alle penga spart !!

leif

over 19 år siden

leif

her kommer sossen med sine meninger ser jeg!

Uenig med Nullen

over 19 år siden

Uenig med Nullen

Golf er billig sammenlignet med alpint ???
Jeg er aktiv i begge idretter på høyt nivå.
Golf koster bortimot det tidobbelte.
Den som ikke veit hva han prater om bør holde kjeft.

ja

over 19 år siden

ja

ja... og lese ngf's turneringsbestemmelser/retningslinjer for amatour

Uenig med leif

over 19 år siden

Uenig med leif

Alle som er uenig med leif er tydeligvis sosser. Simple world, simple mind.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Om det er turneringsspill eller vanlig selskapsgolf vurderer jeg følgende:

-banekvalitet
-pris
-reisetid

Og så tar jeg en avgjørelse.

Vanskelig? Nope.

Uenig med egoer

over 19 år siden

Uenig med egoer

Fooore, du tydeligvis så eksentrisk at du ikke har skjønt essensen i tråden.
AMA-tour er inngangsdøren for de unge som vil satse på golf på høyeste nivå. Mange av disse har ikke råd til å bruke tusenvis av kroner i måneden på idretten sin, og blir dermed skviset ut.
Vi ser allerede fra i fjor til i år at det har blitt en forgubbing på ama-tour. Mange spillere langt oppi 30 og 40-åra. Jeg er en av disse, og fra klubben min er vi nå 5-6 gubber som jevnlig deltar på ama-tour.
Dessverrer så har vi også noen gode spillere i begynnelsen av 20-åra som fortsatt er under utdannelse, og som rett og slett ikke har råd til så høye konkurranseutgifter. Disse vipper i stedet over til fotball, ishockey og andre aktiviteter og blir dermed tapt for golfen.
For noen år siden kom Miklagard med enorme greenfeepriser, og dermed spratt prisene på alle de andre klubbene også i været.
Når nå Bogstad drar inn greenfee begge dager i ama-tour blir det garantert andre som gjør det samme neste år. Resultatet blir at ama-tour til slutt blir en turneringsserie for belbeslåtte gubber som venter på å bli gamle nok for senior-tour.
Derfor støtter jeg boikott.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Om essensen i tråden er forgubbing, så var det ikke på det grunnlaget jeg skrev mine innlegg nei.

Trodde en god del klubber støttet sine yngre talenter?

Og nei, jeg er hverken velbeslått eller et ungt talent....

samme som før

over 19 år siden

samme som før

Prisen for å spille International Trophy på Oslo GK har vært den samme siden 2004(kanskje før det igjen også) 300+300+startavgift. kan være dette er dyrt. men 150kroner pr runde på bogstad er ikke så værst. heller ikke 300 om enn ikke greier cutten

mikeyboy

over 19 år siden

mikeyboy

det er nesten ingen klubber som støtter jr til å spille amatour,samma om de er talenter eller ikke. Amatour er en turnering som er enklere en a-tour og derfor vil jr prøve seg på å spille denne turneringen for å vise seg litt fram, men er vanskelig når en klubb forlanger så mye penger(og de har så mye fra før av). Boikotte, er vel litt i det drøyste, men synes Bogstad bør senke prisen, ellers blir dette normale priser til neste år. =/

Økonom

over 19 år siden

Økonom

Har ingen interesse i Amatour, men lurer litt på hvorfor enkelte mener at Oslo GK skal ytterligere subsidiere spill for en liten utvalgt gruppe. På Bogstad virker det som det stort sett er fullt hver dag med spillere som enten er medlemmer eller gjester som er villig til å betale 450 eller 600 kroner for en runde. Med et greenfee per runde på kr. 300 så taper de jo allerede ganske mye penger på turneringen. Eventuelle boikottere skader derfor ingen andre enn seg selv.

Det er et uttrykk på engelsk som heter "to bite of your nose to spite your face". Passer godt her.

Nasse Nøff

over 19 år siden

Nasse Nøff

Hvis Oslo føler dette blir sponsing av en gruppe som ikke fortjener det bør de snarest avlyse ama-touren.
Alle andre klubber har store ekstrainntekter på ama-tour. Ikke hver dag man kan selge 100 greenfee på 4 timer.

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

De har ihvertfall gjort et fremskritt fra ifjor(håper jeg), for da tok de betalt greenfee for begge dagene da man betalte før start lørdag. Så for de som misset cutten ble det ganske dyrt.

Det gjorde de forøvrig også på Nes iår, noe som jeg synes er relativt lite kult gjort! (og ihvertfall når jeg spilte så dårlig at jeg ikke fikk spille søndag....! )

Håper resten av klubbene som arrangerer amatour og slikt skjønner at det er dyrt nok fra før, om man ikke skal betale for noe man kanskje ikke får!

mvh

NB, jadajada, jeg vet at det sikkert kommer noen artig-klumper og sier at det er din egen skyld, fordi man spilte så dårlig osvosv, men bare glem det. Man straffes nok når man misser cutten og føler seg skikkelig dårlig! om man som sagt skal betale dobbelt opp også!

