Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

OoM AmaTour

pirken

over 19 år siden

pirken

Fra i år så er det kun plassene 1 og 2 som skilles, alle andre like scorer er delte plasseringer.

Har sett at det har vært forskjellig praksis på de forskjellige AmaTourene, på P4 og jr A Tour er det som nevnt ovenfor. Gjelder ikke de samme reglene for AmaTourer eller kan klubbene selv bestemme ?

intressant

over 19 år siden

intressant

vedr AmaTour:
har tittet på den uoffisielle listen en eller annen her inne har laget...

http://home.no/amatour/

hittil i år er det 511 spillere som har fått poeng, lurer på hvor mange som har vært med og spillt ?

uansett så er det ett stort antall spillere som ønsker å se sitt nivå, kanskje på tide å øke kvotene til P4 Tour fra AmaTourene ?

det ville i så fall gjort disse turneringene mer intressante.....hvis man i tillegg la inn en buffer som på B Tour at de som allerede er kvalifisert til neste turnering på høyere nivå kan få være med og spille hvis det er plass, men spiller ikke om de ledige plassene..... så begynner det å ligne noe !

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Forbundet burde ha en slik ranking, det er jo en morsom greie å følge litt med på og litt motivasjon er det også. Selvfølgelig må de passe på at samme spiller ikke står flere steder fordi navnet er skrevet litt forskjellig i ulike turneringer...

intressant

over 19 år siden

intressant

ja, det er helt klart motiverende.

Kanskje det burde vært ett poengsystem som tok hensyn til startfeltet og antall deltagere, kanskje snittberegne hcp i feltet ?

Pepper

over 19 år siden

Pepper

Siden Ama-tourer er klubbturneringer er det litt forskjellig praksis ute og går på enkelte ting. På kommende turnering på Hauger spilles det fra hvit og blå tee, mens på Tyrifjorden i slutten av måneden skal det spilles fra gul og rød tee selv om banen er slopet for hvit og blå.

Klare regler for cut, tee mv. og et rankingsystem hadde det vært en fordel.

OoM Amatour

over 19 år siden

OoM Amatour

Det er jeg som har laget denne uoffisielle rankingen. har gått utifra poengtildeling fra A tour, der man må greie cutten for å få poeng. Først og fremst var denne laget for å se hvordan jeg lå ann i forhold til andre spillere totalt sett, men valgte å legge den ut på en nettside så andre kunne ha nytte av den. Ser selvfølgelig "problemet" med stor foskjell på "kvaliteten" på spillerene som spiller Amatourene. Hadde jo selvfølgelig valget med å ikke ta med de turneringene som arrangeres på steder hvor "gode" golfspillere finnes i hopetall. Kunne også valgt å kun legge til med halv poengsum. Men som jeg sa i begynnelsen var den egentlig for privat bruk, så tenkte ikke noe særlig over det :)

Syns selv det hadde vært morro om Forbundet hadde laget en sånn ranking selv. men ettersom Amatour ikke er en forbundsturnering vil nok dette aldri skje. så lenge leve gratis webhosting!

Om noen ser at de ligger dobbelt inne gi meg gjerne en beskjed så skal jeg rette det opp så fort som mulig.

I ettertid ser jeg også at jeg skulle hatt med Klubb. men får ta det til neste år i versjon 0.2 :)

OoM Amatour

over 19 år siden

OoM Amatour

Da er listen oppdatert etter Amatour Hauger.

OoM Amatour

over 19 år siden

OoM Amatour

listen er nå oppdatert etter Amatour Tyrifjord og Amatour Oslo Gk.

Kåre

over 19 år siden

Kåre

Greit at dette er en useriøs liste, men den sier jo absolutt null. Jeg ser at jeg som har spilt 4 turneringer og fått ok plasseringer her i sør-norge er på samme posisjon som en kar som har spilt 1 turnering i nord-norge, og som gikk en rimelig elendig runde. Bare fordi det er få deltagere og dårlig startfelt har han en formue med poeng.

Denne listen betyr 0

Helt enig

over 19 år siden

Helt enig

Det er veldig interessant med en slik type liste, men poengberegningene er helt åndssvak. Gidder ikke å sjekke den lenger

putte

over 19 år siden

putte

Så lag en egen liste da vel!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her