Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Amatour på Hauger

Torbis

over 19 år siden

Torbis

Jeg må LE når jeg scorene på Hauger. HAHAHAHAHA!

ManoWar

over 19 år siden

ManoWar

For de som lurer er linken:

http://www.golfbox.no/livescoring/leaderboard.asp?tour={40DA450E-D185-4EFA-8FA0-07D9DF1259EB}&grp=1

Miss Cut

over 19 år siden

Miss Cut

HAHA, de er ihvertfall bedre en deg, Torbis!

Torbis

over 19 år siden

Torbis

Miss Cut: ja hva vet du om det da idiotdame? Jeg spilte bedre enn hcp'et mitt jeg da. Jeg kunne jo ganget scoren min med 8 og allikevel klart cutten.

Til Torbis

over 19 år siden

Til Torbis

Stakkar deg! Missa du cuten på grøntkort-turneringa du da! Bedre lykke neste gang. Det går bedre når du blir stor skal du se!

Torbis

over 19 år siden

Torbis

Så gøyale dere er, se på scorene, da. Har det vært noe amatour i Norge med dårligere resultat? Greit nok at greenene var i noe dårlig tilstand, men det får da være grenser. Det står ille til med de norske hobby spillerne.

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

Hmm, jeg får ikke opp noen scorer, når jeg følger den linken?? Er det FIREFOX som kødder med meg, eller er det en feil på linken??

Miss Cut

over 19 år siden

Miss Cut

Javel, så står det dårlig til! Men er det noe å hisse seg opp for eller latterliggjøre? Hvor er det du vil hen?
Du må nok bare slå deg til ro med at det ikke er flere "elitespillere" i Norge, men det er da ikke hobbyspillernes feil, er det vel?
PS: Jeg er ikke ei dame...

Torbis ruler!

over 19 år siden

Torbis ruler!

Hei Torbis!

Kan jeg spørre deg hva du mener med:

"Amatour på Hauger

Jeg må LE når jeg scorene på Hauger. HAHAHAHAHA!"

Inntil videre vil jeg kalle deg en raring. Windows har en masse programmer som kan være til hjelp med stavingen din. Jeg vil også spørre deg om hvor du mottok din mangel på folkeskikk, men det er vel for sent å gjøre noe med det.....

Knall

over 19 år siden

Knall

Torbis!
Hadde du sett hvordan banen er hadde du beundret de som spilte under 90 slag. Banen er helt jævlig med greener det burde vært spilt vintergolf på. Så det er nok grunner til at scorene er som de er.

Miss Cut

over 19 år siden

Miss Cut

Tror nok ikke greenene er skyld i de høye scorene. Kanskje 4-5 slag for de mest uheldige. Jeg har selv spilt mye på Amatour og vet at veldig mange spillere ikke er rutinerte nok og velger en veldig dårlig strategi på banen. Veldig få tenker mer enn ett slag av gangen og får som følge av dette både tripple og det som værre er.

Jeg vet at flere av spillerne på Hauger denne helgen er kapable til å spille under par på en god dag og lett kan forsvare sitt hcp. Hvorfor det blir disse høye scorene på Amatour-turneringer kan man jo diskutere mye, men vi VET jo at det er forskjell på konkurransespill og vanlige selskapsrunder. Tror nok alt bunner ut i disiplin på banen. Både selvdisiplin (inklusive håndtering av nervøsitet) og strategivalg.

Det er skrevet mange bøker om den mentalen delen av spillet. Dette temaet er det alt for mange som overser - og det er jo dumt....

Trøttis

over 19 år siden

Trøttis

Hvor vil du hen med denne kritikken, Torbis ?
Resultatene blir som de blir helt til det kommer bedre spillere som forbedrer gjennomsnittet.
Mener kanskje Torbis at alle som spilte over, la oss si 78 slag denne helga skal slutte med golf eller aldri delta på ama-tour mer ?
Eller mener han at de (vi) bare skal spille bedre sånn uten videre ?
I år har vi sluppet unna jålehandicapspillerne som har fyllt startfeltet tidligere år, i de fleste ama-tour har nemlig alle som ville fått spille ???
Dermed er all kritikk av nivået helt idiotisk.

