Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hauger, spillestrategi

Kjetil

over 19 år siden

Kjetil

Det har jo blitt så populært å diskutere strategi på de forskjellige banene. Jeg slenger meg på og spør: Hvordan spilles Hauger og spesielt hvordan spiller dere hull 4?

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

hull, slå over dalen, vis du har litt lengde ellers legg deg sikkert forbi treet som står i dogglegen, da har du ett rett slag inn, men pass opp ob på begge sider. slå slaget slik at det lander før greenen, slik at du får rull inn. fra doglegen og inn heller det nedover. havner du bak er du doomed :D

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Hull 4 er et møkkahøl så er det sagt (sikkert påvirket av x-antall baller ut til kyrne i skråningen, enten ved utslaget eller på innspillet).

Sikkert spill: 5i eller 6i ut. 9 eller 8i på skrå over "dalen" for så å ha en P eller SW inn. Fornøyd med boogey på det helsikes hølet.

Gå for gull: Driver over "dalen" (carry på ca 190 fra gult?) evnt en fade rund treet. Hvis du ikke har carry forbi treet (ved faden), bør du sikte godt til venstre. Gropa ved treet går lenger inn i fairway enn det kan se ut til.

Hauger

over 19 år siden

Hauger

Bogey er ikke nederlag på dette hullet. I år er OB på høyre side trukket nærmere fairway noe som gjør at en ball som ruller av fairway lett blir OB.

Baneguiden sier at utslaget bør plasseres midt i fairway. B-)

Baneguide for Hauger golfbane:
http://www.golfatlas.no/extgolfatlas.asp?k=haug

Erik

over 19 år siden

Erik

Jeg har drivet over en eneste gang - det var ingen sak det - wedgen inn toppa jeg så jeg fikk vel en dobbel på det MØKKAHØLET!

Nå spiller jeg J4 frem i svingen og lar det stå til derfra og inn - er forøvrig veldig fornøyd med bogey på det hullet!

Sliter forøvrig langt verre på et antatt enklere hull - det ellevte....skrekk og gru for et snitt jeg har der...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her