Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

2 Bar Putter! Guerin Rife.

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

Noen som har hørt om/sett denne??

Ser på et program på tv nå, og den ser jo unektelig bra ut! Spesielt super-slow-motion testene mot andre puttere viser jo at denne setter trill i ballen med det samme, mens andre puttere hoppet av gårde mange ganger, før den begynte å trille.

I tillegg har den et alignement-system, ikke ulikt det vår kjære Bernt hadde på sin putter.(her har man et hakk man skal plassere over en linje, men tanken er vel den samme.)

Må si jeg ble litt imponert(!) :D

Har lyst til å teste en slik en, så hvis noen har sett den her i landet, meld ifra!

anonym

over 19 år siden

anonym

På slike tester ruller ballen svært godt for Rife ( og Clyve) - putterne pga svært lav loft/slagflatevinkel.

Rife kjører 1 grad og Clyve mellom 0 og 1 grad. Men Rife kjører horisontale riller i slagflaten i skarp motsetning til Clyve.

På greener med normal stimp blir det et problem på lange putter pga den økte friksjonen den første halve meteren.

Men de er stabile pga tidlig rull på meget kjappe greener, verre der dødelige spiller......til info.

Når det gjelder siktesystemet er det ikke så sensitivt som gode systemer pga den lave høydeforskjellen mellom toppunkt og bunnpunkt på siktemerkene, men funker greit. De lager puttere i god kvalitet Rife.

De gjorde det bra på TV shop i USA, det var der de gjorde et lite gjennombrudd. De har en del spillere på seniortouren i USA.

Guerin Rife er ikke noe nytt, har kjempet en tøff kamp i mange år.

edwinwatts.com har Rife.

Tarzan

over 19 år siden

Tarzan

Hva med Devil Ray putterene?. Noen som vet om de fortsatt er i live?. Ny modell?.

Korak

over 19 år siden

Korak

Devilray har jeg bare sett brukt av fjortiser som skal være kuule

anonym

over 19 år siden

anonym

Alle bra spillere som har prøvd Devilray sier den er useless på lange putter, hvilket virker logisk siden de flytter tyngdepunktet på køllen så langt opp. Da blir det lite feel med køllehodet......og man må slå skikkelig til på langputter - no feel-no control.

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

Takk for svar fra Anonym....Dere to andre kan stikke og lage en ny tråd...

Skulle vært artig å teste denne putteren... Spesiellt dugg-testen(!) så kul ut!

Men nå vet jo jeg desverre av førstehånds erfaring hvor mye juks det er i tv-verden, så det kan vel hende at det er noe slikt på gang her også.. ! :D

Menmen, den så jo bra ut, og MANGE justeringsmuligheter! Det er digg for en liten Nerd! vettu.!

mvh

Tarzan

over 19 år siden

Tarzan

Spør om han har msn eller kansje også telefon nr. Kansje du da får han får deg selv. Så kan dere snakke dugg test resultataer.
Høres kult ut og passe nerdete ut spår du meg. lol

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her