Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfbag på fly til USA

Jostein

over 19 år siden

Jostein

Er det noen som har hatt med seg golfbag med KLM til USA, og vet hvordan systemet er? Lurer på om man må betale mye ekstra, om det går på vanlig bagasjekvote på 20 kg, og hvor strenge de er med evt overvekt?

Globetrotter

over 19 år siden

Globetrotter

Jeg husker ikke hva det koster med KLM spesifikt, men jeg pleier å betale rundt $100 for golfbaggen når jeg reiser til USA.

Golfer

over 19 år siden

Golfer

Hei. Jeg hadde med golfbag til California i fjor, og reiste en del frem og tilbake. Reglene var slik at man kunne ta med seg 2 enheter med en vekt opp til 32 kilo per enhet. Dette innebar at man kan ta en stor koffert og en golfbag uten tillegg i pris. Hvis du skal ha med to store kofferter, så betaler du overvekt for golfbagen.

Jeg ser nå at KLM har en annen vektregel enn en del andre, og tillatter derfor 2 enheter av 23 kilo hver. http://www.klm.com/travel/no_en/travel_information/baggage/baggage_allowance/index.htm

Da jeg betalte for å ha med golfbag kostet det rundt 400 kroner per vei. Dette slipper du å betale hvis golfbagen er en av de to enhetene. Håper dette var svar nok, evt. kan du ringe KLM.

Lykke til, og god tur!

Kevin

over 19 år siden

Kevin

Jeg kjøpte sett i USA i fjor,og reiste hjem med Lufthansa,og betalte ingenting ekstra for golfbagen. Tydeligvis forskjellig praksis

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her