Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Seeding

P4 tour

over 19 år siden

P4 tour

Nå er jeg ganske lei av å spille med spillere som både topper og shanker ballen. På tide å få seedet spillerne sånn at de beste spiller med de beste... Få øynene opp.....

Se bare på Pga touren, der spillere aldri Tiger sammen med Henrik...

Einar

over 19 år siden

Einar

Relativt ubeskjedent å sammenligne seg selv med Tiger.

DeLutte

over 19 år siden

DeLutte

Uff, har Amatour spillere klart å snike seg med på P4 touren nå igjen ??
Jeg føler med deg !

De Lutte

p4 tour

over 19 år siden

p4 tour

Nå driter du deg bare ut einar, det var ment som et eksempel. Seeding er noe som skjer i alle idretter.

Har ikke noe imot at spillere fra amatour spiller, men noen som er med er ikke spesielt bra.

Tenk også om vi kunne ha fått et par publikumsfligher. Da kunne det kanskje kommet folk å sett på, og ikke bare foreldre og spillere...

Einar

over 19 år siden

Einar

Du dro jo sammenligningen med Tiger vs Bjørnstad og deg selv vs en Amatour-spiller.

p4 tour

over 19 år siden

p4 tour

Det gjorde jeg absolutt ikke, kunne like så godt skrevet det om slalom
...

Fatter ikke at du kan være enig i noe så enkelt å forstå?? Vi er da alle enige i at bedre fligher, kan resultere i bedre scorer og bedre muligheter for å tiltrekke publikum???

baltasar

over 19 år siden

baltasar

Støtter forslaget om seeding, hvorfor ikke liksom. Einar virker jo som en saklig fyr, tydeligvis ikke så intellegent, og DeLutte er jo tydeligvis en glad amatør som sniker seg med på hver P4 tour via amatour. Skjønner han ble litt snurt da, siden han fordtod ay han ikke var med blandt de som eventuelt skulle bli seeda;)

p4 tour

over 19 år siden

p4 tour

endelig noen som forstår dette....

P4 tour må bli mer proft, eller så vil vi miste mange av de gode nordiske spillerne som stiller opp

ulven

over 19 år siden

ulven

Årsaken til at man seeder i idrett er for å gjøre TV-produksjonene bedre. Derfor spiller Tiger Woods stort sett alltid tidlig torsdag, og sent fredag. I andre idretter som tennis f.eks gjøres det fordi man skal unngå at de mest kjente (og beste) spillerne ikke skal bli slått ut tidlig. Så lenge det ikke er noen Tv-sending fra P4-touren vil seeding være meningsløst.

Miss Cut

over 19 år siden

Miss Cut

Du må nok bare slå deg til ro med at nivået i Norge ikke er bedre en det er og at du må spille med folk som topper ballen innimellom (stakkars deg). Skjønner ikke hvorfor det skal ha noe å si, egentlig.

Hvis man skal begynne med seeding, hvor mange mener du selv burde være seedet i en bedre gruppe? Slik jeg ser det kun et fåtall av spillere som har talent nok til å hevde seg, eller som har som mål å spille på et enda høyere nivå. Resten er, og vil alltid være amatører (eller semiproffe) som blir værende i Norge og ha golf som hobby eller bi-inntekt. Flesteparten av de sistnevnte vil du nok oppleve at shanker eller topper ballen i ny og ne. De er sikkert hyggelige karer og du har sikkert ikke vondt av å spille sammen med de, hvis du en dag skulle "synke så dypt".

p4 tour

over 19 år siden

p4 tour

Jeg forstår hva du sier, og skjønner at mange av spillerne har dette som en hobby. Men skal vi tenke langsiktig ønsker vi vel en tour der nivået på spillerne er høyt. For å oppnå dette må det gjøres noen endringer på p4 tour.

Veldig bra at de nå har startet pro - am turneringen dagen før. Tidligere spilte vi pro - am i turneringen, noe som var håpløst.

Men som du sier selv, mange av spillerne har dette som en hobby, og det er helt greit. Men hvorfor skal da de som satser på idretten sin og prøver å leve av dette spille med de som ikke tar det så seriøst?

Antar at målet med en profesjonell tour i Norge er at vi skal heve nivået på norske golfere og øke turneringstilbudet til de som satser og prøver å leve av dette!!

Til Miss cut: Selvsagt har jeg ikke vondt av å spille med "de" som du kaller dem. Og det er heller ikke snakk om å "synke så dypt". Men hvorfor kan ikke de som tar det seriøst spille med de andre som tar det seriøst.?

