Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

E-bay HJELP

Kløne

over 19 år siden

Kløne

Hei

Satt og skulle by på Ebay, også kom jeg til å trykke inn feil sum. Kan man på noen måte slette det?

Geir

over 19 år siden

Geir

Da sitter det nok en fornøyd selger og gnir seg i hendene.....

Tror neppe det lar seg slette eller rettes opp...

Rune.

over 19 år siden

Rune.

http://pages.ebay.com/help/buy/questions/retract-bid.html

anonym

over 19 år siden

anonym

dersom du ikke løser det, så driter du i å betale og svarer ikke på epost.

Dernest oppretter du ny identitet etter en tid, så er du up and running in no time;)

Eneste som er dumt med det er at din track record derfra begynner fra scratch igjen....

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Det er ikke den store risikoen hvis du har tastet feil sum (regner med at du har lagt inn for høyt eller har brukt komma i stedenfor punktum). Ingen vet hvor høyt maxbud du har lagt inn og sjangsen for at budrunden blir veldig høy er minimal. Det stopper av seg selv når prisen når markedsprisen.

Jeg gjorde nemlig tabben med å taste inn komma i stedenfor punktum, men kom greit ut av det allikevel - vant selvfølgelig budrunden med innlagt maxsum på $30199 i stedenfor 301.99. Sov ikke godt den natta (budrunden gikk ut kl 0400 norsk tid). Vant budet på $310.

Som Rune viser til, kan du få trekt budet hvis det er helt villt.

AdAstra

over 19 år siden

AdAstra

Jeg skulle kjøpe noe til £40.99 og kom til å by £40999, etter å ha vært livredd i ca 10 minutter fant jeg retract bid knappen, fungerte smertefritt. Men det er begrensinger på hvor lenge etter du kan trekke tilbake et bud. Så få det gjort sporenstreks :)

DeLutte

over 19 år siden

DeLutte

Kan bekrefte at det anonym sier, er korrekt.

De Lutte

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

herregud, skal vi oppfordre til å være uredelige også nå.

da vet vi hvor vi har deg hen, De Lutte.....

Sørg for å rette feilen, og send notis til selger, så ordner det seg. å leke kjeltring blir for dumt.

anonym

over 19 år siden

anonym

Albertine.
Dette er ikke uredelighet dersom man straffes i et system som ikke fungerer og man blir fanget av en liten tabbe! Men jeg vet retract bid er et alternativ, men dersom ikke han rakk det, så handlet dette om råd til en som spurte om råd.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

systemet fungerer, det er bare å følge reglene.

retract bid og epost fungerer. selger og webmaster kan fjerne bids som er feilaktige.
dermed er det ingen vits å være uredelig.

anonym

over 19 år siden

anonym

Stony.
Les ordet "dersom" nøye......du må ha oversett det

ole gregert terjesen

over 19 år siden

ole gregert terjesen

Godt råd er vel å kontrollere hvilket beløp man legger inn på bud 2 ganger så går dette bra

DeLutte

over 19 år siden

DeLutte

At Albert er stokk dum, har han jo bevist utallige ganger før, men greit å få bekreftet at tilstanden fortsatt vedvarer.

Som selger ble jeg nemlig utsatt for det scenarioet som anonym her skisserer.
Derfor vet jeg dessverre så altfor godt at det fungerer.

Prøvde å tilby nr 2 på budlisten itemet til hans høyeste bud, men han avslo.

De Lutte

Miklagardbirdie

over 19 år siden

Miklagardbirdie

Med andre ord trakk Einstein forhastede slutninger :-)

smartass

over 19 år siden

smartass

DeLutte: Nettopp derfor burde du vite bedre enn å oppfordre folk til å være uredelige! Du vet selv hvor jævlig det er for selgeren.. Forbanna tard!

DeLutte

over 19 år siden

DeLutte

Har ikke oppfordret folk til noe som helst.
Om du ikke klarer å prestere bedre enn å tillegge meg meninger som jeg ikke har, så bør du finne deg en annen hobby.

De Lutte

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Når DeLutte går tom for argumenter, så angriper han personene i stedet.

at vi er uenige trenger vel ikke bety at man må kalle motdebattant for stokk dum, synes du vel?

utrolig dumt sagt...

LeDutte

over 19 år siden

LeDutte

DeLutte er en kronisk bedreviter som flakser rundt på alle forumene og tror han eier alle og alltid har rett.
han er som et orakel i eget sinn, og det er ingenting som biter på han.

Jeg kjenner han i tillegg utenom forumet, så jeg kan bare råde dere alle til å gi opp.

DeLutte vet best, og ferdig med det.

eneste tipset jeg kan gi, er å lage nicks som ligner på hans, og svare svada og kødd til han gir seg.....
han er som kaninen i Australia... en jævla landeplage....

hihihihihihihihi

UttelDe

over 19 år siden

UttelDe

Historien om kaninene i Australia er egentlig ganske fascinerende..

Bare sånn apropos..

UttelDe

over 19 år siden

UttelDe

Jeg beretter selvfølgelig gjerne om noen ønsker litt historie undervisning i dag.

LeDotte

over 19 år siden

LeDotte

Hei - slutt med dette!

UttelDe

over 19 år siden

UttelDe

Er det slik å forstå at LeDotte ei vil høre den fascinerende historien om kaninenes destruksjon av den australske økologi som inneholder paralleller til vår venn DeLutte's forumliv her på internett, skal vi tro LeDutte.

