Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Cut på Kongsberg

Miss Cut

over 19 år siden

Miss Cut

Jeg ble noe overrasket over det lille antallet som fikk spille videre på helgens amatour. Noen som vet hvorfor det bare var 48 når antall startende herrer var 87? Hvorfor så strengt?

Pleier det ikke å være 2/3 cut da? På Kongsberg fikk jo bare ca. halvparten være med!

veggiss

over 19 år siden

veggiss

for å få plass til fler greenfee spillere på banen sikkert...

T.ø.y.s.

over 19 år siden

T.ø.y.s.

Hvis de ville ha fler greenfeespillere så hadde de vel ikke giddet å arr. amatour. De har satt cut på 2/3 av opprinnelig max antall herrespillere.

Køtten

over 19 år siden

Køtten

Cutten bør gå på 2/3 av STARTENDE spillere! Det er det som er det normale. Man bør forresten kutte ut å ha med damer i samme turnering og heller gjøre plass til ivrige herrespillere, for dem er det nok av. Det skjer gang på gang i amatour-turneringer at det bare er et fåtall av damespillere som melder seg på. Det burde være egne turneringer for damer.

MC

over 19 år siden

MC

Jeg mener at NGF burde satt opp førende regler for Amatour. Det er såpass populært blant herrene at mitt forslag burde vært som følger:

Max antall: 120 herrer. For 9hulls baner kan man vel kjøre 72.
Cut: 2/3 + ties.
Samme påmeldingsfrist for alle turneringer. F.eks fredag uken før.
Startliste klar onsdag før turnering så har man god til å luke ut forfall og behandle venteliste.
Antall hjemmespillere: 10% utover de som er innenfor "cut" for påmelding.
Gjerne eget rankingsystem/poengsystem også for amatour. Det hadde skapt mer blest om det.

Sikkert mange andre forslag som er gode

Er selv i den kategorien som syntes golf er usannsynlig kult og fra tidligere idretter har bygget opp en viss dose konkurranseinstinkt - derfor syntes jeg slike turneringer er langt artigere å spille enn kjipe klubbturneringer med sandbaggere som spiller stableford - selvom jeg sjelden kan hamle opp med de beste gutta på Amatour. Tror det er mange i min "kategori".

Heller MC på Amatour enn 5 plass i klubbturneringer........

Køtten

over 19 år siden

Køtten

Jeg er veldig enig i det!
En standard oppsett burde vært laget slik at deltagerne har det samme å forholde seg til hver gang og ikke være forberedt på overraskelser eller missforståelser.
Et rankingsystem budre heller ikke være vanskelig å få til. Dette vil, som du sier, skape blest og mer interesse for denne tour'en.

ranking/poeng

over 19 år siden

ranking/poeng

Jeg har faktisk laget ett sånt system. prøver å oppdatere det så fort amatourene er ferdige.
http://home.no/amatour/ er hvertfall siden

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Angående rankingen så er i alle fall jeg representert to ganger på listene. Kanskje det er mange som har spredt sine poengsummer da?!

ranking/poeng

over 19 år siden

ranking/poeng

Da skal det være fikset. om det ikke er det sier du i fra ? og kanskje tipse om navn :D

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Den lille sjelen kalt Gunder :) jeg trenger sårt mine få poeng for å virke kul!

ranking/poeng

over 19 år siden

ranking/poeng

der ser man. 126 plass og greier! :)

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

Bra opplegg, men jeg synes kanskje det blir litt feil å plusse på og plusse på, istedet for å finne ett gjennomsnitt? Hvis en er med på ALLE amatourene, så vil man jo kanskje få MYE mer poeng, enn de som er med på kun et fåtall?? (forsåvidt blir jo dette samme opplegget som Pengelisten blant de supergode, pgatour ol)...men VI er jo ikke riktig SÅ seriøse som de gutta der, eller???

mvh,

Peder

over 19 år siden

Peder

Må vel beregnes mot et snitthandicap på de som spiller. Litt morro at man får like mange poeng å vinne Amatour i Lofoten som å vinne The Trophy på Bogstad :)

ranking/poeng

over 19 år siden

ranking/poeng

Kanskje du burde bli med på flere amatourer ? man kunne sikkert tatt gjennomsnitt. og man kunne sikkert droppet turneringene i nord. men jeg valgte å gjøre det sånn. tross alt veldig uoffisiell denne listen :)

Peder

over 19 år siden

Peder

Syns det var et veldig bra tiltak dette Mr Ranking :) Good work! Keep it up

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

kanskje man burde ditt, og kanskje man burde datt, og kanskje man ikke har TID til å være med på flere???

Uansett, greit å se en liste.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her