Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Miklagard

panne 4,5

over 19 år siden

panne 4,5

Endelig fikk jeg spilt Miklagard etter å ha lest og hørt så mye om banen. Må si jeg ble vedlig skuffet. Greit greene var fine men på noen ev de var det en del skader. Har helt klart spilt på bedre greener i Norge denne sesongen. Farwayene var bra men langt fra ekspsjonelle. Banen ligger jo på et jorde så opplevelsen var så som så.
I tillegg hører man en av norges mest trafikerte veier på mange av hullene. Kan i allefall nevne 10 baner som er bedre å spille.

nullen

over 19 år siden

nullen

Hehe. Jeg hørte noen prompe på hull 14. Helt tydelig.

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Jeg kan høre fly som flyr over på en del av banene på østlandet og vestlandet. I tillegg hører jeg mygg også hvis jeg spiller om kvelden.

Jeg er veldig spent på hvilke 10 baner du mener er bedre å spille.

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Jeg er også spent!

Kan du nevne de 10 panne!?

Evt. også forklare hvorfor de er bedre......

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Jeg er uinteressert i en slik forklaring :) Heard it before.

Jeg digger å spille Nøtterøy, Miklagard, Kragerø, Kristiansands nye 9 hull, Losby, Tyrifjorden, Kongsberg .. med flere. Men disse banene er kos å splle. Alle er forskjellig, og alle har saker som de andre ikke har.

Men er enig med panne at forholdene er kjipe i år. Dessverre. Greenene har kommet seg mye i det siste, men gjenstår enda endel. Layouten er genial da.

PitbullTore

over 19 år siden

PitbullTore

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha....

10 baner som er bedre!!! hahahahahahahahahahaha....puste litt....hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!

panne

over 19 år siden

panne

Larvik
Meland
Nøtterøy
Evje
Tyrifjord
Hauger (kanskje ikke)
Greit det er ikke 10 baner da, men jeg ble skuffet da jeg spilte den. Det er det som er poenget!!!!

PitbullTore

over 19 år siden

PitbullTore

Jeg mener at Miklagard er helt der oppe i toppen. At du nevner Meland, Nøtterøy og Evje er ingen bomskudd. Treffer nok litt feil (i min verden) på Hauger og Larvik. Tyrifjord hvor jeg er medlem er fin, men mangler endel på layouten før den kan nevnes helt i ypperste toppsjiktet.

Jeg mener forøvrig at en Narvik GK med gressforhold som Tyrifjord - er Norges flotteste - foran Meland og Miklagard - vel og merke av de jeg har spilt - hvor Rogaland og Trøndelagsbanene mangler i mitt belte....

PT

Njuk'em

over 19 år siden

Njuk'em

Jeg har spilt tyrifjorden et par ganger og banen er fantastisk vakker. Men det er for mange hull som ikke er designet spesielt godt for konkurransegolf til at jeg kan si banen er god. Var der i forrige uke og greenene var fryktelig trege og fairway var i elendig forfatning. Det er mulig jeg er bortskjemt med Nøtterøy som hjemmebane, men i mine øyne holdt ikke forholdene på Tyrifjorden mål.

PitbullTore

over 19 år siden

PitbullTore

Greenene på Tyrifjord er langt raskere nå - de er strøkne. Som du skriver er FW ikke helt i toppklassen ennå, men kommer seg veldig nå.

Nå har aldr Tyrifjord hatt konkurransegolfbane som ambisjon. Jeg er helt enig at det er noen hull som ikke holder særlig toppklasse. Personlig er jeg ikke spesielt stor fan av hullene 4,7,14 og tildels 17. Før var jeg heller ikke glad i hull 18 - men mener det ikke lengre....det er flere muligheter for å løse det hullet og det liker jeg!

nullen

over 19 år siden

nullen

Til Panne. Jeg er helt enig i at greenene var ekstra skuffende i går. Derfor var det synd du ikke ventet til i dag, for i dag var de faktisk dritbra! Fikk forklaringen også, det er fordi de har kjørt et program for å få de fine til helga. I går var de rufsete med en del "hull" uten gress som virket inn på ballbanen. I dag var de nyklipte, rullet og av en helt annen standard.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Tyrifjorden har jo altfor mange mikke mus-hull og altfor mye mygg. Hull 4, 6, 7, 13, 14 og 18 er knøl. Beliggenheten er flott, men hva hjelper det når man er blodfattig etter en runde...