PøttFøkker

over 19 år siden

PøttFøkker

jeg skal spise hatten min hvis DeLutte spiller på noe tour.
han refererer til seg selv om en kortslående høyhandicapper, og er selverklært juksemaker, så jeg tipper han seeder seg selv lenge før det er snakk om noen kvalifisering.

DeLutte

over 19 år siden

DeLutte

Dårlig forsøk, min kjære Føkker.
Du kan bedre enn dette, vet jeg.

De Lutte - har da aldri sagt noe om noen tourdeltakelse.

PøttFøkker

over 19 år siden

PøttFøkker

ja, DeLutte, du har rett.

Einar

over 19 år siden

Einar

Ja, DeLutte, du har rett.

Einar

over 19 år siden

Einar

Baltasar; Einar er selvsagt en idiot, det er noe alle vet :-)

Miss Cut

over 19 år siden

Miss Cut

Jeg er enig i at noe må gjøres hvis man skal tenke langsiktig, men å seede spillere tror jeg ikke er en god løsning (jeg har nevnt divisjonsinndeling i en annen diskusjon). Er man en seriøs og god spiller, har det vel ingen betydning hvem man spiller med?

Når det er sagt, vil jeg gjerne korrigere deg på en ting. JEG har ikke sagt at "hobbyspillerne" ikke tar det seriøst? Man kan vel ta spillet sitt seriøst selv om man ikke ønsker å ha golf som hovedinntekt!
Jeg tar spillet mitt seriøst selv, jeg. Spiller noen turneringer på Amatour hvor jeg selvsagt ønsker å vinne.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

P4 tour: Jeg forstår poenget ditt og er i enig i prinsippet om at de som satser ikke skal belastes med hackere som oss, hvis det ødelegger for dem. Problemet er bare at det ikke alltid er like lett å se forskjell på nivået på de som satser og de som ikke gjør det.

Man kunne reservere 2-3 grupper for de som kan spille golf, det burde være tilstrekkelig til å dekke behovet på P4-tour. Så kunne resten komme hanglende etter.

Det burde kanskje også være en idè for enkelte av P4-tour spillere å holde seg unna AmaTour. Jeg har selv opplevd at representanter fra denne "eliten" har vært så sure over eget spill at de slutter å bry seg om regler og er egentlig ute etter å bli disket. Det er også ødeleggende for oss som tar Amatour seriøst og prøver å sy sammen en grei score. Men det er vel ikke alltid like greit å bli grusa av hackere ;)

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Uff, jeg toppa SW på chip'en på hull 15 Meland igår. Jeg har ikke noe på P4 Tour å gjøre...jeg toppa jo ballen!!! All honør til Offi som gikk -2 under jævlig vanskelige forhold igår! Sterk vind fra "alle kanter" og heavy rain.

p4 tour

over 19 år siden

p4 tour

Til Skrens: Det er ikke her snakk om å toppe en chip i ny og ne, men de spillerne som topper ballen flere ganger på en runde.

En løsning må da være å la de såkalte hobbygolferne spille sammen, og de som satser spille sammen, eller er dette helt utenkelig..

Men en ting er vi helt enig; ekstremt bra spill av offi i går....

panne

over 19 år siden

panne

"P4 Tour" jeg vil bare gjøre deg oppmerksom på at Mr Woods shanket 2 slaget på hull 15 i går. Da kan du sikkert ikke gå med ham, han er jo for dårlig for deg.....

H

over 19 år siden

H

Jeg er ikke god nok til å spille på P4 Tour, men jeg skjønner p4 tour veldig godt, og vi kjenner vel oss alle igjen. Jeg gikk en konkurranse med en med HCP 36 og vedkommende hadde snitt på 9 slag pr hull på de 12 første hull vi spilte. Da blir konsentrasjon ikke videre bra for den som prøver å spille bra.
Sett opp gruppene/flightene etter hcp.

Tror ikke panne med flere tar til seg det p4 tour skriver. Bare dumt å flåse det bort slik det blir gjort.

Miss Cut

over 19 år siden

Miss Cut

Men det blir ikke riktig å sammen ligne dette med 36 hcp'ere. Spillere på P4 Tour har ikke et snitt på 9 slag pr. hull!

Nå er det spesielt på Meland, men ser man på snittscoren på andre baner hvor man har spilt P4 Tour, er ikke forskjellen på snittslag pr. hull mellom en god og mindre god spiller mer en UNDER ett slag pr. hull. En spiller med 9 slag dårligere score på en runde bruker jo bare ett halvt slag i snitt pr. hull. Kanskje en dårlig chip eller en ekstra putt. Jeg skjønner ikke probelemet med å spille med "sånne"!

