Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Baner i Oslo??

Klaus

over 19 år siden

Klaus

Skal være noen timer i Oslo onsdag formiddag i neste uke.
Kan noen anbefale meg hvor jeg kan OG BØR spille.
Ikke Miklagaard, da det er altfor dyrt.

På forhånd takk!!!

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Hauger er en fin bane (syns jeg), og koster 300 i hele juli.

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Så nettopp en annonse for Bogstad som igjen fjerner hcp-begrensningen i juli. Litt billigere enn Mikla, men fremdeles kr. 600. Men det er tross alt Norges eldste og mest tradisjonsrike bane, så hvis du bare har én formiddag...

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Greenfee på Miklagard er 450 i hele juli, 350 hvis du er gjest av et medlem.

Nisse

over 19 år siden

Nisse

Anbefaler Miklagard på det sterkeste nå. Forholdene er bra og layouten er kjempekul. Ønsker du bane med fin natur så dra til Tyrifjorden. Den er også i bra stand. Nøtterøy er absolutt bra også.

Ikke spill Evje eller Hauger

Judy

over 19 år siden

Judy

Til Nisse: Ikke spill Evje eller Hauger, anbefaler du. Hvorfor ikke? Noe jeg ikke har fått med meg?

Pepper

over 19 år siden

Pepper

Som Dilter vil jeg anbefale Bogstad i juli når de fjerner hcp begrensningene og gjør det lettere for greenfee spillere. Bogstad ligger praktfullt til ved vannet og er en fin og tradisjonsrik bane. Miklagard er morsom å spille synes jeg, men hvis du kun kan spille en bane ville jeg valgt Bogstad.

Nisse

over 19 år siden

Nisse

Judy: Ja jeg synes dem er dårlige sammenlignet med andre baner. Evje har kjedelig design, og Hauger ikke så bra forhold, og også kjedelige hull. Det er jo bare min smak da, men jeg ville heller spilt de andre banene først.

Nøtterøy: veldig bra layout + nydelig natur.
Tyrifjorden: nydelig natur
Miklagard: veldig bra layout
Evje: kjedelig og dårlig layout
Hauger: ok layout og ok natur

Judy

over 19 år siden

Judy

Nisse, det er tydeligvis forskjell på smak. Bor selv i Oslo, men har meldt meg inn i Moss&Rygge, altså Evje, fordi jeg syns banen er fantastisk.
Så jeg anbefaler naturligvis Evje... Selv om flere av de andre banene du nevner, også er bra.

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Klaus sa han hadde en ledig formiddag i OSLO, ikke i Moss, Hønefoss eller Tønsberg.

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

så enig så enig dilter, siden du er i oslo, burde man da ta ut enten, hauger, oslo, haga, losby, miklagar eller hakadal golfklubb!! må bli en av dem vis du skal spille på en god bane og ikke kan kjøre så langt...

Judy

over 19 år siden

Judy

Det er ikke mange valgmuligheter i Oslo, vet du, Dilter. Det er ikke sikkert Bogstad er det han ønsker, og slett ikke sikkert at Grorud er attraktivt nok. Om man velger å kjøre 20 minutter eller 45, er vel opp til Klaus å ta stilling. Det viktigste er vel å få en fin golfopplevelse, og det er det mange muligheter til, uten å reise altfor langt.

Stian

over 19 år siden

Stian

asker og bærum er jo også to 18-hullsbaner i nærheten av oslo (så får andre bedømme kvalitet).

Stian

over 19 år siden

Stian

Og hvis du snakket om opp til 1 times kjøring så har du jo også Drøbak og Nes.

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Innenfor ca. 20 minutter fra Oslo sentrum finner du:
I selve Oslo:
Bogstad
Grorud
Grønnmo

Like utenfor:
Haga
Grini
Ballerud
Hauger
Losby
Krokhol
Oppegård
Gjersjøen

Har man bedre tid:
Miklagard
Nes
Bærum
Asker
Drøbak
Hakadal
Østmarka
Ski

Så det er slett ikke nødvendig å dra til Østfold eller Vestfold.
Men han ba om en anbefaling.

klaus

over 19 år siden

klaus

Det ble Losby siden en venn ordnet med greenfee.
Er greenene så dårlig som alle vil ha det til???????

Leo

over 19 år siden

Leo

Ja, desverre

Pepper

over 19 år siden

Pepper

Greenene på Losby er absolutt ikke så gode som de pleier å være, bl.a. misset jeg en birdieputt på hull 10 sist jeg spilte der fordi ballen hoppet, spratt og skiftet retning på greenen. Banen er imidlertid ok ellers, og det er pent i dalen der. men ta gjerne med myggspray, jeg kom hjem med en del stikk.

Salt

over 19 år siden

Salt

Og jeg bommet en birdieputt på Bærums perfekte greener.
Du har ihverfall noe å skylde på Pepper. -;)

Pepper

over 19 år siden

Pepper

Hehe, du kan også skylde på greenene, Salt, Bærums greener er jo ikke akkurat helt strøkne.

Koriander

over 19 år siden

Koriander

Miklagerd har greenfee på 450,- i juli! Ingen bedre.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her