Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Puttergrep

thomas007

over 19 år siden

thomas007

Hei.

Noen som kan vise meg alle forskjellige putter grep? Ikke bare beskrive, men gjerne med et bilde? :p Og gjerne legge til hvilke av tour spillerne som bruker de forskjellige?

Thomas

Niels

over 19 år siden

Niels

Nei takk

DeLutte

over 19 år siden

DeLutte

Når det gjelder puttergrep, så finnes det ingen fasit.
Prøv deg frem, til du finner et du liker og føler deg komfortabel med.

De Lutte

LeDutte

over 19 år siden

LeDutte

Når det gjelder idioter fra Jæren med høyt hcp, så er man faktisk ikke nødt til å høre på dem. de har gjerne ikke peiling.
hør på en som har nettopp dette, og få et grep som gir deg en stabil stroke. En pro gir nok bedre tips enn Jærbønder med manglende begrensninger.

DeLutte, slutt å drite deg ut. du er en fersking. kanskje vente litt med å gi råd når du ikke klarer å karre deg ned til 35 hcp selv engang? er kanskje en grunn til det vet du!!!

H

over 19 år siden

H

LeDutte

DeLutte's forslag er ikke så dumt.
Putting er mye følelse, så det er riktig å finne det grepet som føles riktig for en selv.
Men så er det lurt som du sier å i tillegg få hjelp av en pro.

LeDutte

over 19 år siden

LeDutte

Nei, forslaget er nok ikke så dumt, men alene så er det dumt. for som nybegynner, så har man rett og slett ikke kompetanse til å finne dette rette grepet selv.
uten veiledning, så er det supervanskelig å finne frem til en god repeterbar puttingstroke. de fleste nybegynnere dasker jo bare ballen med putteren.

Når jeg i tillegg blir irritert bare DeLutte åpner tastaturet sitt, så blir svaret mitt deretter da..... :O)

DeLutte

over 19 år siden

DeLutte

Stakkars liten.
Du kommer til å få "mye" å irritere deg over i fremtiden :-)

De Lutte

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Ettersom vedkommende som spurte er registrert med hcp 15,5 kan han vel knapt kalles nybegynner?!

Men enkelte freser nok når de ser nicket DeLutte dukke opp og skriver deretter....

For Fåreskaller

over 19 år siden

For Fåreskaller

Det er latterlig å se hvordan enkelte hisser seg opp over DeLutte og hans meninger.
At de selv fremstår som tapere med en slik debattform, har tydeligvis gått dem hus forbi!

Bææææ

over 19 år siden

Bææææ

Hadde han enda hatt meninger!

anonym

over 19 år siden

anonym

grepet er meget viktig, men fokuset på hva andre bruker er helt meningsløst!!!

Alle har forskjellige hender, størrelse og form.

Eneste måten er å prøve seg fram og finne det man føler gjør at man klarer holde køllen med meget lett grepstrykk og at man kontrollerer køllebevegelsen.

Stikkord man må fokusere på i søken etter er kompakt men med meget lett trykk.

Picard

over 19 år siden

Picard

Kan i så måte anbefale golfboken til Tiger Woods. I denne beskriver han sin egen sving fra topp til tå, samtidig som han beskriver andre måter å gjøre det på. Denne er da også viet noen sider til puttergrep med god bilder og forklaringer. Fant hvertfall denne veldig nyttig selv.

Truls

over 19 år siden

Truls

Jeg kan bare ikke fatte at noen lar seg hisse opp av forslaget til DeLutte!
Thomas007 kan sikkert flere puttegrep, men er interessert i å teste ut flere varianter. Det er lov å komme med alternative forslag vel! Selv likte jeg å forske og teste ut forskjellige puttegrep. Idag bruker jeg det samme som for 10 år siden, og det står ikke i noen bok, tror jeg.

DeLutte

over 19 år siden

DeLutte

Nei, det er sannelig ikke godt å forstå, Truls.
Imidlertid så finner du noen personer her inne, som ikke er helt som oss andre.

De Lutte - flere eksempler på det vil man sikkert kunne lese nedenfor her.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her