Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hauger går over til BrownFee?

Nilsen

over 19 år siden

Nilsen

Ja så er det ingen vei tilbake. Hauger golfklubb bør fortest mulig gå over til BrownFee på max 150,-
Slik som "greenene" er nå er de mer brune enn grønne og dette er ikke overdrivelse heller. Hadde med meg gjest forleden og det var rett og slett pinlig å gå runden etter å ha betalt 300,-
Greit at 300,- er billig der i gården men nå må det snart skje noe med banen. Jeg har leid spillerett og var så dum å gjøre det før sesongen tok til, men får vel se litt nordover neste år kanskje og vente til sesongen starter med å velge bane.

Hmmm

over 19 år siden

Hmmm

Hehehe BrownFee?? Høres ut som noe man betaler på et gledeshus for bare menn...

Nilsen

over 19 år siden

Nilsen

Hehe ja så sant så sant, men dessverre så er ikke Hauger noe gledens hus for tiden. Før så var da i allefall banen bra selv om miljøet er helt ræva, nå er banen ræva også. Så nå er alt ræva, sukk.

Sdoow Regit

over 19 år siden

Sdoow Regit

Ikke så dumt å se nordover. Hakadal har hatt supre forhold i hele år. Det blir spennende å se om de greier å holde 18 hull like bra som de har holdt ni fram til nå. Om en måneds tid får vi se.

Har forresten hørt svært lite til de som var så pessimistiske til banens eksistens for et par år siden. Noen burde vel egentlig vært ute og tatt tilbake noen påstander eller fire? Men det er jo bare banens andre sesong, og de har jo bare bygget 18 hull, så mye kan jo fremdeles gå galt!

Der Untergang

over 19 år siden

Der Untergang

Jøss, har Hauger også fått dårlig bane nå ??
Synest alle har problemer om dagen, både økonomisk og kvalitetsmessig.
Er det så ille at det er lurt å trekke seg fra ama-tour i helga ?
Gidder ikke å spille enda en bane med ræva greener.
Nes var mer enn ille nok.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Pessimismen fra Hakadalprosjektet gikk vel mer på utsagn som "topp kvalitetsbane til 3000 kr pr år". Samt spørsmålet om det egentlig er marked for så mange baner på det sentrale østlandet.

Personlig mener jeg fortsatt at det ikke er det. For øvrig gleder jeg meg til å prøve banen når den blir ferdig :-)

Liten tilleggskommentar til Sdoow Regit; De fleste prosjektene her i Norge har vist akkurat det du ironiserer over - det er når banen er ferdig selve driften begynner. Og da kreves det både penger og entusiasme for å sikre en forsvarlig drift.

Det er nesten litt som når man får barn. Når fødselen er over tror man det verste er gjort... :-)

Og til Der Untergang: Miklagard er i kjempeform og greenfee er alt for lav :-) Dessuten er tydeligvis Hakadal i god stand, så det er langt til undergangen ennå.

Nilsen

over 19 år siden

Nilsen

Du Sdoow Regit, det var nok mer langs E6 jeg hadde tenkt å feste blikket. For all del det er sikkert ok i Hakadal også, men er ikke sesongen der oppe veldig kort?

Hakadal - medlem

over 19 år siden

Hakadal - medlem

Hyggelig med litt blest rundt Hakadal. Forholdene i Hakadal var meget bra i hele fjor, og som skrevet over - strålende i år.

Var på en befaring av de nye 9 forrige uke, og det blir utrolig bra. Her er en link til bilder av de nye 9 hullene, ikke for å bli hugget ned for å promotere anlegget, men for å vise hvor flott det blir:

http://www.hakadalgolf.no/bane.asp?avd=3&page=publish&pt=news&nid=1696

Nye Gunnar Bull - her er du velkommen! :-)

Hakadal - medlem

over 19 år siden

Hakadal - medlem

Til Nilsen:

Hakadal åpnet i år likt med Hauger og 14 dager før Miklagard og Losby, med kjempebra forhold.

Nilsen

over 19 år siden

Nilsen

Så tok jeg feil med sesongen. Det er jo vanlig østlandet-sesong der oppe da. Får vel ta en tur en dag da å se på anlegget.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Gunnar,
kan jeg få være med deg til Hakadal, eller har jeg ikke fine nok bukser?

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Til Yngve. Klart du kan. Men jeg tenkte å vente til 18 hull var åpnet...

PS: Buksene dine er ikke så ille som ryktene sier. :-)

Flucky

over 19 år siden

Flucky

De buksene der nekter jeg å ha i samme flight. Snakk om å blende medspillere sine med den ekleste buksa fra Gant. Det sier ikke rent lite.

"4"

over 19 år siden

"4"

Miklagardmedlemmene her på Scangolf har kule rosa og gule bukser!

For oss andre må jeg si at bildene så lekre ut, gleder meg til å prøve banen i Hakadal!

Salvatore

over 19 år siden

Salvatore

Spilte Hauger i kveld for første gang.
Masse skader på greenene, men det er de ikke alene om.
Derimot så fairwayene ut som de nettopp hadde blitt sådd.
Tynt gress, "så-render", og flere ganger lå ballen på bar grus.
Blåser det slik som i kveld blir nok cut'en på ama-tour til helga svært så høy, tipper godt over 90.
Forøvrig en morsom og variert bane, som får utskjelte Skoger til å virke flat.....

704

over 19 år siden

704

Det verste på Hauger er ikke banen, men slopen. Nå bryr jeg meg ikke spesielt om hcp, men jeg følger reglene, og har måttet skrive meg ned 3 av 4 ganger jeg har spilt der. Og der er ikke pga at jeg har spilt spesielt bra...

Med unntak av en 6-hullsbane jeg helst ikke vil nevne må det være den snilleste slopen jeg har vært borti.

For øvrig syns jeg det er morsomt å spille der, men er enig i at den ikke er i all verdens stand om dagen.

Salvatore

over 19 år siden

Salvatore

Det der la jeg også merke til.
Var misfornøyd med resultatet mitt, bl.a. pga 3 lost balls og flere taktiske bommerter, men fikk likevel 34 poeng.
Men jeg la også merke til at man skal ikke slå så mange skeive slag på noen av hullene før det baller på seg skikkelig med slag.
Er en typisk hjemmebane, man bør kjenne til hvor man skal legge seg og hvordan man skal spille inn for å unngå alle de sultne bunkerne.
Hull 5 var også et utrolig fint par-3 hull, må være et av norges fineste og vanskeligste.

Nilsen

over 19 år siden

Nilsen

Siden jeg startet tråden og skrev at Hauger var i en slik elendig forfatning, får jeg også si at etter en ukes ferie ser banen bra ut. Mye har skjedd og om den ikke er helt perfekt ennå, er den ikke langt unna. Så dermed er det sagt.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her