Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Solstikk på Mjøsen???

Lattermild

over 19 år siden

Lattermild

Var innom hjemmesidene til Mjøsen for å se om det var påmelding til AmaTouren de skal arrangere i august. Følgende slo meg:

1. AmaTouren på Mjøsen koster 550 kroner!!! Det er tilsvarende hva den kostet på Miklagard, og 100 kroner MER enn hva den kostet på Nes.
De mener mao at greenfee på Mjøsen bør koste akkurat det samme som på Miklagard. Misser man cutten så er greenfee 400 kroner!!!

2. Man kan kjøpe greenfee-hefte på 6 greenfee for 1000 kroner, så da mener de at greenfee skal være 150 kroner (forøvrig et godt tilbud)

3. Videre ser man at de selger prøvemedlemskap med fritt spill i 2006 for 2500 kroner, men hvis man er medlem og har i tillegg kjøpt aksje så må man betale 3750 kroner....

Det ryktes at det skal være gode forhold der i år, men nå tror jeg virkelig at de har fått solstikk! Lurer på hvor mange som gidder ta turen til AmaTour der i år, eller er det en strategi for å få hjemmespillerne inn på P4-tour?

Tourist

over 19 år siden

Tourist

Da feier Mjøsen seg inn mellom de klubbene som ikke fortjener besøk av ama-tourister.
Fra består lista av Nøtterøy (styggdyrt) og Kongsberg (ræva arrangement fordi de tydeligvis prioriterte en bedriftsturnering).
Jeg boikotter glatt Mjøsen på samme måte som jeg boikottet Nøtterøy.
Kongsberg får heller ikke besøk av meg neste år.... Gidder ikke å dra på ama-tour på klubber der man får lavere prioritet enn 60-åringer med GK.

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

Jeg er helt enig i at Ama-Tour prisene er for høye. 150 kr i startavgift kan jeg jo skjønne og inntil 300 kr i fee men da bør det snart stoppe.

En idè kan være at flere spiller går sammen om å spleise på et hefte til 1000 kr. Prisen på fee blir da ikke på mer enn 167.- kr pr stk.Noe å tenke på?

Hva ?

over 19 år siden

Hva ?

Hva mener du med at man på Kongsberg prioriterte bedriftsturnering ? Det var INGEN i klubben som jobbet med bedriftsturneringen, det var sas som hadde kjøpt tid ETTER amatouren var ferdig. Hva er problemet med det ? Er det noen som IKKE ble prioritert så var det SAS turneringen som måtte gå etter amatouren, det var jo ikke akkurat raskt. SAS er vel kjent med forsinkelser.

haha

over 19 år siden

haha

kongsberg dreit seg ut............ haha..
bare innse det!

Amatør

over 19 år siden

Amatør

Synes Kongsberg hadde stålkontroll på alt. Eneste minus var for kort starttid lørdag. Hadde en kjempehelg der, synd ikke spillet var like bra.

Miss Cut

over 19 år siden

Miss Cut

Det var vel ikke noe i veien med det arrangementet!
Eneste å sette fingeren på, var for få som gikk videre etter cut. De hadde tydeligvis bestemt seg på forhånd at 48 skulle videre og solgt starttider til SAS etter dette.
Er forresten alle fra SAS kommet inn fra runden nå? ;-)

Sistemann ut

over 19 år siden

Sistemann ut

Jeg var en av dem som måtte stå og vente i 3 kvarter på å få starte, og måtte stå å høre gamle sure SAS-kjærringer i golfbil (som måtte vente like lenge) klage og uffe seg over Kongsberg og forsinkelsen og ødelagt helg og bla bla bla.
Fikk høre at noen i banestyret hadde bestemt at SAS skulle ha prioritet fra kl 12, og dermed måtte man klemme ama-tour sammen til 8 minutters startintervaller i stedet for 10 som er vanlig.
Ser ikke annet enn at Kongsberg (bane og/eller klubb) dreit seg ut ovenfor både SAS og ama-tour.
Ingenting å si på arrangementet bortsett fra dette, men jeg synest at skal man ha ama-tour med inntektene dette fører med seg så bør de avsette nok tid til å kjøre arrangementet. Håper erfaringen fra i år slår positivt ut neste år.
Spillet mitt ble uten tvil preget av den lange ventetiden, alt som heter konsentrasjon forsvant, og jeg brukte minst 10 slag for mye.
Forøvrig ros til forecaddien på hull 1, han imponerte meg med sin evne til å finne "umulige" baller.

Ikke helt sånn det var...

over 19 år siden

Saken er at banen hadde fått beskjed av klubben i vår om at Amatour skulle gå frem til 1200 på lørdag. Dermed kunne banen booke inn SAS-turneringen fra 12.

Når det er sagt kan vel spillerne takke mye seg selv for at det blir forsinkelser når alle tror de er verdensmestere og skal gå for green på 2 på 1. hullet. Det ender som regel med at de heller må bruke tid til å lete i roughen.

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

Nå startet denne tråden med Mjøsen og IKKE Kongsberg. Den har vært så den er alt historie. Start gjerne ny tråd ang Kongsberg men bruk ikke spalteplass på Mjøsen`s.

Til Ikke helt sånn det var

over 19 år siden

Til Ikke helt sånn det var

Bra poeng du har.
For mye sent spill fra AmaTouristene får nok ta skylden for ventingen.
Folk må lære seg til å spille fortere.

