Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Skymerke på driveren

Nordea

over 19 år siden

Nordea

har fått ett skymerke i driveren min og lurer på om det går ann å lakere over dette eller lignende? håper på svar...

Baard

over 19 år siden

Baard

Du kan prøve å polere med vanlig bilpolering!

Baard

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Om lakken er borte, hjelper det ikke med polish.
Masker slagflaten godt, spray forsiktig med lakk i en annen farge enn før. Du greier uansett ikke å finne exakt samme farge, da er det bedre å bryte helt.
For å skjule reperasjonen, lar du den nye fargen løpe bakover i en "tåke". Eller som jeg kaller det, lettskyet til klar himmel.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

send den inn og "omlakker" den, ccc gjør det for en ikke altfor dyr penge, og du kan bestemme hvilken farge du vil ha :) bare å røske ut skaftet og sende den avgårde, bakdelen er at det tar litt tid...

Erik

over 19 år siden

Erik

Om noe av lakken på køllehodet blir borte har det helt minimal betydning. Lakken er der bare for pynt og veier ekstremt lite.
Endel av lakken har gått bort på mine spooner, jeg har ikke merket noen forskjell på hvordan det er å slå med de for det.

snappy

over 19 år siden

snappy

Til Erik:

Er nok ikke driverens egenskaper Nordea vil opprettholde med å fjerne et sky merke. Det forstår de fleste oppegående mennesker.

tmz

over 19 år siden

tmz

hahahaha

Erik

over 19 år siden

Erik

Da skjønner ikke jeg vitsen med å fjerne det.
Er det for at drivern skal være til pynt for medspillere?
Hva er i såfall vitsen med det?
At personen skal framstå som ett bedre menneske?

PøttFøkker

over 19 år siden

PøttFøkker

Ja Erik, for at han skal fremstå som et bedre menneske.
og for at barna i afrika skal få det bedre, for ved å kjøpe en lakkboks, så bidrar han til at det sendes 50 øre til Nigeria.

hvor langt skal du gå i å blande deg inn i hva folk vil gjøre? er han et dårligere menneske hvis han er litt forfengelig og ønsker å reparere en lakkskade?
hvis ikke, hvorfor blander du deg inn når han ber om konkrete tips da?

herregud altså.....

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Og dere lar dere fortsatt dra i beinet av "Erik" ! Lettlurte høyre-velgere! ;)

PøttFøkker

over 19 år siden

PøttFøkker

det skal jo innrømmes at det er artig å bli irritert på denne Erik, så, Ja Fjosok... det gjør vi.

godt at ikke du er like lettlurt SV'er da......

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

"Lettlurt SVer" er ikke det litt smør på flesk?

PøttFøkker

over 19 år siden

PøttFøkker

hehe.... jo, der sa du det.......

Niels

over 19 år siden

Niels

Jeg vil tro Erik har det totalt jævlig hjemme og inne i sin egen stue. Han kjører en bil stappa med skader fordi han ikke blir et bedre menneske av å reparere dem. Han går i hullete jævlige klær, fordi han ikke er fasjonabel og mener at klær ikke gjør han noe bedre dem heller. Han spiller på ekle bøyde dumme stygge golfkøller fra 1981, fordi dem kosta 150,- på antikvitetssjappa. Dem funker sikkert til det skrapete spillet hans også. Jaggu passer det ikke personligheten hans også.

Erik: kanskje Nordea blir forstyrret i synsfeltet av en stygg lakkskade? Kanskje Nordea har lyst å passe på køllene sine slik at ikke lakkskaden blir verre med mer slitasje? Kanskje Nordea er et fornuftig menneske som tar vare på sine materielle verdier slik at de ikke forfaller? Er han et dårlig menneske da? Gjør det han et bedre menneske å drite i dette?

Erik

over 19 år siden

Erik

Han får gjøre som han vil.
Men jeg må få mene det er noe tull for det.

Nielsemannen med lilletissen

over 19 år siden

Nielsemannen med lilletissen

hvis jeg har et skymerke i min egen draiver, driter jeg i det...men hvis det koster meg 50 spenn å fixe det, så gjør jeg det... Ihvertfall når man taper 500 kroner hvis man skal selge den! Og det gjør man, trust me! :D

Erik

over 19 år siden

Erik

Vel vel, jeg trodde man brukte en driver for å spille golf, og eventuelt slå gode slag. Ikke for at den skal være til pynt for medspillere.
Tydelig at jeg har misforstått noe.