Helloi

over 19 år siden

Helloi

Nå var det vel en spiller som hadde 110 slag på første runden... Jeg også ville slitt noe hvis jeg hadde vært i samme ballen..

For noen år siden var det en spiller som hadde 148 slag under seriesystemet Junior, altså LagNM 1.divisjon. Ikke gøy for spilleren, men likevel imponerende da de kun brukte 3 timer og 50 minutter! Da er det håp for fremtiden:)

Miss Cut

over 19 år siden

Miss Cut

For dumt å dra frem enkelttilfeller som argument! Alle som spiller på P4 Tour har oppfylt kriteriene fra NGF for deltagelse. Når kriteriene er såpass lave betyr dette bare at det generelle nivået i Norge også er lavt. Dette må vi bare innfinne oss med! Men at det er rom for fobedringer i systemet, det skal jeg støtte opp om fullt ut!

Burd(i)

over 19 år siden

Burd(i)

Bare lurer..... P4 tour. Hva ble scoren din på Meland?

f3er

over 19 år siden

f3er

Herlt enigmed P4.. Seeding er en god løsning for å tiltrekke publikum og heve det generelle nivået.

lol

over 19 år siden

lol

helloi:han som gikk 110 slag på første runden gikk andrerunden på 84 slag på andrerunden noe du aldri kommer til å klare så bare hold kjeft

pøh

over 19 år siden

pøh

forresten så var det INGEN som gikk på kjempedårlige runder på meland i helgen så da gjør det vel faen lite at noen topper og shanker noen slag.p4:tipper missa cuten og bare er bitter....typisk

Asgeir Kinn

over 19 år siden

Asgeir Kinn

Til Helloi..

Jeg gikk sammen med Simen som gikk 110 slag. Jeg spilte dårlig selv og det var ikke pga Simen, men makan til fyr skal man lete lenge etter. Simen er en fantastisk tuype man skal lete lenge etter. Både jeg og Marc Rogers som var tredje mann i ballen var enige om at vi mest sannsynlig var den ballen som hadde det mest morro på hele banen.

Simen fikk birdie på hull 17, legger utslaget rett utenfor greenen på hull 18. Simen sier da: " Dersom jeg setter chippen tar jeg baklengs salto...."

Jepp han satte putten, kastet putteren sin i luften å hoppet baklengs salto. Tror dere denne karen ble lagt merke til eller. Han fikk stående applaus fra publikum på terrassen. En gantastisk type. Håper jeg spiller med han en annen gang.

Og til alle dere som tviler på hans ferdigheter. Han kan slå ballen godt, meget godt faktisk.

helloi 2

over 19 år siden

helloi 2

lol: så 84 slag er da i dine øyne svært bra på P4 Tour?

...

over 19 år siden

...

84 slag på meland er svært bra synest nå jeg da når du spiller 110 første dagen.Hva faen forventer du da?at alle skal gå under 80 alle 3 dagene?For og si det sånn så spilte simen nyland like bra som knut børsheim lørdag.og simen hadde 2 5doble.

helloi 3

over 19 år siden

helloi 3

jeg forventer at P4 Tour har et bedre nivå enn snitt på 97 slag pr runde. Men for all del, bann deg grønn i trynet du hvis du ikke har større forventninger. Med hensyn til påstanden om at jeg ikke ville spilt bedre selv, så er det mulig du tar feil;)

Pepper

over 19 år siden

Pepper

Det er vel ingen som synes at hverken 97 i snitt eller 110 på en runde er bra. Simen hadde svært høy score på runde 1, men beholdt humøret og kom tilbake med en mye bedre runde lørdag. All ære til han for det.
Det er lett å si at man kanskje ville spilt bedre selv, men klart, noen spiller jo svært godt når det striregner og blåser, særlig på vanskelige baner.

litt ute å sykler her nå vel

over 19 år siden

litt ute å sykler her nå vel

Nå er dere vel litt på ville veier i diskusjonen her vel, det begynnte vel med SEEDING eller hva?? Og se til helvete å slutt med dissing av spillere, jævla bittre, udugelige hækkere!!!

Til Helloi

over 19 år siden

Til Helloi

Det er lov å drite seg ut.
Det er hvordan du reiser deg igjen,og hvilket humør du har som avgjør.
Til alle dere som kritiserer Scoren i alle turneringene, vil jeg bare si hold kjeft.
Spiller`n det gjelder vet hvordan han har spilt.
Vet ikke hvem Simen er, men neste gang heier jeg på deg for du klarte og snu trenden med godt humør og litt selvironi.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her