Positive Trond
Delvis enig med Fjosok.
Banen er i dårlig forfatning, først og fremst pga at de som spiller der til vanlig ikke gidder å legge tilbake divots og reparere ballnedslag på greenene.
Et par fairwayer så også helt nyplantet ut, særlig på hull 10.
Ballplassering burde absolutt vært innført.
Men det mest idiotiske var droppsonene på hull 13.
Ene dagen ble jeg liggende i GUR-området i overgangen, og måtte gå droppe ballen 20 meter tilbake (og lå 20 meter kort av flagget med lengste kølla mi).
Hadde jeg slått én fattig meter lenger kunne jeg droppet meg 20 meter frem i stedet, og da ville innspillet ha blitt mye lettere. Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne ha vanlig dropperegel der.
Synest greenene var vanskelige i utgangspunktet, og flaggplasseringene + noen skader gjorde det enda vanskeligere. Men det er helt OK. Banen skilte klart ut de beste slik en golfbane skal gjøre. Jeg havnet ca 1/3 ned i feltet med en relativt høy poengsum uten at jeg følte jeg spilte dårlig. Hadde jeg brukt like mange slag på f.eks Kongsberg, Oslo, Tyrifjorden eller Nes ville jeg skammet meg. Hauger er sammen med Miklagard (fra backtee only) den beste turneringsbanen jeg har spilt i Norge, og jeg gleder meg allerede til neste turnering der.
Men vil nevne at når jeg spilte inn banen torsdag kveld var greenene fulle av nedslagsmerker, reparerete vel ca 10 nedslagsmerker i snitt per green. Og på fairwayene lå torvene strødd. Hauger har uten tvil en stoooor jobb på gjøre med holdningene til medlemmene sine, og burde kanskje ha en banemarshall som kjører rundt og passer på at spillerne ikke ramponerer banen. De to medlemmene jeg spilte sammen med torsdag gadd heller aldri å fikse hverken divots eller ballmerker.