Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bra innendørs senter i Oslo området

Petter

over 21 år siden

Petter

Hei

Hvor finner man bra innendørs senter med god tilgjengelighet ?

Kunne tenke meg et sted der de har en simmulator som måler fart på kølla i treff øyeblikket og gir annen sving info.

Gunnar

over 21 år siden

Gunnar

Hei Petter -

Det finner du på Torshov - Sandaker Golfsenter.
Se nettsiden deres: http://www.golfsenteret.com/

Hans

over 21 år siden

Hans

Var på dette Sandaker Golfsenter for noen dager siden

50 spenn for å trene litt putting virker på meg helt sykt.
Kosta også godt over 1 kr ballen å slå på driving rangen der, mulig dette er normale innendørs priser, men jeg syns det er dyrt.

Så også at de hadde noen gammle simulatorer der, men software fra 99, kan dette stemme ??

HP

over 21 år siden

HP

Joda, det er litt dyrt. Tror putting kostet ca. 20 kroner i fjor. 50 høres ikke så pent ut. Problemet deres er naturligvis at de har et svært bygg som de bare har vesentlig inntekter på ca. halve året. Da må det nødvendigvis koste litt. Dessuten har de vel ikke noen ordentlige konrurrenter i Oslo. Jeg prøver å bruke prisen til å motivere meg til å drive litt mer konsentert trening med litt flere prøvesvinger etc. enn det jeg ofte gjør utendørs...

Etter det jeg husker fra i fjor har de to simulatortyper. En type som baserer seg på å måle hastighet og vinkel på køllebladet i trefføyeblikket, og en annen som baserer seg på å estimere ballbanen vha to store lysplan mellom matten og skjermen. Førstnevnte er temmelig gammel, og ikke helt etter min smak. Det kunne av og til virke som om måleteknikken var litt for unøyaktig. Den andre typen er ganske OK, og lar deg også putte. Kanskje ikke helt billig morro, men det holder teknikk og motivasjon litt ved like mens banen er stengt.

Guffen

over 21 år siden

Guffen

Tilbud og etterspørsel og så videre...
Husker fra i våres at de hadde rimelige protimer med fri benyttelse av simulator.. Nesten ingen besøkende likevel da mange baner ute var åpne.

Glimrende å få tilbakemeldinger med treffpunkt, ballbane etc. direkte.
DA var jeg en fornøyd kunde.

50 kr for putting derimot, det suger.
Putt heller gratis på Innesvingen i Østerås!!

seve

over 21 år siden

seve

nå må dere da reise til Østfold golfsenter i Sarpsborg.
Landets største og beste innendørssenter, uten tvil.....he he

Gunnar

over 21 år siden

Gunnar

Enig i at 50 kroner for å putte på Sandakersenteret er svinedyrt.
Den nye greenen er fin, men ikke verdt 50 spenn pr. gang.
Hadde de satt prisen til 25-30, tror jeg de hadde finansiert det nye dekket raskere.........
Jeg putter da heller hjemme i stua.
Gunnar

Gunnar S

over 21 år siden

Gunnar S

Det koster "bare" 30 hvis man har ballkort der.

tintin

over 21 år siden

tintin

hørte noen sa det var 7000,- for sesongkort på Sandaker, kan det virkelig stemme!!!!?

BP.

over 21 år siden

BP.

Fra http://www.golfsenteret.com/toppframe/priser.html :

Abonnementet kan tegnes fra 1. oktober og gjelder til 31. mai
Fri benyttelse av matten innenfor de respektive tidene man har leid matten. Maks 250 baller pr time.

Før Kl. 16.00 > Kr. 7.500,- pr matte i 27 uker
Etter Kl. 16.00 > Kr. 8.500,- pr matte i 27 uker

tintin

over 21 år siden

tintin

Dette må være det dummeste jeg har hørt (ikke rettet til deg BP)! Koster meg mer å stå i et industribygg og slå baller i en vegg enn å spille på Haga neste år.

Prisen er jo satt så høyt som folk faktisk er villige til betale...utrolig!

Matte-sliter

over 21 år siden

Matte-sliter

Det abonnementet dere snakker om er helt sikkert ment for bedrifter. Tviler på at det så mange privatpersoner som punger ut med dette beløpet for en matte gjennom vinteren.

Golfentusiast

over 21 år siden

Golfentusiast

Ja, dette var dyrt.

Argumentet for å i det hele tatt inngå et slik abonnement, er at man kan gå sammen flere stk. gjennom en hel sesong og få 250 baller i timen.

Dersom man leier matten for 1 time i alle de 27 ukene, vil man betale 8500,-/(27 * 250) = 1,3,- per ball. Gitt det er ledig utslagsmatte når man kommer dit (noe det alltid er), er dette 30% dyrere enn om man kjøper baller fra automaten (1,- per ball). 3 personer kunne jo i prinsippet delt på ballene hver time og stilt seg på 3 ulike matter (1 forhåndsbestilt og to andre) og hakket i vei over 80 baller i timen - DERSOM dette var billigere. Men, det er det jo ikke...

Senteret sier jo noe kryptisk at "innenfor de respektive tidene man har leid matten", så mulig at man kan leie den for 2 timer og få totalt 500 baller - fortsatt til en pris av 8500,-. Pris per ball blir da halvert (0,65,- per ball). Dette er vel uansett uaktuelt, da man er rimelig lei/sliten etter 1 time med 80-90 baller (kvalitetstrening, må vite).

Tipper dette "tilbudet" retter seg mot bedrifter som i sin iver etter å skape noe sosialt ut av bedriftsgolfen ( i seg selv en glimrende tanke) ikke bryr seg så mye om denne typen kostnader.

Forøvrig tror jeg det er svært få som står innendørs i mai......

Østfoldgolfer

over 21 år siden

Østfoldgolfer

Det må da være mye bedre å reise rett over grensen til Sverige og spille på sommergreener i frisk luft og fine omgivelser enn å drive inne i den dårlige lufta??

Snedd

over 21 år siden

Snedd

Helt klart best å spille utendørs i Sverige enn å spille innendørs i en hall. Men hvis vinteren blir som i fjor, holder jo banene i Sør-Sverige og i Danmark stengt like lenge som banene i Sør-Norge...
Vi får håpe på en mildere vinter i Sverige! Å vente helt til etter påske med å spille ute, er uutholdelig.

Matte-sliter

over 21 år siden

Matte-sliter

Å reise utenlands er ikke noe man kan gjøre et par kvelder i uka...

Østfoldgolfer

over 21 år siden

Østfoldgolfer

Fra Oslo sentrum til Dynekil bruker du ca 100 minlutter på lørdag og søndag morgen!! Det er da ikke så galt for å nå en bane med finesommergreener i november og desember?
Er man entusiast så er man entusiast!! Gøllene må brukes!

sommergreener

over 21 år siden

sommergreener

Hvorfor reise til Dynekilen, når du kan ta av E6 tidligere å reise til Onsøy.Banen er åpen med sommergreener og det er ingen problemer å komme ut på banen. Men sjekk alltid om banen er åpen på baneinfo 69 33 91 54

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her