Storemannen med Nielse....

over 19 år siden

Storemannen med Nielse....

Du bor nok i feil land du min lille venn.... Her i den VIRKELIGE verden, så dreier alt seg om penger, og hvis man får 500,- mer når man selge draivern sin, fordi den IKKE har skymarks, ja, så fjerner man skymarksene sine! så enkelt er det.. Og hvis man ikke liker å se ned på en stygg driver, som man har betalt 5000,- for, og det koster 100 kroner å rette opp styggedommen, ja så gjør man faktisk DET også!

Welcome to the REAL world....

Du kan spille med de køllene DU liker, også kan du la andre gjøre som DE vil. OKI``!!???

Niels

over 19 år siden

Niels

Erik: hvem i helsikke er det som har pratet om pynt for medspillere? Det er det DU som har fablet om. Hvis noen vil reparere en kølle slik at den ikke blir ytterligere skadet, slik at mer av lakken flekkes av, SÅ MÅ DU FOR FAEN MEG SNU DET TIL NEGATIVT OGSÅ?

Jeg er så drita lei av deg Erik. Forbanna syrehue!!!!!

Kåreh

over 19 år siden

Kåreh

Erik har komplekser som ingen annen.

PøttFøkker

over 19 år siden

PøttFøkker

Erik må spre om seg med sin uvitenhet for å få bekreftelse på egen eksistens.
Han går nok i klassen til DeLutte(siden de begge er fjortisser) og der lærer de å tviholde på sin uvitenhet og påstå at det er sant, selv om man kan bevise eller argumentere i filler deres sak.

Det er ingenting som biter på, og de tar ikke noens argumenter til seg.
alt de sier er riktig, så mitt beste råd nå er å ALLTID svare:

"Ja, Erik. du har rett"
eller
"Ja, DeLutte, du har rett"

PøttFøkker

over 19 år siden

PøttFøkker

jeg begynner:

Ja, Erik. Du har rett!

Fæmmer'n

over 19 år siden

Fæmmer'n

Ja, Erik. Du har rett.
Du også, DeLutte, hva du nå enn måtte mene om saken.

Niels

over 19 år siden

Niels

Ja, Erik. Du har rett.

tMz

over 19 år siden

tMz

Ja, Erik. Du har rett

Odd

over 19 år siden

Odd

Ja Erik. Du har rett.

Erik

over 19 år siden

Erik

Dersom folk ikke vil betale så mye for en driver fordi det er en lakksade. Så må det vel være fordi de vil den skal se fin ut.
Dersom lakkskaden ikke har noe å si for goflslagene.
Og selv om lakkskaden skulle utvikle seg, vil det fortsatt ikke ha noen betydning for golfslagene.

Niels

over 19 år siden

Niels

HAahahahhahahaha!! Du er ubetalelig Erik. UBETALELIG!!!!

Erik

over 19 år siden

Erik

Niels, det var ett saklig svar på betraktningene mine.

Niels

over 19 år siden

Niels

Hører du ikke hva jeg sier til deg? Hvis lakken fortsetter å prelle av vil den forfalle. Da vil den 1, minke i verdi om man skulle selge. 2, man vil bli blendet av solen i visse vinkler. 3, muligens irritere seg over dette når man slår som påvirker slaget.

Det er noe seriøst galt med huet ditt. Hold nå kjeft angående dine moralske og etiske problemer med samfunnet. Vi er ikke interesserte.

Erik

over 19 år siden

Erik

Går fortsatt an å slå like bra med den selv om den har forfalt. Dersom som du sier at man ikke lar seg påvirke psykisk.

Niels piels

over 19 år siden

Niels piels

Bare fortsett Erik.
Vi er mange som er interesserte, selv om Nielsegutt skulle mene noe annet.

704

over 19 år siden

704

Erik, det er ikke det som betyr noe i denne sammenhengen. Det er snakk om at det skal se bra ut og at man taper mindre penger på å selge den. Det må da være helt ok, også for deg! :o)

Nullen

over 19 år siden

Nullen

Det er sikkert greit for Erik så lenge et estimert overskudd går til de fattige. Hvis ikke er det moralsk forkastelig.