Yngve

over 19 år siden

Yngve

gjeeeesp Fjosok....... Alt for mye mygg? ja, i år er det ille, men det er myggår på hele østlandet, så plasser hvor det normalt er mygg, er det nå plagsomt.

du er historiens første som jeg har hørt kalle hull 18 for knøl. og hull 13 for den saks skyld.
smaken er jo som baken, så du skal selvsagt få mene det ;), men hva i all verden er galt med hull 13?
Hull 18 kan jeg heller ikke forstå, men smaken er som sagt som baken.

hva med hull 9 og 10 på Mikla? hva med hullet hvor du føler du bare slår en transportetappe-par4 langs med vannhinderskauen frem til blind green på par 3 hullet, ca. 160 meter, som jeg heller ikke husker nummeret på?

er ikke dette også litt mikke mus?

jeg liker begge jeg... og jeg liker godt mikke mus hullene på begge banene, men knølete design finner vi overalt hvis vi bare gjerne vil ha noe å kritisere.
kjenner mange som synes Larvik er den beste banen i Norge, og også mange som mener den er den kjipeste mesterskapsbanen i verden.

alle er forskjellige... er vi ikke?

;O)

Lake Placid

over 19 år siden

Lake Placid

Fjosok har ikke hatt seg på en stund......

YngveFan

over 19 år siden

YngveFan

Det er det dessverre flere som ikke har...... Dessuten - et 160 meters par 3 hull kan være så mangt, Yngve. Kjedelig, trangt, uspennende, ordinært...... Men IKKE Mikke Mus.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Hvis jeg husker riktig så er hull 13 et par tre-hull med tre-platå green. Dette hullet er rett og slett for dumt. Og hva med det vannhinderet der??? Ikke i spill på noen av hullene. Hull 13 kunne jo vært bra hadde man trukket greenen ned til hinderet, istedenfor å lage en 40 meter lang green på skrå og langt unna vannet og det meste.

Hull 18 er et hull bare en mor kan elske.

I prinsippet skjønner jeg ikke hvordan hull 9 og 10 på Miklagard betyr noe for om hullene på Tyrifjorden er bra, men for å si min mening om saken så er hull 10 det minst gode hullet, hull 9 er et knallhull. Mange blander sammen dårlig golfhull med dårlig score på hullet, og hull 9 er et vanskelig golfhull. De andre hullene som ble forsøkt beskrevet skjønner jeg ikke hvor befinner seg.

Tyrifjorden er en bane med en unik beliggenhet i nydelig natur (spesielt backnine) så derfor er det synd at layouten er såvidt dårlig. Men som det flere ganger er kommet for dagen så er brorparten av norske mennesker med et køllesett i garasjen mest opptatt av utsikt og ikke av spillet.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

av mangel på et bedre ord, så var jeg bare ute etter å skape et poeng.

og det poenget er at alle baner har noen hull som ikke er spesiellt bra.
inkludert miklagard.
Tyrifjorden har noen også, men man lærer å leve med de, og det hjelper ikke å diskutere disse hullene opp og ned i mente her inne, for alle misforstår meningene til hverandre alikevel.
at jeg synes hull 9 og 10 på Mikla er knølete vil sikkert en Miklagard medlem synes er superteit, siden de liker hullene selv. men det gjør jeg også, jeg synes bare ikke de er spesiellt bra designet.

Nå får man jo også kjeft for å snakke om design uten å ha lavt nok handicap her på forumet, men det er nettopp dette som er poenget. alle klasser spillere har forskjellige ønsker, krav, etc. til designet på en bane, og de må man få lov til å ha.
jeg liker de fleste baner, fordi jeg liker å spille golf.