AmaTorturist

over 19 år siden

AmaTorturist

Hvordan gjør man det?

Det er stort sett ikke spillernes feil at det går tregt. Husk at dette er en konkurranse og man vil gjerne bruke den tiden man har tilgjengelig til å finne baller i skog/rough. Det er ikke snakk om å plukke opp noen baller her når man ikke kan få noen (jævla) poeng!

Flere forecaddies gjør susen, men ja, jeg vet at dette ikke alltid er så lett å få tak i! Ære være de som stiller opp!!!

over 19 år siden

Det man kan starte med er jo å ikke spille cowboy hele tiden. Grunnen til at det var kø på hull 1:
"Alle" skulle drive og måtte dermed vente på at folk kom seg over tuppen.
Deretter skulle "alle" gå inn på to og mått vente på at folk var ferdig på green. Når "alle" skal gå for sånne ting resulterer det i en del venting og MASSE leting etter baller fordi folk ikke var så gode som de trodde.

Det slike gjennomgående lite gjennomtenkte valg som gjør at de fleste fortsatt er på Amatour og ikke f.eks P4.

OG:
Når man er 3 stk i hver flight og bruker over 5 timer på en runde, hvordan kan du si at det ikke er spillernes feil?? Først skal man sikte, deretter ta 9 prøvesvinger for så å sikte igjen. Etter dette er det å se an spillefeltet, hvordan greenen heller (gjerne fra forskjellige vinkler) og deretter flere prøvesvinger.
Det skal selvfølgelig sies at dette er satt på spissen, men det er ikke så mye som skal til...

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

....den som ikke forsøker å nå hull 1 på Kongsberg på 2 slag er en forbanna kortslående pingle-spiller! :)

AmaTorturist

over 19 år siden

AmaTorturist

Så du mener at spillere med hcp 0 - 6 ikke burde prøve å slå inn på 2 slag på det lette hullet? Det er liksom et lite gjennomtenkt valg... hehe. Heller legge seg opp fra 200 meter?

Hullet er bygget slik og det skal lokke spillere til å prøve seg.

Neste gang jeg spiller turnering skal jeg heller tenke på å komme meg fortest mulig rundt banen, fremfor min egen score.

Grunnen til tregt spill er såre enkel. Tenk på samme prinsippet i bilkø. Hvorfor blir det bilkø egentlig?

Sistemann ut

over 19 år siden

Sistemann ut

Helt enig med Fjosok. Skal du være på ama-tour nivå så sparer man ikke på kruttet på et så lett hull. Og ærlig talt, det er kjempestor plass mellom høyre og venstre røffkant (mener ikke semirøffen).
Fatter ikke hvorfor så mange gode spillere dro ballen til venstre der.
Hull 1 på Kongsber er et par4 hull som er omdøpt til par5 hull.
Selv slo jeg meg inn på to slag med 3-wood på høyde med bakkant av bunkeren og hybrid inn, bare for å 3-putte. Kunne aldri ha drømt om å gi bort et slag med vilje. Finnes mange par-4 hull rundtomkring som jeg heller ville dele på 3 enn hull 1 på Kongsberg.

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

Forslag til billigere greenfee på Amatouren på Mjøsen er å kjøpe et hefte til 1000 kr og så selge 5 fee`s til andre spillere.
Og glem nå Kongsberg. Det er lett si hva man skulle gjort på det ene og andre hullet men den turneringen er som sagt ferdig spilt. Og det var fortsatt ikke tråden her.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Tviler på at det går å bruke greenfee-billetter på turneringer som går over to dager. Like greit å droppe turneringa hvis det er et sånt løp de legger opp til. På Miklagard ble det også gitt rabattkuponger til alle spillere som de kan bruke i ettertid, at Mjøsen legger seg på samme greenee-pris er jo helt komisk.

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

Er ikke helt sikker, men har man kjøpt et hefte så er vel den greefee`n like god som annen. Hadde vært artig å høre hva Mjøsen vil si på det. Kanskje noen derfra som kan hjelpe oss uvitende med litt info ang dette.

Det er komisk uansett om det er (var) Miklagard, Nøtterøy eller Mjøsen som opererer med fee fra 400 og oppover for Amatour. De som lider er jo våre fremadstormende juniorer og ikke sånne som oss som har egne midler å ta av når det gjelder betaling/fee.

Min mening/ forslag er at klubber som lyster arrangere Amatour holder seg til foreslåtte retningslinjer fra NGF når det gjelder priser ( Uansett om det er klubber med høy eller lav sigarføring ).

Jasså

over 19 år siden

Jasså

De som lider er jo våre fremadstormende juniorer og ikke sånne som oss som har egne midler å ta av når det gjelder betaling/fee.

Hæ?

Vi betaler den delen i vår klubb, så de lider ikke.
Det er oss som har midler uansett som må betale.
Skulle tro alle juniorer var foreldreløse

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

Til Jasså....... Innlegget mitt er ikke om hva/hvem som har råd men det at enkelte arrangører etter min mening er med på å ta "livet" av de som da ikke kan spille fordi de ikke "sponses" av hjemmeklubben sin.

Men du syns kanskje det er greit med høye "start avgifter" ? Og syns du det er det din mening og ikke noe med betalingsevne å gjøre. Det jeg syns var det viktigste i innlegget mitt ( se over ) var at klubbene ikke er villige til å følge anbefalingen til NGF ang Amatour/priser. Altså ingen diskusjon ang juniorer generelt.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her