Nope

over 19 år siden

Nope

Erik, ville du fortsatt å bruke en bukse som revnet slik at man kan se halve rumpa? Så lenge det ikke er kaldt vil det ikke påvirke bruksegenskapene, så da er det vel bare for å se fin ut for andre at man eventuelt reparerer eller bytter den ut?

Spørsmålet er seriøst ment så jeg håper på svar. Interessant å vite hvor grensen går for hva man kan reparere uten å være en overflatisk egoist.

PøttFøkker

over 19 år siden

PøttFøkker

hensikten til Erik er jo her bare å slippe å si "Oops, jeg dro den kanskje litt langt".
guttelarven(22 år) har tross alt lang livserfaring å skilte med, så jeg tror vi stemmer han inn som president rett og slett.

"Det første vi gjør, er å forby salg av lakkbokser til 49 kroner på Nille. Det er nemlig moralsk forkastelig å reparere en lakkskade...."

Alternativt, så kan jeg bare si:

Jada Erik, du har rett....

leif

over 19 år siden

leif

hva i huleste er skymerke??

Erik

over 19 år siden

Erik

704, fint du kunne innrømme at det var fordi det skulle se bra ut.
Det jeg prøvde å fortelle Niels men han ville ikke høre.

Nope:

Godt poeng. Vi har forskjellige grenser.
Ville nok ikke godt med klær som ikke hang sammen i det hele tatt.
Men når det gjelder matrielle ting gir jeg fullstendig blaffen.
Men det er min mening.

PøttFøkker

over 19 år siden

PøttFøkker

Jada Erik. Du har rett.

Bananskru

over 19 år siden

Bananskru

Det Erik påpeker, er vel at det kan bli litt vel mye forfengelighet i golfsporten. Det betyr jo som han sier null og nix for hvordan man spiller om køllene ser sånn eller slik ut. At man spiller bra med dem er jo det som er viktig. Vær gjerne forfengelig, dersom du har råd til det, men kom ikke og si til meg at jeg spiller dårlig fordi køllene mine ikke ser særlig heftige ut.

PøttFøkker

over 19 år siden

PøttFøkker

Jada Bananskru, du har også rett.
Men, hvorfor angripe trådstarters moral ved å nærmest konkludere med at han er et dårlig menneske som vil bruke 49 kroner på en lakkboks?

Erik

over 19 år siden

Erik

Sa ikke han var noe dårlig menneske.
Men flere her som påstod det ikke hadde noe med forfengelighet og gjøre. Og det er selvsagt ikke sant.

ManoWar

over 19 år siden

ManoWar

Webmaster:
Stopp denne tråden her nå før den dreper seg selv..

Niels

over 19 år siden

Niels

Erik: Hvorfor MÅ det ha noe med forfengelighet å gjøre? Leser du ikke hva jeg sier? Du kan ødelegge kølla hvis den blir mer og mer og mer skada. Hvis lakkskaden gjør at du blir blenda av sola så er jo det passe annoying? Det har nemlig skjedd meg.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Spørsmål til Erik:

hva er galt med å være litt forfengelig i så fall?
La oss si at jeg får lakkskade på driveren min, og vil reparere den skaden, fordi jeg er forfengelig, og fordi jeg vil stanse utviklingen av skaden.

er det galt? hva er det som gjør at du henger deg opp i dette egentlig?
Skjønner ikke hvorfor folk ikke kan få lov til å være litt opptatt av å ta vare på tingene sine.

Uff

over 19 år siden

Uff

Er det ikke bare å kjøpe en ny driver i stedet for å mase om flekklakkering og annet tull. Bruk penger, kjøp gjerne i proshopen!

Niels

over 19 år siden

Niels

Erik: reparerer du lakkskader på bilen din? Nei du har vel ikke bil du. Du går vel for å ikke bruke opp oljeressursene våre.

Erik

over 19 år siden

Erik

Nei jeg reparerer ikke lakkskader på bilen min.
Er meg fullstendig likegyldig for meg hvordan den ser ut, bare den virker. Men går lakkskadene utover motoren blir det jo litt annerledes.

Om bilen min hadde vært lilla med rosa striper, og 10 ubetydelige bulker så ville jeg gitt blaffen så lenge den var fin å kjøre.