Det er bare å drite i tullinger som Torbis.
De dukker stadig opp etter ama-tour med amatørmessige kommentarer.
Og en ting er sikkert: Torbis har IKKE vært med på Hauger og spilt en bra runde.
Det vet jeg fordi ingen av de 5-6 beste som Torbis hevder å være er så teite i hue at de ville slenge inn en slik kommentar.
Torbis, du er et misunnelig null som ikke kan spille golf.
Gå og sug på tommelen

Enda en gang

over 19 år siden

Enda en gang

Debattene i dette forum går jo stort sett på hvor dårlig alle spiller.
Kan dere (denne gangen Torbis) finne noe annet å skrive om.
Et spørsmål Torbis klarte du ikke Cuten? enda klager du på hvor dårlig andre spiller.
ER DU DUM

Nullen

over 19 år siden

Nullen

Hvis man spør en dumming om han er dum så får du seff nei til svar. Ingen er smartere enn dummingen. Torbis er neppe noe unntak fra regelen.

Humor

over 19 år siden

Humor

Så flott at Torbis fikk noe å le av.
Enkle gleder for enkle mennesker.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Det er trist å se hvilken forfatning banen er i; Nå har jeg aldri likt Hauger i utgangspunktet men sånn som den fremstår nå så er det bare trist.

Greenene er de dårligste jeg har spilt i år, det er masse tunrapp og ujevnt og elendig. Dette kommer da på toppen av at mange av dem er elendig utformet i utgangspunktet.

Fairwayene var tørre og med veldig lite gress mange steder, med tanke på at Nes kjørte med ballplassering forrige helg, så skulle ihvertfall Hauger gjort det samme. I tillegg var det noen GUR oppmerkinger som skulle vært mye større, spesielt på hull 13 og 18. Jeg ble liggende i på blank jordbakke midt i fairway (utenfor GUR) på hull 13 og i sandet fairway på hull 18 begge dagene, og kunne ikke droppe fordi oppmerkingen sluttet 3 meter unna.

Noen av bunkerne hadde også alt for mye sand.

Når det er sagt så var det perfekt vær for golf, riktig vindretning, og meget hyggelige dommere. Det var absolutt mulig å spille grei golf, men baneforholdene må nok ta skylden for 4-5 slag.

Positive Trond

over 19 år siden

Positive Trond

Delvis enig med Fjosok.
Banen er i dårlig forfatning, først og fremst pga at de som spiller der til vanlig ikke gidder å legge tilbake divots og reparere ballnedslag på greenene.
Et par fairwayer så også helt nyplantet ut, særlig på hull 10.
Ballplassering burde absolutt vært innført.
Men det mest idiotiske var droppsonene på hull 13.
Ene dagen ble jeg liggende i GUR-området i overgangen, og måtte gå droppe ballen 20 meter tilbake (og lå 20 meter kort av flagget med lengste kølla mi).
Hadde jeg slått én fattig meter lenger kunne jeg droppet meg 20 meter frem i stedet, og da ville innspillet ha blitt mye lettere. Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne ha vanlig dropperegel der.
Synest greenene var vanskelige i utgangspunktet, og flaggplasseringene + noen skader gjorde det enda vanskeligere. Men det er helt OK. Banen skilte klart ut de beste slik en golfbane skal gjøre. Jeg havnet ca 1/3 ned i feltet med en relativt høy poengsum uten at jeg følte jeg spilte dårlig. Hadde jeg brukt like mange slag på f.eks Kongsberg, Oslo, Tyrifjorden eller Nes ville jeg skammet meg. Hauger er sammen med Miklagard (fra backtee only) den beste turneringsbanen jeg har spilt i Norge, og jeg gleder meg allerede til neste turnering der.
Men vil nevne at når jeg spilte inn banen torsdag kveld var greenene fulle av nedslagsmerker, reparerete vel ca 10 nedslagsmerker i snitt per green. Og på fairwayene lå torvene strødd. Hauger har uten tvil en stoooor jobb på gjøre med holdningene til medlemmene sine, og burde kanskje ha en banemarshall som kjører rundt og passer på at spillerne ikke ramponerer banen. De to medlemmene jeg spilte sammen med torsdag gadd heller aldri å fikse hverken divots eller ballmerker.

teddy

over 19 år siden

teddy

Norges beste golfspiller, Henrik Bjørnstad som spiller på PGA-touren, gikk ifjor 71- 80 i Hauger Canon Open. Banen er tøff ja...

Mr Nick

over 19 år siden

Mr Nick

... og enda så vant han ikke!!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her