Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

P4 på Meland

VF

over 19 år siden

VF

Da er man igang på Meland og flere sliter kraftig allerede....... Noen vinner tips?

....

over 19 år siden

....

elias bertheussen

..

over 19 år siden

..

Johan Persson - Spilte tidligere på TeliaTour i Sverige.

Doj-Doj

over 19 år siden

Doj-Doj

Tage

Einar

over 19 år siden

Einar

Bernt

P4

over 19 år siden

P4

Tror Simen Nyland blir en hit i dag..
63 slag!
.
.
.
.
.
.
.
På frontnine

P4

over 19 år siden

P4

Men han gikk faktisk 75-75 på Amatour på Mørk... Golf er rart

observer

over 19 år siden

observer

kanskje det er noe i det jeg skrev om lettheten med å komme med på P4 Tour ?

utrolig scorer fra Meland.....

...

over 19 år siden

...

meland er utrolog vanskeligspilt denne uken... er hardt og masse vind og regn...

observer

over 19 år siden

observer

blablabla....vanskelig bane.....masse vind....blabla....

Til Observer og Leif

over 19 år siden

Til Observer og Leif

Kom dere med på neste Amatour eller P4 eller hold kjeft.
Dere er begge patetiske.

Selvfølgelig er banen vanskelig.

Og gi faen i å henge ut navngitte personer.

Jeg spiller ikke Amatour eller bedre, men jeg vet hvordan jeg spiller i forhold til flere som spiller der.

Hvis dere kan bedre så kom dere ut. Hvis ikke, hold kjeft

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Det kan umulige være veldig enkle forhold der, Nævestad som vant Amatour på Miklagard 5 under totalt (ett slag bedre enn Bjørnstad vant på i fjor) gikk jo 10 over par i dag.

Det er så lett å klage på nivået når man slipper å bevise noe selv.

leif

over 19 år siden

leif

bla bla bla bla....

observer

over 19 år siden

observer

jeg har ikke hengt ut navnvgitte personer, jeg synes bare scorene er dårlige !

har man + i hcp skal man vel ikke gå en bane 10 over par, eller er kanskje hcp feil ?

ellers foreslår jeg at du holder deg til å tro at du spiller bedre enn de på AmaTour.....du vet at du må telle alle slagene :-))))

Tilskuer

over 19 år siden

Tilskuer

Jeg har nettopp kommet fra Meland etter å ha observert flere av de bedre spillerne og de som er litt mindre gode. Skal ikke gå inn på annet enn at det er helt ufyselige forhold der for øyeblikket. Snakker da ikke om banens beskaffenhet, den er veldig bra men det blåser kuling fra alle kanter og regnet høljer ned. Tolk det som dere vil..... men det er ikke lett å score der nå.

Erik2

over 19 år siden

Erik2

Slutt å prat surr a.
Dersom det f.eks blåser full storm ute på banen vil det kunne utgjøre 7-10 slag per runde. Selv på pgatouren forekommer det stadig vekk scorer på 10 over par.
Det sier litt om hvor fort scoren kan ramle på om man er ute av form.

Nope

over 19 år siden

Nope

Billy Rosinia gikk 12 over par på PGAtour i går. Latterlig at han da får spille. Han ville også vært en skam for den norske touren om han hadde spilt der. Heia Leif!

leif

over 19 år siden

leif

nå kommenterte jeg han spilleren som gikk på 110 slag da!!!!!

P4

over 19 år siden

P4

Helt enig. Man må tåle å få LITT kritikk om man spiller på 110 på P4 tour.
Prøvde å ta det med litt humor da. Scoren er så høy at man må ta det med humør!
Er det plass til humor i P4 gjengen?

Men igjen, karen gikk på 75 75 på Mørk. Golf er rart..

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

Joda, vi er enige i at 110 slag er "i overkant"... men vi har vært igjennom det her før...

80 prosent av de som spiller der, trolig ennå flere, har dette KUN som hobby.

Man kan faktisk ikke forvente at norske hobby-spiller skal ha bedre stabilitet og jevnhet enn pga og ET-tour spillere!

Som P4 sier, golf er rart...

Bert

over 19 år siden

Bert

Lene Hafsten Mørch gikk på +2 idag, det er vel ny banerekord? Virkelig bra spilt i regnvær og vind, skikkelig ufyselig forhold.

Truls

over 19 år siden

Truls

Observer, hvorfor gjør du narr av argumenter som mye vind og vanskelig bane? Det er vel ikke noe rart at scorene varierer på forskjellige baner og i forskjellige værforhold!

Bruker DU kanskje like mange slag i kuling og regn på Meland som på en solfylt og fredelig sommerdag på Drøbak?

Uansett, vi snakker her om norske amatørgolfere (og noen "semiproffe) og ikke om verdenseliten. Klart scorene blir annerledes og varierende! Hvem er det som ikke klarer å akseptere eller forstå det!!

Meland

over 19 år siden

Meland

Man må også ta i betraktning at Meland har en av de høyeste slopene i Europa - det betyr faktisk at banen er vanskelig - veldig vanskelig. Det er IKKE det samme å spille en kort bred par 72-bane på par som å spille Meland på par. Man kan kanskje si at Meland på P4 tilsvarer US-open på pgatour :)

Meland

over 19 år siden

Meland

For å understreke det jeg skrev:
http://www.melandgolf.no/DesktopModules/ReadNews.aspx?ModuleID=265&ItemID=32&tabID=543&subtabID=531

Man ser at en spiller med 4 i hcp får 8 mottatte slag i en hcp-turnering.
Legg til vind og regn - da får man fort mange mange slag.

Doj-Doj

over 19 år siden

Doj-Doj

Ja det begynner å lukte litt Tage-seier... men det er jo Meland så veldig veldig mye kan jo skje...

observer

over 19 år siden

observer

til Truls:
jeg spiller ikke på Drøbak :-))

gjør ikke narr av noen, synes bare det er dårlige scorer....det er tross alt mange i feltet som tror eller håper at de skal kunne leve av dette....

kanskje mange har valgt feil sport ? for med så mye trening jeg vet mange av disse legger ned er det ikke bra det de presterer....

Truls

over 19 år siden

Truls

Du er utrolig! Har du forresten spilt Meland?

leif

over 19 år siden

leif

enig med observer!

Finn

over 19 år siden

Finn

Høye scorer er ikke synonymt med dårlige scorer!

imponert

over 19 år siden

imponert

over simen nyland idag,84 slag:) det beviser at han bare hadde en dritdag igår:)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her