Men du har ett poeng i at det er dumt å ha bil, fordi det krever mye ressurser fra samfunnet.

Erik

over 19 år siden

Erik

Hvem denne Erik er vet ikke jeg, men jeg er møkkalei hele fyren!

Nordea

over 19 år siden

Nordea

Erik: Hvis du hadde hatt en ny bil å fått en ripe i lakken, da er jeg rimelig sikker på at du ville fikset dette. Driveren min er nesten ny, derfor vil jeg fikse driveren så det ikke skal flake av mer lakk og fordi jeg ikke vil ha et skymerke i driveren. Det er kjedelig å addressere ballen og se ned på et skymerke.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Spørsmål til Erik:

hva er galt med å være litt forfengelig i så fall?
La oss si at jeg får lakkskade på driveren min, og vil reparere den skaden, fordi jeg er forfengelig, og fordi jeg vil stanse utviklingen av skaden.

er det galt? hva er det som gjør at du henger deg opp i dette egentlig?
Skjønner ikke hvorfor folk ikke kan få lov til å være litt opptatt av å ta vare på tingene sine.

Kjenner noen Erik???

over 19 år siden

Kjenner noen Erik???

Hei.
Jeg melder meg i klubben med personer som er lei denne karen. Kan noen si noe mer om hvem denne karen er???

...

over 19 år siden

...

Jeg melder meg inn i klubben av de som er drit lei DE FLESTE på dette forumet!!! Stort sett bare sludder og vrøvl som blir servert her... og en seriøs tråd blir køddet til i løpet av de 3 neste innleggene!!!

Har sagt det før, og det stemmer fortsatt!!!

Nullen

over 19 år siden

Nullen

Erik - du er en sløser av rang. Hvis du reparerer lakkskader og bulker på bilen din selv, så vil du sannsynligvis få mere igjen for bilen. DISSE PENGENE KUNNE DU GITT TIL DE FATTIGE!!!!!

Men nei, Erik lever så flott at han ikke gidder ta vare på verdiene sine.
Din moral er så slett at jeg blir skikkelig lei meg.

Erik

over 19 år siden

Erik

Til ... Hvorfor tror du jeg bøffa (reserverte) nicket "Erik" igår?

Fordi jeg var lei av alle de patetiske innleggene. Jeg tror den Erik som tidligere skrev under navnet Erik - egentlig ikke mente annet enn å provosere - det kan jeg nesten sette spenn på!

Det kan uansett ikke bli klager slik som når jeg reserverte "Olaf E. Roalkvam".....hehe...

Lake Placid

Moderator

over 19 år siden

Moderator

Da takker vi til Eriks innlegg om moral og etikk. Disse kan du ta i et annet fora.

Hold dere til temaet. På forhånd takk, og et ønske om en god golfsommer til alle :)

Erik2

over 19 år siden

Erik2

Der tar dere helt feil, jeg er helt seriøs i mine innlegg. Men noen ganger setter jeg ting litt på spissen.
Nullen:
Når det gjelder bilen min så skal jeg ha den til den ikke er verdt mer enn vrakpanten. Og da spiller det ingen rolle hvor mye bulker det er i den. Dessuten har jeg en lite forfengelig bil slik at når den blir gammel så vil de bulkene ha ekstremt eller ingenting å si for verdien

Nope

over 19 år siden

Nope

Kanskje du skulle vrake bilen med en gang? En så gammel bil forurenser mye mer enn nyere biler. Synes også at det er forferdelig at du bruker penger på bil og bensin når det er så mange folk i verden som ikke har råd til mat.

Erik2

over 19 år siden

Erik2

Nope: Det synes jeg også, har litt dårlig samvittighet for det.

Espen

over 19 år siden

Espen

Det finnes en bilpolering som er helt utrolig bra på både golfkøller og ikke minst som ski-smøring, se på www.glare.com.

Kjøpte en flaske når jeg var i USA på ferie - helt utrolig bra (vet ikke om du får tak i det i Europa???).

blindvold

over 19 år siden

blindvold

Eriken, driver og bilen jajajaja, dama di da, hu fåkke
sminke nei

Luna

over 19 år siden

Luna

Nordea. Gi driveren til de fattige og kjøp deg en ny. Du har sikkert råd til det.
Du blir kvitt et problem og Erik og de fattige blir sikker fornøyde

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her