160 meter par 3 hullet er overhode ikke kjedelig og uspennende, og ikke ordinært heller, men du må være 15 meter høy for å se flagget når det står bak på greenen, og det virker litt rart på meg for et par3 hull.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Fjosok.

der traff du spikern om hull 9. det var egentlig det jeg også mente.
mange blander dårlige hull med det at de ikke mestrer hullet.

det var hele poenget med å trekke parallellen til hull 13 for eksempel.

det er mange som ikke mestrer dette hullet, fordi det er vanskelig og krever nøyaktighet.
du kan si hva du vil, men mestrer du lengder med jernene dine der, så er det et supert hull.

Hull 18 har samme poeng. har du lavt handicap, så spiller du stort sett dette hullet lett ved å gå over trærne, men de fleste har ikke lavt handicap, og må spille rundt. da er det plutselig et vanskelig hull med mye fare.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Er det noen (som ikke er medlem på Tyrifjorden) som faktisk mener at hull 13 på Tyrifjorden er et bra par 3-hull? (Gunder sjekk IP-adressene på de som svarer).

Viktig poeng Yngve har der angåend ferdigheter og opplevelse av bane. Det er nok vesentlig flere lavhandicappere som liker Miklagard enn høyhandicappere. Tyrifjorden kan kanskje ha det omvendt.

nullen

over 19 år siden

nullen

jeg synes bakgrunnen er flott, tøft å se den laange ballbanen og vente i spenning på hvor ballen lander
selve hullet er rundt og alt for lite, men det gjelder alle andre golfhull også

toppen

over 19 år siden

toppen

Hull 13 er et helt ok par3-hull syns jeg. Det er ikke spesielt bra, men heller ikke spesielt dårlig. Litt vanskelig å spille det i vind med tanke på lengdevalg. Vinden er litt rar der og vanskelig å beregne. Vannhinderet er ikke så mye i spill, men det er vakkert der. Enig med Fjosok at greenen burde vært nærmere vannet, DA hadde det blitt et kongehull. Rart dem ikke flytter greenen.

Det kjipeste med hullet er nettopp plasseringen av greenen. Men jeg synes det er et helt ok hull.

Per Kristian

over 19 år siden

Per Kristian

Hull 13 på tyrifjorden har jeg aldri sett på som noe dårlig hull. Det er vel som nevnt lenger opp andre hull på Tyrifjorden som sliter mer med å skinne... ;-)
Uansett liker jeg meg veldig godt på Tyrifjorden og det var flotte forhold når jeg var der i forrige uke.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Yngve, du mener sikkert hull 6. Det er veeeeldig blindt fra gul tee, ikke fullt så blindt fra backtee. Alltid kjipt at man ikke kan se at ballen triller i koppen.

97

over 19 år siden

97

La oss heller samle oss i 4-5 baller og gå en runde på denne banen (www.oldheadgolflinks.com), så kan vi begynne å diskutere lette og vanskelige flaggplasseringer og blinde innspill og utslag.

Når drar vi ?

Yngve

over 19 år siden

Yngve

hehe... jepp... det er korrekt...

jeg suger jo alt for hardt til å spille backtee enda vet du ;)

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Du har nok også rett i det du sier om handicap og tyrifjord kontra
Mikla.

jeg digger begge banene, men tenker mer avslappet på Tyri, siden den banen helt klart er lettere å gå enn mikla.

Man må liksom skjerpe seg på Mikla, og det liker jeg også, for da ser jeg hvor dårlig jeg egentlig er..... :O)

trusil

over 19 år siden

trusil

Vil bare avkrefte det Yngve sier ovenfor. Jeg kjenner han og han suger slett ikke så hardt!
Spill fra becktee du Yngvebassen :-)

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Hvor hardt folk suger kan man for fremtiden utelate å opplyse om på dette forum ;)

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Jeg syns Yngve er flink jeg ;) Han er bare ikke så flink med banedesign og layout. Dog han kommer seg. Blid er han i alle fall. Ellers er jeg enig med Fjosok, i nesten alt.

Suger

over 19 år siden

Suger

Yngve såpass hardt at han kan gå fra rød tee?
Har hørt rykter om at de beste sugerne holder seg der...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her