Kørking

over 19 år siden

Kørking

Feil, Tiger, De andre tar greenfee for kun en dag og man får spille søndag gratis dersom man greier cut'en.

FigerTan

over 19 år siden

FigerTan

Kørking: har du ikke fått med meg at du får spilt 4 runder iløpet av turneringen? I nesten alle andre Amatourer med unntak av Narvik spilles det TO runder. Hva er da galt med å betale for å få spille?

Jeez.

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

@kørking.... det du sier er FEILFEILFEIL... For det første sier NgF´s sine anbefalinger at Amatour-turneringene bør ha redusert greenfee, osvosv,,,dette har jeg skrevet om tidligere, så jeg gidder ikke å repetere alt.....

3 av de 4 amatourene jeg har spilt i år, har tatt betalt for 2 dagers spill, før første runde. Riktignok var det NOE redusert greenfee, men med startavgift i tillegg, så ble det omtrent samme sum som om man skulle betalt full greenfee for 2 runder. Dette synes jeg ikke er riktig, som du kanskje skjønner?!

På Oslo, så er det 4 runder, og man kan derfor komme unna med at man tar 300 per dag... Og det er greit nok, så lenge man slipper å betale 600 før man starter, som jeg gjorde i fjor! Man skal IKKE straffes for at man har en dårlig dag/suger/er sandbagger/jålehcper/osvosv!
(ok, kanskje litt for at man har jålehcp da... ;) )

Men alvorlig talt, det kan ikke være så vanskelig det her??P

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

By the way, jeg kommer SELVSAGT ikke til å boikotte denne turneringen, da Oslo Gk alltid har hatt en bane som på denne tiden av året viser seg i sin beste forfatning! Bortsett fra de SINNSYKT aggresive gjessene på hull 16 da!! :D

Gleder meg til å spille denne turneringen, selvom 36 hull om dagen er tøft!

mvh

KalkulatorFan!

over 19 år siden

KalkulatorFan!

Problemer i hoderegning, TigerFaen?
De klubbene som har arrangert ama-tour har tatt redusert greenfee for en dag pluss turneringsavgift.
Hvilke klubber har tatt mer enn vanlig helgegreenfee minus turneringsavgiften på 150 kr ?

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

Ikke skjønner jeg at noen kan forsvare prisene som blir "tatt" på AmaTour i år. Men det er jo med klubbene som med spillerne..... Har ikke klubbene "råd" til å arrangere til en billig penge så BØR de la det være og har ikke spillerne "råd" til å delta kan de gi f.......

Det er jo synd at det ikke lenger er heder å god omtale for en fin bane og godt arrangement som teller lenger når det gjelder denne turneringen men kun inntekter.
Kanskje klubbene/banene hadde hatt mer i kassen etter endt sesong fordi folk (spillere) som har hatt en fantastisk opplevelse (helthetsinntrykk) etter en Amatour har brukt jungeltelegrafen og fortalt venner å bekjente at DEN bane bør/må du spille. Sånn som det er i dag blir det jo til at fytti huff der var det dyrt, og er folket negativ til det ene så blir de jo lett det på andre ting på banene også. Men som sagt (se over) har du ikke "råd" så la det være (gjelder både spillere og klubber)

latterlig..

over 19 år siden

latterlig..

Jeg er vel ikke akkurat en av de 'lovende' juniorene det satses på, (har 5hcp og er 18 år), men for det blir dette for dyrt.
Hvis jeg i det hele tatt hadde kommet med på Oslo måtte jeg skippet det, blir alt for dyrt.. Regnet ut at jeg må ut med rundt 1500 kroner for denne helgen, dette er jo helt latterlig for å spille en j*** turnering? Jeg må jobbe 3 dager for å få råd til dette..

plingplong

over 19 år siden

plingplong

Er det ikke maks 600 på Bogstad, og 500 på Tyrifjorden da?

100 kr forskjell, og da får man i tillegg to runder mer.

Dessuten koster det gjerne å kjøre bil en halvtimes tid fra byen eller??

latterlig..

over 19 år siden

latterlig..

400 på tyrifjorden,, i greenfee that is.

Tim Johansen

over 19 år siden

Tim Johansen

Jeg tror det er på tide å komme med en liten presisering.
På Bogstad koster runden under amatour kr 150,-. Normal greenfee er kr 600,- pr runde. Prisen for å spille turneringen er uendret fra 2004, selv om greenfee gikk opp i 2006.

Lørdag betales kr 300,- i greenfee for 36 hull + startkontingent kr 100,-.
For de som klarer cut, kr 300,- for 36 hull på søndag, som betales før start på søndag. Hvor vanskelig kan dette være?

Ikke et vondt ord om Tyrifjorden, men det står da vitterlig i deres turneringsbestemmelser at gjestespillere betaler greenfee.

