Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva skjer på Nes?

pelle

over 19 år siden

pelle

Var på Nes i helgen, dårlige forhold. Elendige greener, knall harde og masse sår overalt.
I tillegg var det mye høyt gress her og der, men det kan være bevisst for å lage litt vanskilgere forhold.

Hva skjer der oppe, dårlig råd??

gultee

over 19 år siden

gultee

i flg hjemmesidene er det dårlig økonomi som er grunnen til at gresset er sluppet opp mot himmelen utenfor fairway. Medlemmene oppfordres til å jobbe dugnad med å plukke ballen på rangen.

50 kr på at Nes GK / driftsselskapet enten er konkurs innen 12 mnd eller at oppsigelser finner sted!

pelle

over 19 år siden

pelle

Ok, men det gresset kan nesten være på sin plass, litt vanskelig skal det være på et stort jorde også.
Men greenene er det værre med, de er ikke akseptable.

Håper ikke Nes blir borte eller fortsetter å ha banen i en slik stand. Ok bane å dra til i ny og ne.

Nic N. Ame

over 19 år siden

Nic N. Ame

Spilte selv på Nes i helga og synes IKKE greenene var så dårlige du skal ha det til. Noen sår etter vinteren her og der men absolutt akseptable. Det høye gresset synes jeg også er greit med tanke på at det blir verre å spille på "feil" hull og du taper fort slag hvis du ikke holder deg på fairway. Bunkerne er det verre med. De er et kapittel for seg selv og de er ikke bra! Håper økonomien klarer seg, for Nes er ett veldig bra og komplett golfanlegg.

(ja, er Nes-medlem)

rotta

over 19 år siden

rotta

Nes sliter økonomisk og kommer kanskje til å legge ned hele potetåkeren. Synd for det var en morsom parkbane:)

Ama-tør

over 19 år siden

Ama-tør

Er greenene på Nes fortsatt dårlige ???

...

over 19 år siden

...

Mye bedre! Sliter litt med noen av de...men langt ifra så ille som de var.

observer

over 19 år siden

observer

Nes er det ingen fare med, iallefall kondisjonsmessig, noen sår på noen få greener. Roughen jeg hadde hørt om var det på tide kom, det gjorde banen mer "skillende"....

Skuffa !!

over 19 år siden

Skuffa !!

Har spilt Nes for noen få dager siden, og jeg må si jeg ble forferdelig skuffa !! Nes har tidligere vært kjent for flotte gress-forhold både på fairway og greeener. Nå synes jeg nesten det er flaut hvor subbete og dårlig det er blitt. Spesielt er mange greener forferdelig dårlige. Jeg tror jeg kan si med sikkerhet, at de greenfee-spillerne som har vært der til nå i år, de kommer aldri tilbake. Her må styret ta et skikkelig ansvar, og helst annonsere hele anlegget, og få noen andre til å driver. Slik det er nå, så er det snart kroken på døra !!..........veldig snart !!

Stian

over 19 år siden

Stian

Jeg spilte der på mandag og synes det var helt fint for 200,-. Det var et par greener som ikke var helt gode, men ellers bra. Fairway synes jeg var bra.

greenfeespiller

over 19 år siden

greenfeespiller

Nes for 200,- er en kjempepris, forholdene er meget gode der nå både på fairwayer og greener (spilt i dag 14.07), og de har til og med klipt ned masse av roughen.

Skuffa !!

over 19 år siden

Skuffa !!

Jeg forståt ikke hvor dere to siste har spilt. Flere av greenene er ubrukbare, og både greenen på 7, 17 og 18 m.fl. er rene berg og dalbanene.

Nic N. Ame

over 19 år siden

Nic N. Ame

"Rene berg og dalbane" har jo ingenting med forholdene å gjøre. Sier ikke at det er bra å ha greenene slik men de har jo vært sån på Nes hele tiden. Burde kanskje har rettet opp noen men... Holder du deg på fairway-green så er det i alle fall ingenting å si på forholdene på banen...

Skuffa !

over 19 år siden

Skuffa !

Når jeg snakker om berg og dalbane, så mener jeg ikke at greenen i seg selv er ondulert. Det er jo veldig bra og utfordrende. Det jeg snakker om er den ferden en golfball må ta, fra 2-3 meter unna hullet og mot "koppen". For golfballen vil dette være som en berg og dalbane, hvor den spretter og forandrer retning. Siktelinje m.m. er umulig å ta.

Beklager at jeg svarer såpass sent på denne tråden, men jeg har ikke hatt tilgang på denne siden på en stund. Det er forresten sikkert mye bedre på Nes i dag, men for en måned siden var det skammelig å ta seg betalt for å få spille der.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her