LeDutte

over 19 år siden

LeDutte

jepp..... kom med den....

UttelDe

over 19 år siden

UttelDe

Beklager, var ute til lunch, så historien lot vente på seg, men her kommer den...

Det hele begynner på slutten av 1700 tallet, når noen kloke hoder fant det for godt å ta med seg noen kaniner over til det nye kontinent for å benytte dem til jakt og andre uortodokse rekreasjonsaktiviteter som var typiske for tiden.

Uttrykket å putte som kaniner kommer blant annet herfra, da det viste seg at kaninene, som desverre ikke hadde noen naturlige fiender formerte seg som ild i tørt gress.

Det tok ikke lang tid før store deler av Australia lå brunt, ikke ulikt finnmarksvidda.

Akkurat som på vidda så fant man ut at det kanskje kunne være en ide og lage et kaninsikkert gjerde, gjerdene (ja det kom flere) ble ingen større suksess, for spesiellt interesserte kan nevenes at det eksisterer en film om dette , Rabbit Proof Fence. I samme slengen kan det nevnes at gjerdet gikk på tvers av hele Australia, det burde si noe om omfanget av kaninproblemet :)

Gjerdene var ikke av den beste sorten, og kaninene kunne lett krype under enkelte steder..

Nå var Australia sint, kaninene hadde invadert deres kontinent lenge nok, så de plantet sykdommer, fæle sykdommer som fikk kaninene til å dø.

Det er jo selvfølgelig sånn at det er vanskelig å utrette noe bare med en sykdom, og det tok ikke lang tid før noen av kaninene ble resistente, som alle rasjonelle mennesker så gav ikke australierne opp, nei de plantet en ny sykdom...

Resultatet var ikke så oppløftene, kaninene herjer ennå the good o'l outback. Og ikke nok med det, kanineiere som ikke ønsker at sine kjære dyr ikke skal dø av et fryktinngytende viruset må investere egne penger i vaksiner..

Jeg mistet litt tråden til hva dette har med DeLutte å gjøre, men en mann som betaler 15 kr for å diskutere med seg selv (golf.no) forsvinner ikke lett iallefall..

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Good one!

Lake Placid

over 19 år siden

Lake Placid

LOL

DeLutte

over 19 år siden

DeLutte

Vel, Albert. det er ikke snakk om å være uenige.
Du tillegger meg meninger som jeg ikke har og tolker innleggene mine i feil retning. Stor forskjell på dette og det å være uenige.

De Lutte - ser at mannen med de mange nick er aktiv igjen. Artig å debattere med seg selv ??

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Til forsvar av DeLutte:
Albert, du må ha en historie med DeLutte, når du kan reagere slik på DeLuttes første innlegg. Det er jo anonym du må angripe, hvis du skal angripe noen. DeLutte gjør ikke annet enn å bekrefte anonyms historie.
Og når du senere også får vite at det er selvopplevd som selger for DeLutte, så får du heller unnskylde din reaksjon, for her er det DU som startet å provokere.

AdAstra

over 19 år siden

AdAstra

Jeg vet ikke om mannen med mange nick var aktiv eller ikke. Men i et øyeblikks stillhet på jobb kjedet jeg megselv og byttet nick til UttelDe.

så vet vi det.

og

LeDutte var ikke meg i alle fall.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

jeg beklager selvsagt ingenting til en som kaller meg stokk dum.
mulig det oppfattes som provokasjon, men anonym og DeLutte er enige om at det er smart å drite i reglene og heller lage nytt nick.

det er ikke særlig redelig, og lite voksen måte å håndtere en sak på.
at han opplever samme som selger må være fordi han ikke vet hvordan det fungerer.
jeg har solgt og kjøpt på ebay, og opplevd feilen både som selger og kjøper, og har begge ganger klart å stoppe det, evt. fjerne budet som er feilaktig lagt inn. Dette kun ved å sende en enkel mail til webmaster, som fikset det med en gang.

dersom det er bedre å droppe reglene og lage nytt nick, så sier det meg mer om disse to tantene som gjør det, enn det sier om systemet til ebay som for meg fungerer bra som bare det.

igjen, jeg beklager ingenting til en person som opphøyer seg selv til de grader og kaller meg stokk dum.

til info, så er heller ikke jeg noen av de mange nicks. jeg gidder ikke late som jeg er en annen.

97

over 19 år siden

97

Drit i duttelutten da, han er det vi nordpå kaller ei geitfetta. Uansett hvilket forum han raser på blir det grøt og drittkasting. La'n kvele seg sjøl...kjøttpøkken

DeLutte

over 19 år siden

DeLutte

Noe annet hadde jeg da heller ikke ventet, Albert.
Selvinnsikt ligger tydeligvis ikke for alle.

De Lutte

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

lol.. der traff du din egen spiker midt i panna De Lutte.........

DeLutte

over 19 år siden

DeLutte

Fortsatt bare noe usammenhengende vås som kommer fra deg, ser jeg.
Har du vurdert å logge av, før dette blir altfor pinlig ??

De Lutte - tviler dog på det.

.

over 19 år siden

.

får legge inn noen saftige gloser her. så denne tråden blir slettet, for makan til infantile "debatanter" finner man ikke på andre steder enn dette forumet....

Merkelig å observere, men ALLE tråder som dustelutt er med i, utarter seg som denne....Ett seriøst emne blir til 50 DUSTE-kommentarer....

Forbanna hønse-puler!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her