Jeg anbefaler mange av de anonyme høylytte kritikere å lære seg både å lese og regne. Det er også en stor fordel å undersøke fakta før man uttaler seg.
AMA Tour er ikke en turnering i NGF regi - det står klart på ngf.golf.no.

Vi ønsker velkommen til International Trophy, og håper det blir en fin turnering. Banen er i flott stand, og åpen resten av måneden for alle som har etablert handicap.

Jeg har ingen problemer med at WatchDOG , asdsd, ADHD, Jørgen, mikeyboy, Nasse Nøff & co holder seg borte. Jeg håper faktisk de finner seg noe annet å gjøre!

Mvh
Tim Johansen
Sports- og markedssjef
Oslo Golfklubb

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

At Ama Tour ikke er i regi av NGF burde ikke ha noe å si på måten ting kan bli gjort på. Anbefalingene kan jo fortsatt følges og utvikles (ikke ved å ha høye avgifter)

Og som jeg sier i tidligere innlegg så syns jeg det er synd at heder/omtale av bane/klubb ikke lenger er det som teller mest ( gjelder ikke spesielt for på Oslo Golfklubb ) Godt rykte blant golfere kan vise seg gi penger i kassen enn høye "startavgifter" 1 helg.

Selv ikke NM (over 4 dager = 2 dager a 2 runder) tar mer enn ( se avsnittet under )

Turneringens navn er Norgesmesterskapet for herrer og damer 2006.

Turneringen avholdes i Norges Golfforbund fra den 3. august 2006 til den 6. august 2006.
Påmelding begynner 12. april 2006 kl. 00:00.
Siste påmeldingsfrist er 20. juli 2006 kl. 12:00.

Startkontingent er 500 NOK per deltager.

Men men det er vel noen som har brukt kalkulatoren ( trenger ikke kunne regne om man har det ) og funnet ut noe annet.

Uansett så ønsker jeg alle ( som skal delta og arrangere ) lykke til.

Timothy

over 19 år siden

Timothy

Timmy !!
Johansen ble litt kjekk paa slutten, men det er jo en bra deal aa spille 36 hull paa Bogstad for 400 kr. De fleste her inne er jo lidenskapelig opptatt av golf, saa 175kr per runde (4 runder paa to dager) er vel ikke noe aa klage paa.

Craz-E

over 19 år siden

Craz-E

Her var det masse syting for noen skarve kroner!

Men her et lite tips til dere som går for baneopplevelse og banekvalitet:

Jeg spilte på Bogstad sist lørdag og Tyrifjord på mandag. Begge banene er i meget god stand, men Tyrifjord var likevel best med noe bedre fairwayer og smoothere greener! I tillegg ligger jo Tyrifjord bedre til rent visuelt sett, samt at banen er etter mitt skjønn mer utfordrende!

Og for å ha det klart, jeg er hverken medlem i Oslo GK eller
Tyrifjord GK. Derimot norges (snart) beste bane, Byneset GK ;)

Men for all del, begge banene er kanonbra. Og, skulle det stå på pengene så får dere samle opp noen tom-flasker, så får dere råd til å spille på Bogstad også!:)

Lykke til alle dere som skal spille ama-tour, samme hvor dere skulle ende opp å gjøre det!

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

Ja hadde det kun blitt med start fee`n så, men det kommer straks noen flere "utgifter" for mange på en sånn turnering. Innspill, startavgift (er), overnatting (er) og transport +++ og da hadde det jo slett ikke vært vondt at noe kunne vært "gratis" Men shit au..... det er frivillig.

Hilsen en "gammal gubbe" som skal spille MidAmatør der innspillet er GRATIS

Have a nice day

Facts

over 19 år siden

Facts

Alle turneringer i regi av NGF har gratis spill og innspill. Her betales kun en startkontingent, som går til å dekke premier.
Alle baner skal bidra til å avvike turneringene i regi av NGF, og arrangementene går på rundgang.
P4-tour, NM og Mid-amateur er eksempler på forbundsturneringer.
AMA tour er en åpen klubbturnering, i en "mal" godkjent av NGF.
Hvorfor skal klubbene måtte gi bort produktet sitt utover det man har forpliktet seg til?
Viktig å skille snørr og bart.

Dette til informasjon.

Ole Bull(shit)

over 19 år siden

Ole Bull(shit)

Helt riktig det Facts sier.
Så når produktet blior for dyrt lar man være å kjøpe det.
Masse annet fint å være med på i helga.
Oslo er best for de som vanligvis ikke greier cut.
Tyrifjorden er best for de bedre spillerne.
NM mid amatør er best for gamle luringer.

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

Hvorfor kan ikke klubbene gi bort litt av produktet? Ser for meg at det kun blir gamle luringer (som Hr. Shit ( Ole Bull ) kaller oss :-) ) som blir spillende AmaTour på sikt da det kun er vi som har råd.

PS!!! Barten ble skilt for mange år siden ;-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her