Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Holde score/ poeng underveis

AdAstra

over 19 år siden

AdAstra

Når dere går rundene deres, går dere å teller poeng og tenker på scoren hele tida?

I går oppdaget jeg at jeg plutselig hadde 35 poeng med 3 hull igjen..

"oi så bra jeg har gått"

"dette blir enkelt"

Så presterer jeg å få dobbel, dobbel, dobbel og herlige 1 poeng på de tre siste.

Hvordan kan man føre scorecard uten å tenke på hvor i løypa man ligger? :)

Faktum er at de 5 siste rundene mine (alle på over 29 poeng) så har jeg strøket de to siste hullene, og jeg føler at 99% av årsaken til det er at jeg innser at det er en stor sannsynlighet for nedskriving.

Hmmm

over 19 år siden

Hmmm

Kanskje du har en sandbagger i magen, noe i deg holder igjen? ;)

HIO

over 19 år siden

HIO

Ikke se på slopetabellen før du går ut, skriv kun slag og så regner du ut poengene etter runden....det pleier jeg å gjøre, men det hindrer meg likevel ikke fra å gå å legge sammen poeng oppi hodet mitt underveis..hehe. Men det hjelper litt ihvertfall.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Jeg vet generelt hvor godt jeg spiller, ut fra antall par&bogey som ligger og oppdateres bak høyre øre.

Poenget er vel konsentrasjon på hvert enkelt slag. Fullt fokus!

Spilte turnering for noen uker siden, markøren min startet allerede etter 9hull, "jeg sier ikke hva du har, men du ligger veldig bra an", og fortsatte med det for annethvert hull selv om jeg sa "det venter vi med til etter 18". Litt irritererende, jeg visste jo selv at jeg spilte bra, men vil ikke telle sammen før 18 hull er spilt ferdig.

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Det er like greit å trene på å være klar over score med en gang ;) Når du kommer lavere og lavere i handicap så vet du hvor mange slag du får på banen, og du vet også hvor mange over par du ligger. Det er akkurat samme i turnering, da kan man bli påmint av medspillere (utpsyking?), eller man må oppgi score utover runden. Hvis du har tenkt å spille mer turneringer framover så er det fin trening å faktisk være klar over hvordan du har spilt. Du må bare fokusere på slagene istedenfor å tenke over scoren. Når jeg spiller bryr jeg meg fint lite underveis hvordan jeg ligger an, fordi jeg vet det kan komme tre triple på 16 17 og 18, eller tre birdies.

Truls

over 19 år siden

Truls

Helt enig med Flucky.
Det er nesten umulig å ikke tenke på scoren når man ligger bra ann. Har man begynt å tenke score fra begynnelsen av "karrieren", skal man være meget disiplinert hvis man klarer å legge fra seg denne "uvanen". Jeg tenker score hele tiden underveis. Har gjort dette på så og si hver runde i 15 år. Det fine med det er at jeg ikke choker på slutten av runden lenger. Jeg gjorde det før, slik som AdAstra forteller.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her